Verzamelzakken kledinghulp

Discussie in 'De lounge' gestart door Ecosa, 5 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Van het weekend heb ik weer een zak gekregen voor kledinghulp aan 3e wereldlanden. Ik ben altijd wel van het vullen van die zakken en ik breng ook regelmatig zakken met kleding naar die verzamelbakken in ons winkelcentrum. Nou was er laatst een item over in Editie.nl weet niet of iemand die heeft gezien? Mar daarin werd verteld dat (gewone, niet arme) mensen vaak die bakken "plunderen" op zoek naar merkkleding, of dat die hulpzakken aan de straat al worden weggekaapt voordat de organisatie ze kan ophalen. Dat zet mij eigenlijk aan het denken. Ik wil er aan meedoen, maar op deze manier heb ik dus geen zin in. Want zo komen de (goede) spullen nooit bij de hulpbehoevenden terecht en daar doen we het toch voor?
    Weten jullie waar ik mijn oude kleding en schoenen naartoe kan brengen zodat ze ook terecht komen bij mensen die ze echt nodig hebben? Ik zat te denken om ze naar het Leger des Heils te brengen, maar misschien dat iemand anders nog een goede tip heeft?

Wat erg eigenlijk he? Dan wil je helpen, maar laten anderen het gewoon niet toe.. :x

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

kerken zamelen vaak ook kleding in voor een jaarlijkse reis naar bijv roemenie..

Vorige maand ook een zak met kleding aan de weg gezet en een vrouwtjes was gewoon ongegeneerd haar fietstassen aan het volstouwen.. Kon het niet laten op door het raam te roepen, lukt het allemaal! Asociaal!;)

3. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Tja, dat bedoel ik nou! Ik vind dat zo asociaal! Ja misschien heeft die mevrouw het dan ook niet breed, maar toch. Dat zie ik ook altijd als er grofvuil aan de weg staat, altijd wel iemand die die (ondergepieste) matras of die versleten bank eens ff goed bekijkt.. Je ziet die mensen denken van "goh, die kan ik nog wel gebruiken". Ieuw!

4. Ik zou niet aan de leger des heils geven, heb gehoord dat ze deze doorverkopen.
    Ik zet vaak mijn spullen op gratisoptehalen.nl,daar zouden mensen moeten zitten die het minder hebben. Anders bij kerken. HEb ook gehoord dat bij die kledinghulp eerst de goedzienbare kledingen worden verkocht en de rest wel wordt opgestuurd.

Het blijft altijd moeilijk hoor.

Deel Deze Pagina