voor en tegens implanon en mirena spiraal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Zonnige, 3 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnige

Zonnige Actief lid

4 okt 2013
    182
    0
    0
    hoi.. ik twijfel over welke ac ik wil gaan gebruiken.
    we zijn klaar met ons gezin dus ik zoek een langdurige ac methode.

nu is mijn oog gevallen op de implanon maar hier hoor ik wisselende verhalen en ervaringen over.

Verder de mirena maar ik weet dat ook niet zo goed met die draadjes en weet ik t wat allemaal..

kortom kan iemand mij vertellen wat de voors en tegens zijn?

2. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Implanon ging bij mij dwalen, die werd 9 maanden na het inzetten, 10 cm verderop uit mijn arm gehaald. Lelijke littekens aan overgehouden. Ik heb hem eruit gehaald omdat ik constant ongesteld was en ik zat niet lekker in mijn vel.

3. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Voor elke ac geldt: iedereen reageert er anders op en dus het een kwestie van uitproberen.

Ik heb de implanon, mega veilig, veiligste ac die er bestaat mits goed gezet. Zetten stelt niks voor, uithalen kan vervelend zijn.
    Je lijf moet er aan wennen! Ik ben 6 mnd ongesteld geweest. Thank god voor de meluna cup want 6 mnd tampons kan niet. Mijn libido werd nul maar is nu weer normaal.

Van de pil word ik depressief, van de implanon niet en je hoeft nergens aan te denken.

Maar nogmaals: het is een kwestie van proberen.

4. DonEnzone

DonEnzone Actief lid

24 apr 2015
    200
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik heb ze allebei gehad. De Mirena heb ik er uit moeten halen omdat mijn vriend er last van had tijdens de seks.
    de implanon laten zetten was geen probleem bij mij en eruit halen ook niet. Klein sneetje van een halve cm. Het litteken van het plaatsen zie je bijna niet, die van het eruit halen wel omdat die nog rood is maar ik ga er van uit dat die hetzelfde wordt.

Qua hormonen merkte ik geen verschil. Alleen werd ik met de mirena helemaal niet ongesteld, en met de implanon eens in de 4 maanden ongeveer.

Ik zou weer voor de implanon gaan.

Deel Deze Pagina