Even meningen nodig

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 27 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

http://www.zwangerschapspagina.nl/blogs/partyrocker/1817-nieuwe-rotterdammer.html

Oké, here's the deal. :p
    Doe dus mee met de Rotterdamse Columnwedstrijd met de inzending die ik hierboven even in het weblog heb geplaatst (verwijder hem later weer).
    Deze inzending heb in januari al gedaan hoor, en de inschrijving is al op 12 februari gesloten. Dus ik zit hier aan vast.

Nu kreeg ik dus een uitnodiging om erbij te zijn 16 maart.
    Hartstikke leuk.
    Maar als ik dan weer terug ga lezen na een maand, dan ga ik toch weer twijfelen over mijn inzending.
    Zit dus ook te twijfelen of ik uberhaupt wel ga.

Wat denken jullie?
    (Ik weet het, ik heb geen winnaarsinstelling)

2. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk dat het een goed stuk is ik ken rotterdam niet echt maar het leest wel makkelijk je stukje en is leuk geschreven dus :) gewoon gaan joh!! als je niet gaat krijg je misschien nog spijt!

3. Partyrocker

Ja daar ben ik dus ook bang voor mupet.
    Het lijkt me sowieso leuk om mee te maken en je kan er altijd wat van opsteken toch?

4. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik vind het ook leuk geschreven en het leest idd makkelijk weg.
    Ik zou gewoon gaan ;) misschien samen met iemand anders ?

5. Partyrocker

Dat sowieso.
    Ga met vriendlief, al zal die wel een paar keer goed moeten gapen haha.

6. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik vind het stuk niet zo lekker weglezen....het houdt mij als lezer niet echt vast. Er zitten meerdere keren 'herhalingen in': 'beter te maken...maar wat is beter', 'of is dat naiviteit...naiviteit van een..', 'angst en liefde...liefde voor elkaar....'
    Datzelfde trucje herhaal je nog een keer in de eindzin die ik ook een beetje cliche vind.
    Al met al vind ik het niet een heel sterke column...maar...ik zit niet in de jury. Dus: gaan toch? Lijkt mij jammer om zoiets te laten schieten!

7. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Hahahaa, maar leuk geschreven hoor meid, ook om het feit dat de geschiedenis van een stad vaak op de achtergrond raakt. Leuk dat je opa het hier met jou mog over gehad heeft.

8. Partyrocker

Ja, je moest eens weten.
    Hij heeft verhalen, daar kan ik een heel geschiedenisboek mee vullen.
    En het raakt inderdaad snel op de achtergrond tenzij je jezelf er in verdiept.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik krijg jammer genoeg je stukje niet open :( had hem graag als rotterdamse willen lezen ;) Ik vind dat je moet gaan!! zeker weten, zelfs al heb je geen winnaarsmentaliteit, dan nog is het een ervaring om op te doen en die kunnen ze je dan niet meer afpakken.

10. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Ik zeg gaan. Heb je stuk gelezen en sommige dingen kkinken mij, als rotterdammer, bekend in de oren.

11. Onje

Onje Niet meer actief

Hier sluit ik mij bij aan.

12. Piekelotje

Piekelotje Actief lid

6 jan 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon gaan hoor! hardstikke leuk stukje en als je niet gaat krijg je spijt.

13. Enjoylife

Enjoylife Niet meer actief

Ik vind het stuk inderdaad ook niet lekker weglezen maar ik herken er wel veel in als echte Rotterdamse :D ( en dat is wat mensen volgens mij juist leuk vinden, de herkenning )
    Ik zeg dus gaan!

14. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Ik vindt het een leuk stukje, je schrijft het met een emotie erachter die ik als niet Rotterdammer maar wel met affiniteit met de oorlog kan waarderen.
    Ik ben zelf aan het schrijven over de oorlog en wat er toen met mijn overgrootouders is gebeurt en ik vindt het juist heel moeilijk om emotie weer te geven.

Ik zeg gaan, en wie weet kom je er ook andere collomnisten tegen waar je wat van op kunt steken.

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

eindelijk kreeg ik hem te lezen :D vind het geen verkeerd stukje hoor, wel herkenbaar, al vind ik het jammer dat er niet echt in staat wat er allemaal veranderd is sinds de oorlog: het dempen van de Blaak met het puin van de huizen bijvoorbeeld en het kenmerkende beeld van Rotterdam: Het Hart, uitbeeldend dat het hart is verwoest, en wat er voor is teruggekomen: oa de oh zo bekende koopgoot. Maar dat lukt denk ik ook niet want dan wordt het weer zooooooooon verhaal :p

Ik vroeg me wel af hoe dat dan zit met de Nieuwe Binnenweg? Bij mijn weten is dat geen gedempt stuk, maar was het al voor de oorlog zo? Want dat deel is bij mijn weten niet gebombardeerd? Ik heb zelf in een zijstraat gewoond van de Nieuwe Binnenweg, dat waren allemaal huizen uit 1880, vandaar mijn vraag? Want nu ben ik ook nieuwsgierig :D

16. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam

Hier sluit ik mij ook bij aan. Het leest niet echt lekker, maar ik heb ook zo'n opa! ;)

17. Partyrocker

Nee je had gelijk, het mocht maar 400 woorden bevatten, dus dan mis je een beetje de ruimte om uit te wijken over bepaalde onderwerpen.

Wat jij zegt klopt inderdaad. Noordmolen en de Nieuwe binnenweg waren de enige overgebleven straten.
    Maar de nieuwe binnenweg is na de oorlog pas een winkelstraat geworden. Eerst waren het voornamelijk huizen met af en toe een winkel, zoals je dat meestal wel ziet.
    Nu is het een straat met voornamelijk winkels en daarboven een huis :D

18. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Volgens mij is de nieuwe binnenweg niet heel nieuw nee :p echt het hart is gebombardeerd en de havens. Maar ik kan mij ook vergissen!

19. Partyrocker

Doordat de andere winkels in het centrum gebombardeert waren hebben zichzelf veel winkels gevestigd in het nieuwe centrum. Dus de noordmolen en binnenweg.

Vandaar dus het gevolg ervan.

Alleen jammer dat het niet meer zo gezellig is als vroeger.

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Oke zo bedoelde je het, ik had al zoiets van :( heb ik nou iets gemist hahahaha. Toch heb ik de nieuwe binnenweg nooit echt als winkelstraat gezien, was toen ik kind was nog steeds voornamelijk woning, al waren er wel winkels tussen dat wel, want supermarkten waren er eerst ook nog niet daar. Dus alles ging nog naar de bakker en de slager en de groentenboer hahahaha (zo oud ben ik zelf dus, zucht :$) Pas toen ik een jaar of 8 was kwam er een westende (bij de boogjes, zit die er nog eigenlijk? en een vivo of zoiets en later de albert heijn.
    Mijn eigen opa was van 1909 (en leeft uiteraard ook niet meer) vertelde mij vroeger dat hij vanaf Delfshaven, waar hij dus woonde helemaal naar de parkkade kon kijken, dat hele stuk was toen nog helemaal niet bebouwd, raar idee he?

Deel Deze Pagina