zere buik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door romin, 2 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. romin

romin Lid

15 mrt 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag! Momenteel ben ik 33 weken zwanger. Omdat ik sinds een week of 10 i suline gebruik volgt om de 3 weken een groeiecho. Met week 31 is beeb al geschat op 5 pond en ligt ze 5 weken voor qua groei van de buik. Hoofd is normaal en benen lopen 4 weken voor. Zelf ben ik maar 1.56 en heb nu al een enorme toeter. Mensen vragen al.weken of ik al bijna ga bevallen. Over 5 weken krijg ik een geplande keizersnee. Sinds een week of 3 heb ik heel snel buikpijn. Mijn bloeddruk is altijd rond 110/60. Prima dus. Maar ik heb het erg zwaar. Mijn buik.doet pijn, last van bekkenklachten en misselijk. De kleine is vreselijk beweeglijk en zit dan weer hoog en dan ineens heel.erg laag waardoor ik dan duizelig word, buikpijn krijg en bijna moet spugen. Ze ligt nog in stuit. Ik krijg nu ook pijn in mijn stuitje etc. Ik word er erg onzeker van. Voel me er helemaal niet Prettig bij en vraag me serieus af hoe ik dit nog 5 weken vol moet houden. Mijn buik is enorm en blijft groeien. Heb je tips voor mij? Ik zie het gewoon ff niet zitten. Ben helemaal niet kleinzerig maar mijn buik is echt enorm en steeds pijnlijker aan het worden. Niet van het geschop maar van de omvang. Moet ik er rekening mee houden dat ze toch eerder komt? Dat het buikje van de baby zo hard groeit is ook niet gezond toch? Ze denken dat de baby met 38 weken rond 9 pond zit. Sorry voor de vele verhalen maar ik zit er even doorheen. Alvsst bedankt! Groeten romin

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Romin,

wat vervelend dat je je zo naar voelt. Ik kan het me wel voorstellen hoor. Je draagt een flinke baby met je mee en je bent niet zo groot... Het is zo dat de artsen streven naar een bevalling na de 38 weken. Omdat dit voor het kindje het beste is. Als het dan ook maar enigzins gaat met de moeder, en dus geen medische noodzaak zoals bv hoge bloeddruk, aanwezig is, wordt ook echt tot die tijd gewacht. Er zijn een hoop vrouwen die dan echt door de laatste loodjes heen moeten bijten.
    Een te grote baby voor de termijn moet wel goed in de gaten gehouden worden, vóór de bevalling met echo's en proberen je suiker onder controle te krijgen/houden en na de bevalling met suikercontroles en controle door de kinderarts.
    Je kunt er verder zelf niets tegen doen. Je doet je best met de insuline, verder heeft moeder natuur even de touwtjes in handen.
    En een groot kind er eerder uithalen om die reden, weegt niet op tegen wachten tot hij niet meer prematuur is en het kind niet om die reden opstartproblemen heeft.
    Dus helaas toch doorbijten. Je kunt een bekken/buikband proberen. Die geeft misschien iets van steun onder je buik.
    Sterkte komende weken! En je bent geen zeur, want ik kan me echt indenken dat het zwaar is!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina