Mijn baby (5mnd) slaapt steeds maar één uurtje. Dan is hij binnen een uur weer moe. Zo is een soort uurtje op uurtje af-ritme ontstaan. En dat is voor ons allemaal nogal vermoeiend. We halen hem niet meteen eruit, troosten, speentje wil hij vaak niet, hij is gewoon echt wakker. Heeft iemand tips hoe dit te veranderen? Een middagslaapje van 2 of 3 uurtjes zou ZO fijn zijn!
Mijn dochtertje had dat ook, bij haar was het standaard 45 min slapen. Nooit langer overdag. Heb echt ALLES geprobeerd!! Maar niks werkte. Hier ging het uiteindelijk een stuk beter toen ze begon te tijgeren/kruipen. Zo kon ze haar energie kwijt en was ze ook echt heel moe. Nu slaapt ze 'ochtends 45 min. En 's middags soms wel 2 uur!!
Hier ook een hele tijd gehad. Daarna ging het wat beter slaapjes van 1,5 uur tot 2 uur. Daarna weer terug naar slaapjes van 1 uur. En nu weer langzaam naar wat langere slaapjes. Zelf geen tips. Probeer hem maar gewoon te volgen!
Bij ons is 1 uur ook het gemiddelde van zijn slaapjes overdag. Gelukkig is hij daarna wel 2 uur achtereen in een goed humeur. dus een 2 uur wakker, 1 uur slaap schema hebben wij overdag. Maar ik begin de laatste dagen wel een beetje verandering te zien. Iets langer slapen en iets langer wakker...
hier ook op die leeftijd. Mijn ervaring is dat dit vanzelf vaker langer word.. Mijn zoontje slaapt nu netjes 3 uurtjes
Ik zou dolgelukkig zijn met een uur. Hier is het max 15 min overdag voordat het gekrijs weer begint. Ik zie echt heel veel van je topics voorbij komen en vraag me af en toe wel af of je een realistisch beeld hebt van kinderen. Baby's slapen niet allemaal de hele dag... Mijn zoon was pas 9 maanden toen hij af en toe eens doorsliep van 22-6. Dolgelukkig was ik. Hij doet sinds een jaar pas een middagdutje en slaapt nu vaker van 8-6.
Maar jouw situatie is eerder uitzonderlijk dan gemiddeld hè het gros van de baby's slaapt wel overdag, tijdsduur verschilt. TS, ga er gewoon in mee. Tel eens bij elkaar op hoeveel uren hij slaapt per etmaal en Google eens op het gemiddelde met 5 maanden
Je kunt het m.i. niet veranderen. Je kind heeft een bepaald ritme en dat is het. Mijn dl heeft altijdaar 30 min geslapen, 2 uur eakker, 30 min slapten etc. Slaapt nu max 1,5 uur tussen de middag...helaas pindakaas
Haha weet ik ook wel, maar het viel me op dat TS heel veel topics opent om haar kind in een bepaald ritme te krijgen. Ik denk dat als je ophoudt met dat allemaal te proberen en kunstgrepen uit te halen er misschien wel verbetering ontstaat. Go with the flow!
Klinkt vrij normaal. De slaapcyclus van een baby is maar iets van 45 minuten overdag en dan worden ze vaak wakker. De een gaat daarna weer slapen, de ander wil eerst wat borst, of een speen, of aandacht. Gewoon naar je kind luisteren. Zeker als ze 5 maanden zijn willen ze meer dan alleen maar eten, poepen en slapen. Pak je kind op, zing een liedje, zeg een gedichtje, doe een spelletje, lees een boekje voor (maand of 5 is goede leeftijd om daar mee te beginnen)
die hazenslaapjes verander je niks aan behalve in bed te leggen in een donkere kamer wil vaak wel helpen waar geen prikkels zijn. onze bink deed dat ook niet en nog steeds niet enige wat helpt is na hapje in bed leggen
Herkenbaar! Pas nu zie ik enige regelmaat in haar slaapjes en pas deze week heeft ze voor het eerst 2 uur achter elkaar geslapen overdag.. (Ik ben na een uur toch maar even gaan kijken of ze nog ademde) Slaapjes van 20 minuten a 45 minuten waren hier normaal met een dieptepunt van 3 maal daags een slaapje van 10 minuten. Tips heb ik niet echt maar ik heb goede hoop dat het goed komt (en dat is het hier eigenlijk al). De opa's en oma's gingen hier altijd een stuk wandelen buiten zodat ze ging slapen maar dat doe ik bewust niet. Ik wil dat ze in bed leert slapen en niet als ze steeds gewiegd wordt in de wagen.