voor degene met een postnatale depressie ervaring....of vit B12 tekort

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Missjoy, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missjoy

Missjoy Lid

10 sep 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    een paar maanden na de bevalling was ik steeds extreem moe en is ben toen onderzocht door de huisarts.Mijn schildklier werkte te snel dus kwamen de klachten daarvan..na een aantal maanden warem de waardes weer goed...ik ben in die tijd mijn baan kwijt geraakt en kreeg toen ineens flinkte paniekaanvallen en durfde soms de deur niet uit met mn zoontje. Ook had ik heel erg t gevoel dat ik gek werd en t leek net of ik helemaal verdoofd was niet bestond en of ik vanaf een andere hoek naar mezelf aan t kijken was.....ik heb meteen aan de bel getrokken en werd doorverwezen naar de psycholoog....ik had een angst/paniekstoornis en zat tegen een burn out aan. nu weer maanden verder heb ik veel ups en downs maar mijn lichamelijke klachten worden erger! de huisarts heeft weer bloedonderzoeken gedaan maar alles is goed.
    ik heb last van
    -veel duizeligheid bij opstaan
    -heel erg moe
    -snel geiriteerd
    -het gevoel dat ik niet helemaal meer mezelf word
    -hartkloppingen
    -gevoelloos naar alles
    -soms niet de deur uit durven
    - af en toe paniekaanvallen (die ik wel onder controle krijg)

vorige week voelde ik me weer echt mezelf maar sinds afgelopen zaterdag is t weer verschrikkelijk. Ik heb trouwens geen haat gevoelens nr mn zoontje en hou ontzettend veel van hem. vaak ben ik ochtends echt blij als hij weer wakker is en we dan weer kunnen kroelen.....soms heb ik wel ineens een gevoelloos gevoel......
    Ik ben ondertussen bijna iedere week bij de huisarts ....en ben t nu eigenlijk echt zat!!! ik blijf me maar bedenken wat dit kan zijn en ineens schoot me postnatale depressie binnen. wat denken jullie? Ik heb wel echt dagen dat t wel super goed gaat hoor! vorige week de psycholoog afgesloten omdat t goed met me ging.... en nu ineens heb ik weer overal last van. kan dit nog een postnatale depressie zijn?? mijn zoontje is nu 1 jaar oud.

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Wat vervelend dat je je zo voelt!
    Heb geen ervaring met een postnatale depressie, maar wel met een B12 tekort. Je symptomen kunnen hiervan komen. Is je B12 geprikt, zo ja, wat was de waarde?

Ik zou je eens aanraden om naar een orthomoleculair arts of homeopaat te gaan. Die bekijken je op een andere manier en mss kunnen zij je ondersteunen met het een of ander.

Wel fijn dat je zo van je zoontje geniet! :)

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ik ken het
    alle bloeduitslagen en harfilmpjes waren steeds goed
    psychiater vermoed dat ik wel een postnatale depressie heb gehad
    (precies dezelfde klachten als jij)

Paniekstoornis kan trouwens ook heftig terug komen na de geboorte van je kind ( is ook mijn ervaring helaas )

4. Siemie01

Siemie01 Lid

29 mei 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik denk ook paniek/angsstoornis. Vooral doordat je zegt dat je hartkloppingen en duizeligheid ervaart. Wellicht dat je verkeerd ademhaalt, zit de ademhaling hoog bij je? Door dit alles kun je ook erg geirriteerd raken. Paniek hoeft niet altijd een aanval te zijn maar kan ook constant aanwezig zijn.
    Maar.... ook ik ben geen dokter :)

5. Missjoy

Missjoy Lid

10 sep 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ademhaling zit idd hoog en heb met behulp van de psycholoog dit redelijk goed onder controle gekregen. Mijn vit B 12 is nog niet getest ik heb vanmorgen hierover met de huisarts gebeld.
    Als ik aan de huisarts steeds vraag of ik een postnatale depressie kan hebben zegt ze gelijk nee dat lijkt me onmogelijk, ik voel me namelijk ook niet altijd down....dat is met momenten zo omdat ik echt radeloos ben omdat ik gewoon niet weet waarom mijn lichaam/geest zo reageert.
    Vanmorgen redelijk uit bed gekomen maar wel af en toe raar beeld....net als op de tv als er wel is in soaps bijv. Terugblikken getoond worden.....daar kan je het mee vergelijken hoe ik me voel....tja moeilijk uit te leggen eigenlijk.....

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Dat "er wel zijn, maar er toch niet zijn" of het gevoel hebben naar jezelf te kijken, kwam bij mij wel degelijk van mijn B12 tekort. Ook vitamine D kan hiermee te maken hebben, alsmede B6. Helaas hebben weinig reguliere artsen verstand van vitamines en willen er doorgaans ook niets van weten. Vandaar mijn advies eerder.

Ook al is het wel een paniek/angststoornis, dan kun je ook daarmee ondersteund worden.

7. Missjoy

Missjoy Lid

10 sep 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren telefonisch consult gehad met de HA. Hij wilt wel testen op B12 maar dan alleen om mij gerust te stellen,volgens hem is dat allemaal erg achterhaald om daarop te testen en verwacht ook geen gekke uitslag. Hijvertelde me ook dat we hierna geen verdere testen meer doen en dat ik maar moet accepteren dat mijn lichaam en psychische gestel zo is.....
    Ik heb de hele ochtend zitten janken!! Ik word zo boos hierom heh!! Ze spelen alles altijd op het psychische.....waarom?! Ik voel me echt erg alleen nu!! Als er echt niks uit de bloeduitslag komt dan ga ik second opinion vragen.

8. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Het kan natuurlijk ook een gewone depressie zijn. Het hoeft niet altijd postnatale depressie te zijn. Ik loop nu al een tijdje bij het ggz en ik herken wel veel uit jouw symptonen. Ik voel me vaak een robot. Geest en lichaam zijn gescheiden soms. Sterkte meid

9. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Oh wat kan ik kwaad worden om dieReacties van die huisartsen!
    Brrrrrrr...
    Hier ook altijd!

En ja, mijn postnatale depressie kwam ook pas openbaar met 8 maanden!
    Laat je niet zomaar kisten meid !

En weet; eens komt er een dag dat t goed gaat!
    Terugvallen zijn heel normaal!
    Op tijd van duur worden ze minder heftig!

Ik ben nu precies een jaar verder na de eerste paniekaanval, en ja, nog terugvallen, maar minder!
    En ook minder heftig!

10. Missjoy

Missjoy Lid

10 sep 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uitslag van B12 was gewoon goed. Dan toch maar accepteren dat ik een depressie heb !

11. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Lastig he!?
    Wat heb je precies voor klachten?

Deel Deze Pagina