bekkeninstabiliteit nog 10 maanden na bevalling...

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Linda1979, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Hallo allemaal,

Na een lange tijd afwezig te zijn geweest ben ik weer terug hier...

Zijn er onder jullie die ook nog steeds last hebben van bekkeninstabiliteit?
    Eva is nu 10 maanden oud en de pijn is de laatste maand juist weer erger geworden.

Het begon toen ik ongeveer 15 weken zwanger was. Tijdens de zwangerschap was het vervelend maar niet dramatisch. Ik kon gewoon niet veel dingen meer (lang) doen, zoals lopen, zitten, staan, liggen etc.
    Schoonmaken mocht ik niet meer :)

Na de bevalling was het even rustig met mijn lijf, maar na een maand of 2 kwam het weer terug. Niet al te erg, met pieken en dalen.
    Soms kon ik nauwelijks lopen, soms had ik nauwelijks last.
    Het ging steeds beter en ik zei eindelijk maar 'dag' tegen de fysio (waar ik ook een beetje mijn twijfels bij had).

Maar het bleef aanhouden. En nu is het sinds een maand weer steeds erger geworden. Nu heb ik 24 uur per dag flinke pijn.

Dus nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Ik ga nu ook naar de mensendieck volgende week, en eind augustus naar de orthopeed.

Verder zit een tweede kindje wel in mijn achterhoofd; en ik durf nu echt niet weer zwanger te worden...

Zijn er mensen die dit herkennen?
    Ik hoor graag verhalen van jullie...

Nu maar even mijn onderschrift aanpassen...

2. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik heb er ook nog steeds last van. Ben weer teruggegaan naar de ostheopaat en bekkenfysio die me tijdens mijn zwangerschap behandeld hebben. Sowieso wordt er aangeraden om een jaar te wachten voor je weer zwanger probeert te worden, maar ik zou het nu het liefst pas proberen als mijn spieren weer sterk zijn en ik klachtenvrij ben.

3. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ja hier ook! Mijn bekken verschoof tijdens de zwangerschap elke keer waardoor alles overbelast raakte etc. Na de bevalling nergens meer last van tenzij ik een heel lange dag had gehad. Ik super blij! Eindelijk van de pijn af.

En na een paar maanden begon het weer. Ik dacht: komt wel goed. Niet dus. Ik was weer net zo af als tijdens de zwangerschap. Dus ik ben ook weer in bekkenfysiotherapie gegaan. Wat bleek: mijn bekken was weer verschoven. Waarschijnlijk door de hormonen die vrijkomen tijdens de menstruatie. Het gaat nu alweer stukken beter, maar ik weet dat ik voorzichtig moet zijn.

En net als jij denk ik: hoe gaat dat bij een 2e zwangerschap. Mijn fysio zegt dat het niet perse weer zo hoeft te zijn, maar ik denk: als het gebeurd terwijl ik niet zwanger ben, dan gebeurd het geheid ook als ik wel zwanger ben. Dat is ook een reden voor mij om echt te wachten met een 2e totdat Aaron echt een heel stuk zelfstandiger is!

En inderdaad als ik zeker weet dat de spieren weer sterk genoeg zijn. Ik heb oefeningen gekregen om de spieren aan te sterken en beweeg nu ook meer om mijn algehele spierkracht wat op te krikken. Maar zolang ik klachten blijf houden, voor mij geen tweede!

4. Demie1983

Demie1983 Actief lid

5 jan 2010
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier het zelfde, eerst weg, dan weer terug.

Mijn dochter is inmiddels 4 dus ik het de hoop opgegeven. Ik heb alles al geprobeerd Manueel, Mensendiek, Chiropractie, Bekken fysio gewone fysio.
    Heb nu ook een bekkenband en dat helpt wel, vooral als je veel moet lopen

Voor mij is dit ook de grootste reden om geen 2de te krijgen. Ze kunnen niet met zekerheid zeggen dat je het weer krijgt, maar dat risico durf ik niet te nemen. De kans is groter dat je het wel krijgt en dan nog erger!

Succes ermee!
    Gr Demie

5. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    @Demie1983 Ik zou wel erg oppassen met een bekkenband nu. Je loopt het risico dat je op korte temrijn je bekken ontlast en minder pijn hebt. Maar dat je spieren en banden daardoor verslappen en je op lange termijn juist meer last krijgt.
    Ben je al eens bij een ostheopaat geweest?

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#6 mimi83, 22 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jul 2010
    he dames,

de kans dat het terug komt in een tweede zwangerschap is inderdaad heel groot. Hier was het bijna zeker en inderderdaad nu weer volle BI.ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand die het in de eerste zwangerschap had, het helemaal niet had bij de tweede. Ik heb wel gehoord van meiden die minder last hadden bij de tweede.

Maar wij hebben heel bewust gekozen voor toch een tweede, nu weet ik bij mij dat de bi echt hormoon afhankelijk is en dat ik of ik nu 1 of 2 kinderen hebt, elke ovulatie en menstruatie bekkenpijn zal houden. maar in het dagelijks leven als alles recht staat er weinig lastvan heb. ik ga zoizo 2 wekelijks ong. naar een osteopaat voor mijn nek, en die neemt ook mijn bekken mee als het nodig is.Nu tijdens de zwangerschap ga ik naar een goede bekkenfysio..

Hier dus van te voren een schoonmaakster geregeld, rekening gehouden met colin evt. dagen onder brengen. hij gaat nu 2 dagen per week weg. 1 x naar buuf (gastouder) en 1 x naar schoonmoeder en als het nodig is straks ook nog een dag naar mijn moeder.wat hij overigens gewend was omdat ik werkte.. nu ben ik dan thuis maar hij vind het nog steeds een feest om heen te gaan. Hij vind het dus duidelijk niet erg.. vanochtend ook. hij zag zijn tas klaar staan en martin zei ga je mee. nou dan zwaait hij , komt naar me toe voor een kus en rent naar de voordeur met een grote grijns.. ik zeg ga je naar oma.. driftig ja knikken en proberen de voordeur openmaken.. haha dus mijn zoon vind het prima.

Wat wij wel gedaan hebben is gewacht totdat colin zelf kon lopen, zodat ik hem niet steeds hoefde te tillen.
    Bij mij heeft spieren trainen wel een beetje effect, maar ik heb meer effect van het weten hoe ik met mijn bekken en lichaam om moet gaan. En me daarnaast heel snel rustig gehouden heb.
    Dus maak de keuze voor jezelf samen met je partner, ga af van jou gevoel en wat je kan hebben, kan je het aan om 9 maand vrijwel niets te kunnen , heb je dat er voor over. is de kans groot dat het daarna erger word? heeft het invloed op de toekomst of je er 1 of 2 hebt wat betreft de last van de bekken? of blijft dat hetzelfde..

Niet alle vragen kunnen met zekerheid beantwoord worden. maar maak voor jezelf een lijstje met voor en tegens en beslis wat jullei willen.

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

linda: het klinkt alsof het weer scheef zit bij jou.. ik zou gewoon proberen je afspraak te verzetten naar deze week met de mensendieck therapeut.

8. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Hoi,

Ik ga maandag naar de mensendieck, dus dat is al best snel.
    Ik twijfelde alleen ook of ik bij de mensendieck goed zit.
    Kunnen zij ook de boel weer rechtzetten?

Groetjes,
    linda

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ja met oefeningen lukt vaak een hoop en anders geven ze dat wel aan en kan je altijd nog naar een osteopaat of fysio.

Deel Deze Pagina