Verzakking van..

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door roever, 29 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

    roever Niet meer actief

    Gewoon omdat ik er weinig over lees en t me onzeker maakt!

    Een verzakking!
    (In mijn geval vd blaas)

    onverwachts zwanger vd vierde en super blij mee, dat is een dikke vette feit!!!
    Maar de lichte verzakking die ik heb gekregen na de derde is ook een feit.. om te janken!
    Vd week al een gesprek gehad met een gynaecoloog, deze wilt me na de bevalling sowieso gaan begeleiden..

    maar toch! Ik zou zo graag (het liefst positieve ;) ) verhalen er over lezen.. alweer/nog steeds

    Is hier bijv iemand die nog eens zwanger is geworden nadat verzakking is geconstateerd en t niet perse erger is geworden?
    Of dat het juist een enorm drama is geworden?

    of iemand ervaring met pessarium of kubus oid?

    let me know!
     
  2. roever

    roever Niet meer actief

    Is er dan werkelijk niemand die hier over mee wilt/kan praten?
    Het is idd niet de meest romantisch onderwerp ... maar hey... ook dit hoort bij t vrouwelijke leven toch? :/
    (Bij een groot gedeelte vd vrouwen...?)
     
  3. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Ik had na de tweede een hele lichte verzakking van de baarmoeder. Tijdens zwangerschap van de derde al snel bekkeninstabiliteit en een half jaar in een rolstoel gezeten. Heb nu wel ergere verzakking dus een zwangerschap werd afgeraden. Ik kan verder wel alles weer, maar ervaar nog wel lichte klachten.
     
    roever vindt dit leuk.
  4. roever

    roever Niet meer actief

    Oef... dat lijkt me ook wel heftig zeg! Dat je in rolstoel beland bent door bi!
    Hoeveel graads verzakking heb je nu dan? Alleen vd baarmoeder? En heb je hulpmiddel oid?
     
  5. Streepjespyjama

    26 sep 2020
    39
    23
    8
    Vrouw
    Al vóór mijn eerste zwangerschap had ik een verzakking van mijn baarmoeder. Die is met oefeningen en bekkenfysiotherapie grotendeels verholpen. Na de geboorte van mijn 1e heb ik weinig extra klachten gehad. Ongeveer 1,5 jaar na de geboorte van de 2e begon ik wel meer klachten te krijgen en hielpen de oefeningen niet echt goed meer. Toen heb ik een verwijzing gekregen naar de gynaecoloog, die constateerde dat zowel mijn baarmoeder als blaas en een deel van mijn darm verzakt zijn. Omdat ik veel klachten had (chronisch buikpijn, niet goed naar toilet kunnen, urineverlies bij inspanning, constant het gevoel hebben dat er een bal tussen mijn benen hing etc.) was de enige optie nog opereren. Omdat we nog niet zeker wisten of we nog een kindje wilden, wilde hij de operatie nog niet doen.

    Nu ben ik zwanger van de derde en heb ik er tijdens mijn zwangerschap helaas ook last van. De zwangerschap valt me fysiek zwaar, vooral mijn blaas en banden hebben het zwaar te verduren. Na deze zwangerschap komt er geen kindje meer bij, dus wil ik terug naar het ziekenhuis om de opties om te opereren te bespreken.
     
  6. roever

    roever Niet meer actief

    ahw dat is balen zeg!!
    Had je zware bevallingen/kindjes?
    En, is een pessarium of een kubus ook niet een mogelijkheid voor jou?
    Spannend hoe het na deze zwangerschap is...
     
  7. Streepjespyjama

    26 sep 2020
    39
    23
    8
    Vrouw
    Nee, mijn bevallingen waren eigenlijk heel makkelijk en ik had ook geen bijzonder zware kindjes. Het is hier ook grotendeels erfelijk aangelegd helaas. Ook mijn moeder, oma en tante's hebben bekkenbodemproblemen. Ik heb een pessarium en kubus geprobeerd, die vond ik zelf niet zo prettig. Een pessarium paste steeds net wel of net niet, waardoor hij verzakte of pijn deed. En een kubus past geen tampon bij (en die heb ik echt nodig, anders zit ik elk uur op het toilet als ik ongesteld ben en alleen maandverband gebruik) en moet er elke dag in- en uit wat ik zoveel gedoe vond. Ook kon ik daar ook net geen fijne maat in vinden, waardoor ik hetzelfde probleem had als met het pessarium. Mijn verloskundige houdt het tijdens de bevalling en daarna gelukkig ook goed in de gaten en neemt het heel serieus. De gynaecoloog is op de achtergrond ook op de hoogte, dus indien nodig kan ik daar na de bevalling ook snel terecht.
     

Deel Deze Pagina