Ik hoor de laatste tijd veel berichten over valse kv2v5 testjes. Laat ik deze nu net in huis hebben, dus ik denk ik doe een test, ik zit nu op dag 6 van mijn cyclus, mijn menstruatie was gister voor het laatst. Van zwangerschap is dus absoluut geen sprake. Ik doe een test, en binnen 3 minuten een heel mooi licht streepje. Roze, even dik als de controle lijn en dus binnen de tijd verschenen. Je hebt geen licht nodig om het streepje te zien, je ziet m vanuit elke positie in elk licht. Op de foto is het moeilijk te krijgen, maar iedereen weet dat inmiddels Dit streepje is zo donker dat zelfs ik bijna zou gaan twijfelen, terwijl ik net een normale menstruatie achter de rug heb. Ik vind dit erg slecht van kruidvat, dit brengt iedere vrouw aan twijfel, het geeft iedere vrouw hoop, terwijl er echt geen zwangerschap is. Bijgaand de foto's, 1 bewerkte, en 1 onbewerkt.
Oeh fijn topic inderdaad voor de valse streepjes. Ze komen helaas voor. Ik heb 2 valse streepjes gehad in 1 jaar tijd. Van 1 heb ik een foto. Streep kwam na ongeveer 35 a 40 minuten na 12 minuten was hij omo wit. Streepje is ook iets dunner dan controlestreep, ik wist vrijwel gelijk dat hij vals was omdat ik hier op zwangerschapspagina al langer meeloop, maar was ik nieuw geweest was ik waarschijnlijk gat in de lucht gesprongen. Kijk en huiver..... haha
Ja en zelfs VL zegt dat als ie dit streepje zag op een test bij iemand anders dat ie dan geen minuut zou twijfelen of het wel echt is. Het is gewoon echt geen tuurstreepje. Ik heb nog een foto van de andere camera gemaakt, maar ik moet nu weg. Die zal ik later nog plaatsen, ik hoop dat de andere camera het streepje duidelijker erop krijgt! @mamalap: Ook al is die van jou van een heel andere categorie (ver na afleestijd) maar ook wel heel erg slecht dat er ineens zo'n duidelijk streepje verschijnt!!
Ik had gisteren ook een dergelijke test, met een héél licht streepje... Ik ga er nu maar van uit dat die gewoon negatief is en als ik donderdag op mijn nod nog geen rood gespot heb, doe ik een clearblue met aanduiding zwanger/niet zwanger. Had mijn 1ste hoop inderdaad al op dat lichte streepje gevestigd, maar ben toch sterk gaan twijfelen. Ik hoop nog op het beste, maar ben bang van niet
Ohh wat slecht zeg, dat is wel een heel duidelijk streepje, als ik die zou zien dan zou ik ook gaan twijfelen, ik heb vorig jaar ook een indroger gehad met deze testen.
Van die testen zou ik blij worden. Echt heel slecht dit! Ik moet wel zeggen dat ik het nooit zulke duidelijke strepen heb, behalve dan de keren dat ik zwanger was.
Woow wat een duidelijke testen! Echt niet normaal eigenlijk he dat dit kan. Ik test zelf niet met kv2v5, maar wel met die van z&k ( de uiterst gevoelige) Daar ook al veel te vaak valse streepjes op gehad. Zowel redelijk duidelijke als onduidelijke. En binnen / buiten afleestijd. Echt rot als je wordt genept door een vals streepje
ik heb (anders dan van pregnyl) altijd alleen maar omowitte testen gehad. Op zich wel duidelijker dan de valse hoop die je zou krijgen van deze testen...
persoonlijk vind ik de zogenaamde valse streepjes niet zo vals als men denkt, sommige mensen testen ver voor hun NOD een licht streepje en worden volgens eigen zeggen gewoon ongesteld, echter betekend dit uiteraard niet dat er niets gezeten heeft dit had je uiteraard niet geweten als je gewoon je NOD had afgewacht, daardoor hoor je tegenwoordig steeds meer over de zogenaamde valse streepjes, omdat het nu wel een sport lijkt zo vroeg mogelijk te testen, feit is dat heel veel zwangerschappen vroeger ongemerkt fout afliepen doordat de menstruatie kwam valse streepjes na afleestijd vind ik wel logisch er wordt niet voor niets in de bijsluiter gezegd dat je binnen bepaalde tijd moet aflezen en anders te test moet weggooien en als negatief moet beschouwen, dat men vervolgens gewoon toch de test weer pakt na aflees tijd (sommige zelfs uren na afleestijd) dan maak je jezelf alleen maar gek dus persoonlijk denk ik van de 10 testjes met valse positieve streepjes er 9 a 10 zich niet hebben gehouden aan de bijsluiter van de test mijn persoonlijke mening hoor geen aanval
Die ene hele donkere is wel vaag, maar ik wil wel graag opmerken dat iedereen tegenwoordig maar strooit met "vals positief" als het op testen aankomt. Vaak blijkt het echter te gaan om betrekkelijk lichte streepjes waarop een menstruatie volgt. Dit heeft niets te maken met vals positief, maar waarschijnlijk met een niet doorgezette innesteling. KV geeft al streepjes bij een heel laag HCG gehalte. Als dat heel laag is, kun je ook binnen no time weer terug naar <5 HCG. En dan word je ongesteld. Het is natuurlijk niet allemaal zo zwart/wit, maar zeker de voor NOD testers moeten hier rekening mee houden ipv de testen de schuld te geven. En snap natuurlijk wel dat er teleurstelling is als je toch ongesteld wordt...I know.
Dus stel dat er bij de innesteling iets is misgegaan... Dan kan je daar eigenlijk ook nooit achter komen, via gyneacologisch onderzoek ofzo?
daar kun je zeker wel achterkomen door inderdaad een gyneacoloog te bezoeken, echter doen deze vaak pas nadat je echt minimaal anderhalf jaar bezig bent en het telkens "niet lukt" wel kun je als je vroeg test bij een gyn aangeven dat je telkens wel een licht positieve test heb, maar het elke keer toch weer misgaat
Maar TS test toch willekeurig in de cyclus net na de menstruatie...dan kan het niet gaan om een mislukte innesteling toch. (In elk geval uiterst onwaarschijnlijk volgens mij). Ik heb alle foto's van mijn valse streepjes weggegooid helaas. Kan ermee kwartetten inmiddels, zoveel zijn het er. Al moet ik wel bekennen dat ik testverslaafd ben, dus wel voor NOD test en een mislukte innesteling dus niet kan uitsluiten. Ik heb echter 3 cyclussen achter elkaar wel zo'n een streepje gehad, dat ik daardoor daar ook niet meer helemaal in geloof.
Mykelti ik had ooit zo'n test toen ik in het ziekenhuis lag. En toen is gelijk bloed geprikt (ivm medicatie). Hcg was 1.2, negatief dus. En twee maal een roze streep op de test. Wat jij zegt, gaat dus niet altijd op.
Dat hoeft niet. HCG wordt uitgescheiden in je urine. Als dat nou niet synchroon loopt, dus als je bloedwaarde sterk daalt, maar het restant van de hogere waarde nog in je urine uitgescheiden wordt? Dat klinkt mij logisch in de oren. Ben ook een notoire streepjesplasser overigens, maar bij mij is het wel degelijk een innestelingsprobleem.
Innestelen is een heel proces en ontwikkelingsstoornissen kunnen er ook voor zorgen dat in een vroegtijdig stadium afgestoten wordt. Mijn ervaring is, met alle testen, dat ik heel vaak streepjes kreeg. Niet omdat ze vals waren, maar omdat bij mij het heel vaak in een vroeg stadium mis ging. De streepjes bleven dan ook te licht c.q. werden maar minimaal donkerder. Bij mijn 2 goede zws werden de strepen iedere dag een stukje donkerder. Nu zit het bij mij wel iets anders, maar het kan zijn dat je lichaam een niet goede zws toch nog even in stand houdt en je dus wat HCG in je urine hebt.
Ts jou streepje is idd niet vals. Ik denk idd ook dat er wel een innesteling plaats heeft gevonden maar dit vroeg is mis gegaan. Binnen 3 minuten is vaak geen valse test. Wel na een half uur of uur. En hcg zakt langzaam. Je zegt dit was een dag na de menstruatie dit wil niet zeggen dat als je ongi bent de hcg pats uit je lichaam is.
Ze zei dat dit 6 dagen na menstruatie starten was, dus bijna 1 week verder Lijkt me sterk dat je dan nogsteeds licht positief kan testen Nu heb ik persoonlijk buiten ovulatietesten nog nooit streepjes gezien, maar ik haal ze bij action of Etos