Verzakking of normaal?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Soit, 14 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soit

Soit Niet meer actief

Ik ben 2 weken geleden bevallen. 4 e kindje (alle keren vaginaal). Enkele dagen geleden ontdekte ik dat ik de hals van mijn baarmoeder 'lager' in mijn vagina kan voelen. Ik kan er met mijn wijsvinger (volledig) in en dan voel ik het.
    Er steekt dus niets uit oid, heb ook geen klachten of last oid.

Is dit normaal, heeft het te maken met het feit dat ik pas ben bevallen? Verzakking? Ik heb na vorige bevallingen niet gevoeld dus weet ook niet hoe het toen was. In ieder geval waren de nacontroles altijd in orde.
    Ik begrijp dat 4 kinderen baren natuurlijk ook niet niks is voor je lijf.

Ben nu iig begonnen met oefeningen. Maar vroeg me dus even af of er mensen zijn met soortgelijke ervaring?

2. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik denk dat het nu nog te vroeg is om over een verzakking te denken, je moet je lichaam eventjes de tijd geven om zich te herstellen. Ik had het gevoel alsof er een tampon van binnen zat die niet goed zat, maar tijdens de na controle werd er gezegd dat ik het de tijd moest geven, helaas is mijn blaas dus wel verzakt en daardoor heb ik ook een voorwand verzakking. Ik heb al die tijd dus wel last gehad en het gevoel alsof er iets zat wat er "uit" wilde.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    Minimaal 6 weken geven om het een beetje te laten herstellen. Dan kan je er altijd nog naar laten kijken door een bekkenfysio. Nu is het nog te vroeg om er wat van te zakken. Ik had dit ook en op een gegeven moment had ik een zwaar gevoel van onderen. Net alsof er iets zwaars drukte wat er elk moment uit kon floepen. Zo ging ik op een gegeven moment ook lopen:)
    Dat zware gevoel had ik vooral aan het einde van de dag of wanneer ik veel gedaan had. Dit werd erger rond menstruatietijd. Door de hormonen word het allemaal verergerd. Op den duur kreeg ik er licht urine verlies bij en rugklachten. Bij mij zijn mn voor en achterwand en baarmoeder verzakt. doe iig nu goed bekkenbodemoefeningen. Doe het rustig aan, niet teveel tillen en mocht het zwaar gaan voelen, da moet je gaan rusten met benen omhoog.

4. Soit

Soit Niet meer actief

Bedankt voor jullie reactie en ervaring! Sowieso wat tijd geven dus. Moet deze week naar de ha voor bloedname, zal het dan ook nog ff vragen...

Deel Deze Pagina