Hoihoi, Ik ben nieuw hier maar heb geloof ik elk verzakkingstopic gelezen. Ik maak mezelf helemaal gek en ben echt opzoek naar ervaringen van anderen. 8 weken geleden bevalling. Had al een verzakking maar nu erger geworden. Ik zie de voorwand in de opening zitten en daarachter (zichtig anus zegmaar) nog een glibberige bobbel. Ik weet vrij zeker dat dit de baarmoedermond is. Als ik namelijk nog verder kijk zie ik een spleetje met gaatje. Hij komt soms een stukje naar buiten zelfs. Telkens word ik liggend onderzocht, wat ik echt niet snap. Pas als ik sta zakt het zo ver naar beneden. Ik ben bij de bekkenfysio geweest uiteraard en heb oefeningen. Ze zei dat het meevalt maar toen ik een foto liet zien van hoe het eruit ziet als ik sta, schrok ze . Hadden geen tijd meer om opnieuw te onderzoeken. De huisarts zegt dat de achterste bobbel ook vagina wand is maar ik denk echt hij mis zit. Heb 22en afspraak bij gynaecoloog. Tot die tijd maak ik mezelf helemaal gek en kijk ik tig keer per dag naar de stand van zaken. De verloskundige zei: ik heb zoiets nog nooit gezien(op basis van de foto). Dat helpt niet mee. Herkent iemand zich in deze intense beschrijving haha? En zijn er mensen bij wie het echt weer een stuk naar binnen ging na trainen? Ennn ik ben vooral bang dat ik nooit meer kinderen kan krijgen dus ben ook benieuwd naar verhalen daarover. Lijkt me erg ingewikkeld als de baarmoedermond bloot ligt?! Of zit ik mis Uiteraard stel ik alle vragen ook aan de gynaecoloog maar ik kan het niet loslaten. Ik voel het de hele dag zitten en het beperkt me enorm.
Kan me voorstellen dat je je er zorgen om maakt. Je bent nog maar kort geleden bevallen, de kans dat het verbeterd is goed. Ik heb zelf 2x een verzakking gehad en deze is beide keren vrijwel weggegaan in het jaar na de miskraam/geboorte. Ik heb hier geen speciale oefeningen gedaan (zou ik zeker wel doen onder begeleiding van een bekkenbodemfysio als je verzakking is zoals jij vermoed). herken wat je zegt qua onderzoek. Gynaecoloog beweerde zelfs dat ik geen verzakking had terwijl ontlasting niet kwam omdat er een ‘kuil’ zat (achterwand verzakt). Ik moest echt met vinger in vagina tegenduwen om fatsoenlijk naar de wc te gaan. Was daar flink boos over. zou in jouw geval alvast op zoek gaan naar een goede fysio, en eventueel vast op een wachtlijst laten plaatsen. En je bij de gynaecoloog staand laten onderzoeken en vooraf je verhaal rustig doen en foto’s laten zien. Zodat ze je vervolgens op de juiste manier onderzoeken. succes!