Hallo Ik wil beginnen met tempen maar snap niet zo goed hoe het werkt allemaal. Temp. Je gewoon onder de toch? En bij welke site kan ik het invullen? Bedankt en liefs vonnie
Hier een handige uitleg over tempen: Temperaturen: voor een beter inzicht in je cylcus | algemeen | artikelen Hier kun je een kaartje aanmaken: Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting Als je hulp nodig hebt dan laat het maar weten
Hoi hoi, Je tempt elke dag voor je je bed uitgaat en best op hetzelfde tijdstip om een betrouwbaar kaartje te krijgen (dus ook in het weekeind ). Meest betrouwbaar is rectaal meten, maar vaginaal blijkt ook goed te zijn. Oraal (onder de tong) is lastiger omdat je op een bepaalde plek moet meten. Onder de oksel is niet betrouwbaar en wordt afgeraden. Fertility friend is een (engelse) website waar je heel overzichtelijk alles kan bijhouden. Hij rekent dan uit wanneer je je eisprong hebt gehad en met een VIP abb. heb je nog wat extra mogelijkheden. Succes!!
Hey Zoe1983, ik zie dat je op een gegeven moment monnikspeper bent gaan gebruiken. Werkte dat? Wat zijn jouw ervaringen daarmee?
Ja werkte bij mij goed. Had van die onmogelijk onregelmatige en lange cyclussen op een gegeven moment en ik was het zo ontzettend zat! Toen ik eraan begonnen was kreeg ik meteen kortere cylcussen. Had wel in het begin het idee dat ik meer hoofdpijn had, vooral rond mn eisprong (had ineens weer migraine wat ik al zeker 10jr niet had gehad). Laatste 2 rondes (9 en 10) ben ik etos zwanger worden pillen gaan gebruiken (zit ook monnikspeper in maar dan in lagere dosering). Laatste cyclus had ik op dag 20 nog geen eisprong en ben ik weer overgegaan op de pure monnikspeper. Binnen enkele dagen een eisprong en deze ronde ook raak Tip: als je ermee begint, stop er dan mee na je eisprong. Er zijn nogal wisselende verhalen over het effect op een ongeboren vruchtje en zolang er geen zekerheid is zou ik het niet riskeren..
Thanx voor de info! Het is niet voor mij, maar voor 'n vriendin van me. Zij is vanaf mei vorig jaar nog maar 2 keer ongesteld geweest...