Ik ben 4 weken geleden bevallen. Nu ben ik vanmorgen met een spiegeltje gaan kijken of de hechtingen al opgelost waren en zag ik ineens een raar "iets/ vlezigs" uit mn vagina, het voelde zacht aan en ik kon het terug duwen ( niet pijnlijk). Ik ben erg geschrokken en ben bang dat het een een of andere verzakking is?! Kan dat? En wat doe je eraan? Ik hoef pas over 2 weken op na controle te komen bij de VK.
hoi het kan inderdaad een verzakking zijn. Je hoeft er niet acuut iets aan te doen tenzij je klachten hebt. Laat het even zien aan je verloskundige over 2 weken en maak een afspraak met een bekkenfysiotherapeut. Dat mag je nu ook al doen. Zij kan ook kijken en beoordelen.Met oefeningen kun je vaak al een mooi resultaat boeken. Mirjam
bedankt voor je antwoord. Ik begreep dat je met oefeningen een evt verzakking alleen kunt voorkomen, niet verhelpen? Nog wel een vraag ook: kan ik gewoon sex hebben? En kan ik, als ik straks weer ongesteld word wel een tampon inbrengen? Als ik nu met ene vinger naar binnen ga, kom ik niet veel verder. Kan wel doorduwen, dit doet ook geen pijn, maar ik zit wel "ergens" tegenaan...
hoi een verzakking kun je ook deels verhelpen met oefeningen. Vrijen mag, een tampon inbrengen ook. Afhankelijk van de verzakking gaat dit wel of niet lukken. Mirjam
Er komt nog niks uit zetten aan de buitenkant te zien, maar het lijkt wel dicht te zitten. Kwestie van proberen dus? Maar het kan geen kwaad/ beschadigt niks?? Ik heb een afspraak gemaakt bij een bekkenbodemtherapeut. Bedankt voor de tip!