hoi iedereen vraagje aan jullie ik ben nu zwanger van een tweeling en denk dat ik een baarmoederverzakking heb of zo iets. het ziet er echt raar uit daar van onder lijkt wel of ik een soort van bal heb in mijn vagina in plaats van er in te kunnen kijken. hebben jullie dat ook gehad of nog steeds?? wat zou ik er aan kunnen doen. ik moet maandag naar de gyn dus ga ik het daar ook even over hebben maar vind het een raar gezicht.
Als het nu verzakt zou zijn dan doen ze daar niks aan. Na de bevalling heeft het pas nut om evt bekkenbodemoefeningen te doen. Je baarmoeder is nu extra vergroot en zakt als het goed is, niet uit. Die is zo groot, die ligt in je bekken. Tenminste, dat vertelde mijn fysio toen ik van de 2e zwanger was. Zodra de baarmoeder groter werd, zou ik minder last krijgen van de verzakking die ik al had. Dit kwam omdat mn baarmoeder nu vergroot was en niet "naar beneden " kon zakken. Het kan wel zo zijn dat je blaas bijv verzakt is door de druk van je baarmoeder. Maar, ook daar doen ze niks aan.