Sinds mijn bevalling nu bijna 4 weken geleden heb ik last van verzakking van mijn endeldarm.Het puilt via mijn vagina vooral bij de stoelgang. Nou heb ik nu een extra probleem en dat is dat ik nogal verstopt zit ineens. Als ik voel bij die vaginawand voel ik een hele harde prop uitpuilen in en uit mn vagina. Doodeng gevoel wel en durf dus ook niet goed te persen, maar zal wel moeten wil ik die harde prop er uit krijgen. Wat kan ik nou het beste doen en kan dit kwaad? Er zit ook bloed bij maar dat komt waarschijnlijk van aambeien. Heb net wel weer wat lactulose genomen, maar weet niet of dat ook wat voor die prop gaat doen. Heb echt geen idee hoe ik die er uit moet krijgen.
Hoi Sann, is inderdaad een vervelend probleem, je kunt er zelf niet heel veel aan doen, behalve netjes elke dag je bekkenbodemspieroefeningen. Ik zou wel langs de huisarts gaan en er niet te lang mee wachten, want het levert voor jezelf gewoon praktische problemen op. Wellicht dat je bij de gyn een consult kunt krijgen om te zien of het vanzelf over kan gaan of dat ze het operatief moeten verhelpen. Groetjes Brigitte