Bloedverlies 4 maanden na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Mrs1, 15 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs1

    Mrs1 Actief lid

    10 jan 2017
    268
    82
    28
    Ik kan nergens echt een duidelijk antwoord vinden, dus probeer het even hier.

    4 maanden geleden ben ik bevallen, prima bevalling gehad en slechts 1 hechting door een scheurtje. Bloedverlies had ik tot zo'n 8 weken na de tijd. Daarna stopte het even maar eigenlijk iedere keer komt het ook weer terug. Ik geef borstvoeding maar ben ook al gewoon weer 2 keer ongesteld geweest.

    Op dit moment merk ik vooral dat zodra ik (voorzichtig!) seks gehad heb met mijn man dat ik iedere keer weer dagenlang bloedverlies heb, ook echt in dezelfde hoeveelheden als tijdens een ongesteldheid. Onderhand ben ik wel een beetje klaar met dat bloedverlies en vraag ik me af of dat wel normaal is zolang?

    Iemand enig idee? Ik wil ook niet zomaar contact opnemen met de huisarts terwijl het misschien wel een heel normaal verschijnsel is..
     
  2. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Mijn vk gaf aan dat je op en af mag navloeien na de bevalling, maar tot 6 weken
    Zeker niet meer erna. Ja je gewone ongesteldheid, maar meer niet.

    Dus ik zou contact opnemen met de ha of de vk
    Wellicht dat er een heamatoom zit ofzo?
     
  3. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Wat @XmoonlightX zegt. Je mag tot 6 weken na de bevalling vloeien. Bij mij is het nu 3 weken na de bevalling gestopt. Zou zeker even langs de huisarts gaan. Als je ook iedere keer bloedverlies na seks hebt, heeft dat weinig met een ongesteldheidsbloeding te maken.
     
  4. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    @Mrs1
    Nog contact gehad met de ha?
     
  5. Mrs1

    Mrs1 Actief lid

    10 jan 2017
    268
    82
    28
    Dankje voor jullie antwoorden! Ik heb inderdaad even contact opgenomen maar kwam niet verder dan de assistente. Zij gaf aan dat dit wel vaker voorkwam en dat ik gewoon even af moest wachten hoe straks als ik weer de 'normale' pil ga slikken. Ik heb nu een lichtere die tijdens de borstvoeding mag.
    Schijnbaar kun je dan tussentijdse bloedingen krijgen?

    Ik wacht het voor nu dan maar even af en anders toch maar even door naar de huisarts zelf..
     
  6. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Volgens mij ‘mag’ dit meer spotting zijn bij de mini pil dan de hoeveelheden ve ongesteldheid

    Maar goed dat is wat ik er over dacht, maar kan mis zitten
     
  7. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.547
    946
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Hier was het vloeien volledig gestopt met 6 weken en ik ging met een week of 10/11 na de bevalling ook opeens weer bloeden... De vk raadde aan om toch even af te wachten. Ik had de minipil ook ivm borstvoeding en ik denk dat de pil gewoon te licht is en dat ik daardoor doorbraakbloedingen had. Ik ben namelijk gestopt met de pil vervolgens om te kijken wat er zou gebeuren en het bloeden ging na een paar dagen weer weg. Volgens mij hoef je je zolang je niet ziek wordt, geen buikpijn hebt en het bloed niet heel erg stinkt niet direct zorgen te maken.
     
  8. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Ik heb na de eerste 9 weken gebloed en toen was ik er helemaal klaar mee. Ha gebeld en die dacht eerst aan curettage maar na overleg met gynaecoloog eerst pil proberen. Daarna is het snel gestopt.
     
  9. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.136
    1.058
    113
    Onregelmatig bloedverlies is een 'normale' bijwerking van de minipil helaas... dus daar kan het idd mee te maken hebben. Soms verdwijnt dat weer na een aantal weken/maanden, soms houdt het aan. (ik was het na 10 wkn continue bloeden wel beu :rolleyes:...)

    Maar de contactbloedingen (na seks) die passen daar niet bij als je het mij vraagt. Ik zou dat even goed in de gaten houden (of het ook echt regelmatig na seks meer begint te bloeden) en anders echt een afspraak maken bij huisarts.
     

Deel Deze Pagina