Hai dames, Ik ben ongeveer 10 maanden geleden bevallen van een schitterende dochter. Maar nu had ik al een aantal maanden last van mijn onderbuik, dus ik ben bij de huisarts geweest en die heeft geconstateerd dat mijn baarmoeder verzakt is. Ik moet aankomende vrijdag ook nog op controle bij de gyneacoloog daarvoor. Ik vroeg me af zijn er vrouwen die hier ervaring mee hebben. En hiermee problemen hebben gehad met zwanger worden en bevallen? groetjes
Mijn moeder had het ook. Die heeft heel lang een ring in gehad om het omhoog te houden. Na mijn zusje heeft ze het gekregen en heeft daarna zonder problemen nog een kindje gekregen. Uiteindelijk heeft ze rond haar 40e de baarmoeder eruit laten halen.
Hoi bedankt voor je reactie, wou er graag wat meer over weten. Ben "pas" 20 dus zou er toch nog even mee willen doen, vandaar dus ik nu via deze weg informatie probeer te vergaren.
Hoi, Ik ben 28 jaar en heb ook een verzakking van de blaas en baarmoeder. Na de geboorte van ons 2e dochtertje is het wel veel erger geworden, maar met goeie oefeningen van de fysio is de verzakking wel een eind weggetrokken. Ik bof ook, want ik heb totaal geen klachten. Alleen kwam bij mij de blaas naar buiten. Dat is nu gelukkig niet meer het geval, alleen als ik een drukke dag heb gehad. Wanneer je geen klachten heb, gaan ze je verzakking niet behandelen. En volgens mij ook niet wanneer je nog een kinderwens heb. En problemen bij zwanger worden, daar hoef je denk ik niet bang voor te zijn. Wij hebben altijd condooms gebruikt en in het hele jaar (sinds de jongste is geboren) is er 1 gescheurd en ik was gelijk zwanger. Nu zo'n 7 weken. Hoe het zal gaan met de verzakking weet ik niet. Ik wil je wel op de hoogte houden mocht je interesse hebben. Tot nu toe merk ik niet dat het erger is, maar op internet lees ik ook verhalen dat het de eerste 3 maanden erger wordt. Dus dat is misschien ook per persoon verschillend. Ik ga er natuurlijk bij de 1e controle ook naar vragen bij de verloskundige. Hebben jullie op korte termijn een kinderwens?
Hey dames! Ik ben 13 oktober bevallen van mijn tweede en kerngezonde zoon. Dit na een vroeggeboorte en vijf miskramen. Een aantal dagen geleden ben ik erachter gekomen dat ik een verzakking van mijn blaas en baarmoeder tijdens of na deze bevalling heb opgelopen. Gelukkig ondervind ik hier geen klachten van, maar ik maak me toch wel een beetje zorgen. Over drie weken heb ik een afspraak voor de nacontrole bij de gynaecoloog en zal ik dit met hem gaan bespreken. Stiekem hoop ik over een tijdje (paar jaar) nog een keer zwanger te worden, maar ik weet niet welke gevolgen een verzakking hierop zal hebben. Ik ben nu 35 jaar en weet dat ondanks het doen van bekkenbodemspier oefeningen mijn lijf er niet sterker op gaat worden na het verstrijken van de jaren. Zijn er vrouwen die ervaring hebben met het krijgen van een kind op leeftijd na een verzakking? Groetjes, Jen