35+ en kinderwens

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door 2de kindje, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2de kindje

9 aug 2009
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Om niet in de lopende topics te springen, omdat daar velen al lange tijd bezig of intussen al bevallen zijn, open ik dit nieuwe topic voor de 35+
    Zijn er nog meer 35+ meiden die gaan voor een kindje.
    Ik ben zelf deze maand begonnen met clomid 50mg, ivm pco, en had vandaag links en rechts een mooi ei zitten.
    Wij hebben al een peuterdochter waarvan ik op de normale manier zwanger ben geraakt.
    Het lijkt me gezellig om hier ervaringen uit te wisselen en elkaar te steunen tijdens de wegen die we bewandelen.

Liefs, 2de kindje

2. linda73

linda73 Actief lid

22 jul 2009
    114
    0
    16
    Ik ben al 36! en zijn bezig voor een 1e kindje. Ik heb mijn man pas later leren kennen...wij zijn bezig met IUI, we hebben de 2e poging gehad!

3. 2de kindje

9 aug 2009
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Linda

Leuk dat je reageert.... ik ben ook al 37 hoor, maar dat vond ik zo'n rare leeftijdsgrens:D
    Spannend voor je , hopelijk heb je over 8 dagen een positieve test in handen. Heb je voor de IUI nog andere behandelingen gehad of ben je gestart met IUI?

Groetjes

4. linda73

linda73 Actief lid

22 jul 2009
    114
    0
    16
    Hoi, ben bang dat het weer negatief is, want ik heb nu al zo'n ongesteldheidsgevoel, maar men zegt dat dat ook bij zwangerschap kan horen. Wij zijn al langer dan een jaar bezig en aangezien mijn leeftijd hebben we ons toch maar eens laten onderzoeken en daaruit bleek dat mijn man's zaad niet zo beweeglijk was, daarom kwamen we voor IUI in aanmerking....dus hoop dat het zo wel lukt.
    Ik voel me soms wel oud hoor, heb jij dat ook wel? Mensen vinden het ook wel tijd om zwanger te worden maar helaas heb je het niet allemaal voor het zeggen....Ik kan wel moeilijk met sommige opmerkingen omgaan....

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Ik ben Nataly en ik ben 37. Ik ben 26 december 2008 bevallen van een jongen Luca. Voordat ik zwanger raakte waren we al 2,5 bezig en ik ben met de 4e IUI behandeling zwanger geraakt.

Ik heb verklevingen in mijn eileiders (links zit helemaal dicht) en heb een zeer onregelmatige cyclus vandaar de IUI.

7 september hebben we weer een afspraak in het ziekenhuis voor waarschijnlijk weer IUI. Het is eerst een orienterend gesprek maar ik zal waarschijnlijk wel weer Clomid 100 voorgeschreven gaan krijgen en dan gaan we er weer voor vanaf oktober.

Ik heb een voorbeeldige zwangerschap gehad en ook de bevalling ging goed, van het begin tot het eind duurde het maar 4 uurtjes.

Aan de ene kant wil ik er erg graag weer voor gaan, gezien mijn leeftijd, maar aan de andere kant zie ik er nog wel tegenop want ik vond de eerste weken na de geboorte van Luca heeeeeeeeeel erg zwaar. Met 2 kindjes wordt het nog veel zwaarder terwijl we een heel makkelijk kind hebben qua slapen. Eten is een ander verhaal (hij is nogal kieskeurig wat hij wel en niet lust).

Wij hebben deze maand voor het eerst weer bewust 'geklust' in mijn vruchtbare periode;);). Ik ben na de bevalling nog maar 2 keer ongesteld geweest omdat ik 6 maanden borstvoeding (gekolfde borstvoeding) heb gegeven.

Leuk dit topic.

Veel liefs
    Nataly

6. 2de kindje

9 aug 2009
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt als je net zwanger bent heb je ook zo'n raar zwaar geval in je buik. Ik liep van de 1ste de eerste 2 weken met regelmaat naar de wc omdat ik steeds het gevoel had dat de duivels er waren.
    Ik duim voor je dat het goed is gegaan en dat je wel zwanger bent.
    Je voordeel is wel dat er "technisch" gezien bij jou niets mis is, dit verhoogt denk ik wel je kansen.
    Ik herken de opmerkingen....toen we nog geen kindje hadden kregen wij ook vaak de vraag wanneer we er nu eens aan gingen beginnen en bij kraamvisites krijg je opmerkingen dat het je beeldig staat :x In het begin reageerde ik er niet op, later wel, dan zei ik gewoon ja wij willen wel, maar voor sommige mensen gaat het niet zo makkelijk.... vaak viel er dan een pijnlijke stilte aan hun kant, maar goed dat is hun probleem, moeten ze maar niet van die onzinnige opmerkingen maken.
    Toen ik daar mee begon was het voor me zelf wel makkelijker toen ik die opmerkingen kreeg, dan zat ik niet meer te ontploffen op de bank.
    Nu krijgen we soms opmerkingen dat we "oude" ouders zijn..... man is 41... en dat we waarschijnlijk eerst zonodig carriere wilden maken of van de vrijheid wouden genieten...en dat het last minute nog ff moest.....het is ook nooit goed volgens mij. Ik sta dr intussen boven hoor en anders krijgen ze lik op stuk.
    Laat je dan ook niet klein krijgen door gasten die zoiets zeggen!

7. 2de kindje

9 aug 2009
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nataly Hoi, gezellig nog een 35+er
    Ik heb zelf 2 jaar bv gegeven, een geweldige ervaring.
    Ik hoop dat je goed hebt geklust en wie weet is je situatie door de zwangerschap wel verbeterd, we gaan duimen!
    Ik denk dat een 2de minder zwaar is dan de 1ste, bij de 1ste is alles nog zo nieuw en weet je niet wat je precies moet doen. De onzekerheid speelt je parten, bij mij tenminste wel. Ik merk dat ik steeds makkelijker wordt nu ze ouder wordt en durf ook wel met zekerheid te zeggen dat ik met een 2de stukken makkelijker om zal gaan.
    Wanneer is je Nod of heb je daar nog geen ritme in?

Groetjes 2de kindje

8. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Bij mij is zelf borstvoeding geven niet gelukt omdat ik wat ingetrokken tepels heb en Luca kon hierdoor de tepel niet goed te pakken krijgen. Ik heb het wel twee weken geprobeert maar dat gaf bij mij zoveel stress (daarom vond ik het waarschijnlijk ook zo zwaar) dat ik er mee gestopt ben.

Ik ben wel meteen de eerste dag begonnen met kolven en dat ging heel goed. Dit heb ik dus 6 maanden volgehouden. Luca heeft 6 maanden volledig borstvoeding gehad. Was wel zwaar soms, eerst kolven en daarna de melk gebruiken voor de fles. Je bent dus dubbel zo lang bezig maar ik heb het er graag voor over gehad.

Ik weet alleen niet of het ook zo gaat als er twee kindjes zijn. Ik ga het gewoon proberen.

Wat het ook zo zwaar maakte is dat je indedaad niet weet wat je te wachten staat. Je weet bijvoorbeeld niet wanneer je kleintje gaat doorslapen en dat zorgt ook voor stress terwijl Luca al met 8 weken van 22.30 tot en met 07.00 doorsliep.

Mijn NOD zal denk ik ergens rond begin september zijn, ik ben de laatste keer op 3 augustus ongesteld geworden............we zien het wel.

Mocht het snel lukken dan krijg ik twee kindjes snel op elkaar en mocht het weer langer duren dan is het ook goed. Zelfs al lukt het helemaal niet meer dan zijn we nog gelukkig.

Toen we nog geen kinderen hadden, hadden we er alles voor over ook IVF maar dat weten we nu niet zeker. Dat zien we wel micht het zover komen.

Hoe lang zijn jullie voor de 1ste bezig geweest dan? En hoe oud was je toen?

Veel liefs
    Nataly

9. 2de kindje

9 aug 2009
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan me goed voorstellen dat bv geven op die manier behoorlijk veel energie vergt. Knap dat je het dan toch nog zo lang hebt volgehouden.
    Zou toch super zijn als de 2de zo snel zou volgen, dat had je vast vooraf niet meer durven voorspellen.
    Wij hebben 5 jaar over onze dochter gedaan zonder mmm, ik had daar op dat moment helemaal geen zin in. Mijn beste vriendin had de hele weg al uitgewandeld zonder resultaat en ik wou mezelf (achteraf) die teleurstelling besparen.
    Gelukkig zelf zwanger geworden en nu zitten we wel in de mmm omdat ik nu zoiets heb van het is 1 keer gelukt wie weet met een beetje/ of iets meer hulp ook nog wel een 2de keer.
    Ik heb juist altijd geroepen dat ik niet tot aan de ivf zou gaan (in de periode dat ik nog geen kleine had) maar nu we zijn gestart met de clomid en je toch heel bewust bezig bent voor een zwangerschap ontdek ik dat ik mn grenzen steeds verder aan het verleggen ben... ik durf nu ook niet meer te zeggen tot hoe ver ik zal gaan als het nodig is.
    Hopelijk hoeven we die beslissing ook niet meer te nemen en zijn we voortijd zwanger.

10. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.641
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Hallo dames,

Ik ben 35 en heb een dochter van 11.We zijn al een tijdje bezig voor een brusje.Van mn dochter was ik binnen 2 maanden zwanger.
    We zijn nu bezig met emigreren maar mn man en ik hebben besloten medische hulp te zoeken indien het deze maand niet gelukt is.

11. 2de kindje

9 aug 2009
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Chillin, welkom!
    Voor jullie dubbel spannend zeg.....emigreren dat is wel een hele nieuwe start en hopelijk voor jullie met je 4en. Ga je er heen ivm werkzaamheden, familie oid?
    Ga je de behandleing in Melbourne starten gezien de emigratie?
    Heel veel succes met beide!

12. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.641
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Dank je wel 2e kindje.
    Eigenlijk zijn wij weggegaan uit NL vanwege levensstijl en klimaat.
    Ik heb eerder in NZ gewoond;je hebt daar meer ruimte,een beter klimaat en de mensen kijken nog naar mekaar om.Ik kon niet meer wennen in NL.:(
    Maar ik heb ook familie in Melbourne.Ja,indien nodig,starten we de behandeling in Melbourne,ik had al een ziekenhuis gevonden,maar eerst afwachten wat onze nieuwe huisarts zegt.
    We moeten sowieso eerst een huisje en zorgverzekering regelen,dus gelukkig nog wat afleiding.:)

13. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Hallo!

Ik ben Irene en ik ben 39 (volgens mij de oudste tot nu toe :D). Wij proberen sinds juni 2007 een 2e kindje te krijgen...maar dat lukt nog niet erg.

Ik heb vorige week donderdag mijn eerste IUI gehad maar die is een soort van 'mislukt'. Door mijn keizersnede heb ik een loze ruimte in/aan mijn baarmoeder waardoor ze met het slangetje niet goed in mijn baarmoeder konden komen. Erg vervelend allemaal. Mijn 'geval' zal nu eerst in de medische teams besproken gaan worden en daar horen wij over 3 weken meer van. Dus tot die tijd is het afwachten!

Leuk dat er weer eens een 35+ topic geopend wordt hoor!!

14. 2de kindje

9 aug 2009
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    @chillin ik kan me heel goed iets voorstellen bij je motivatie. Vooral als je hebt gezien/beleefd dat het ook anders kan.
    Ik hoop voor jullie dat jullie daar het geluk vinden.
    Gelukkig heb je momenteel nog veel afleiding met andere dingen, maar voor je het weet zit je in het vliegtuig.

@IreneH hoi, gezellig dat je meer komt kletsen.
    Ben je vanaf 2007 zelf bezig geweest om zwanger te worden of zit je al sinds die tijd in de mmm. Ben je van je kindje wel spontaan zwanger geraakt of ook met hulp van....
    Balen zeg dat je IUI "mislukt" is. Ben benieuwd welke voorstellen je gaat krijgen. Ik hoop in ieder geval 1 die snel zn vruchten af mag werpen.

15. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Hoi 2e kindje. Wij zitten vanaf eind vorig jaar in de MMM. Eerst een hysteroscopie, HSG en een laparoscopie om een poliepje weg te halen. En dan mag je het weer een half jaartje aankijken. Mijn eerste zwangerschap ging makkelijk, ik was binnen 2 maanden zwanger. In 2007 ging het tot de MK eigenlijk ook best rap, in juni besloten om voor de 2e te gaan en in oktober was ik weer zwanger. Daarna niets meer.
    En dan nu vol goede moed het IUI traject in....dus dat was een flinke dobber vorige week.
    Ben ook heel benieuwd waar ze nu mee komen. We hebben het al over IVF gehad, ik sta ook al op de wachtlijst, maarja.....als ze mijn baarmoeder niet inkomen lijkt me dat IVF ook niet gaat werken.
    We zullen het zien!!

16. 2de kindje

9 aug 2009
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ IreneH als je er over nadenkt is een lichaam toch maar een raar ding he, het ene moment lukt hel wel en het andere moment met geen mogelijkheid. Nu zijn er velen met theorieen van "niet er teveel mee bezig zijn etc" klinkt leuk, maar het is de theorie. Als je zo ongeveer in je agenda hebt staan wanneer er wel en wanneer er juist niet geklust mag worden, dan moet je er wel mee bezig zijn.
    Ik kan me dan in jullie geval ook goed voorstellen dat je een behoorlijke teleurstelling had bij de IUI. Kunnen ze die loze ruimte niet operatief verwijderen? Hebben ze trouwens ook uitgelegd waarom ze het op die manier hebben afgehandeld of valt het onder de categorie "schoonheidesfoutjes van de gyn"

@wij gaan morgen weer naar de gyn, eens zien of mn egs er nog zitten, als het goed is zijn ze gesprongen. Ben benieuwd.

17. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    @2de kindje. Die loze ruimte (heet officieel nishe) is na mijn keizersnede ontstaan. Ze durven het nog niet aan om die te corrigeren of verwijderen bij vrouwen die nog een kinderwens hebben. Ze hebben aangegeven dat het ook niet voorkomen had kunnen worden. Soms heelt je litteken niet goed en kan zoiets ontstaan. Nou da's lekker dan ;)

Morgen eitjes kijken, spannend hoor! Heb je naast clomid ook pregnyl gekregen voor de eisprong? En ik maak uit je verhaal op dat je geen IUI oid krijgt. Dus jullie moeten lekker zelf gaan klussen :D

Wat een slopende tijd is het he! Vooral die 2 weken na je ei vind ik persoonlijk Killing. Wordt soms helemaal gek van mezelf. Ken inmiddels het topic Eerste symptomen bijna uit mijn hoofd en heb ook alles al een keer gehad, behalve dan de positieve test. Ik mag volgende week donderdag testen, hoop dat ik het vol hou tot die tijd. Heb gisteren een test gedaan om te kijken of de pregnyl uit mijn lichaam was. Er kwam een minuscule klein streepje dus vandaag zal het wel helemaal weg zijn. Mocht ik dan ergens volgende week zwichten en er een test tegenaan gooien weet ik in ieder geval zeker dat het geen pregnyl nasleep kan zijn. :)

18. 2de kindje

9 aug 2009
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    @IreneH Nou daar ben je dan mooi klaar mee. Ik heb van mn dochter ook een keizersnede gehad, hoop dat ze het bij mij wat netter hebben afgewerkt:p

Ik heb eerst een tijd alleen maar FM gehad in overleg met ons. Aangezien dat niet werkte zijn we een stap verder gegaan naar de Clomid, inderdaad zonder pregnyl. IK heb een vrij jonge gyn die het voor ons vrouwen zo stressloos mogelijk wil houden, mits dit mogelijk is natuurlijk. Hiij doet ook niet aan de maandelijkse progesteronwaardes prikken etc. Ik heb wl met hem afgesproken dat ik het deze maand wel ee keer geprikt wil hebben aangezien dr nu 2 mooie follikkels op springen stonden. Ben benieuwd of daar dan ook wat in heeft gezeten.

Ik vind dat klussen op commando ook helemaal niks, maar goed het moet even. De wachtweken zijn behoorlijk irritant. Helemaal als je denkt een cyclus te krijgen van 28 dagen en dan is het opeens weer 35 dagen, 10 negatieve testen verder en óngemotivrd ga je weer naar een nieuwe ronde:( Soms heb ik ook wel zoiets van kom maar op met de pregnyl, weet ik tenminste wanneer het springt en de IUI om zinloze :D sex tegen te gaan;)

19. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Hoi,

Ik schrijf ook al mee in een andere topic voor 35+, maar daar zijn al meerdere meiden bevallen of zwanger.
    Ik ben 36 en moeder van twee meiden van 6 en 8 jaar, met een wens voor een derde. We zijn al ruim 2 jaar bezig en zitten nu in een IUI-traject en ik heb mijn 4e IUI (6e poging) ruim een week geleden gehad. De wachtweken duren bij mij altijd lang omdat ik een lf heb van 17 dagen.

20. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Hallo allemaal ,

ook hier een 35+ mama, 38 om precies te zijn. Ook in de "race" voor een tweede kindje, Wij hebben een dochter van 2 jaar. Zijn vanaf november 2008 aan de knutsel voor een brusje.
    Helaas in febr. een miskraam gehad.

Van onze eerste was ik direct zwanger maar een tweede wil niet echt vlotten. Sta nu onder behandeling bij de gyn, een eisprong door middel van Femara ( werkt net als Clomid ). Nu dinsdag heb ik een laprascopie met het kijken naar de eileiders . Manlief heeft gisteren zaad ingeleverd.
    De eventuele volgende stap zal spuiten worden en kunstmatig insemineren maar dat hangt nog even af van onze uitslagen.

Deel Deze Pagina