Ik had vandaag mijn eerste schooldag van het nieuwe schooljaar. Ik had mij erop verheugd en ondanks de slechte nacht waarbij mijn kereltje om half 4 kwam, bracht ik hem naar de gastouder, ging vanochtend naar de sportschool (les begon van 13:00 tot 15:30) dus ik even flink zwoegen en daarna fijn douchen, lunchen en naar school. Eenmaal bij de sportschool koos ik een pittig programma waarbij je echt even er doorheen moet bijten, maar omdat ik niet wil opgeven (en andere mensen daar betaal om mij te motiveren, en ze dit ook deden) heb ik flink mijn best gedaan, met spierpijn ter gevolg. Gaat op weg naar huis toch mijn fiets kapot! Ik repareer hem provisorisch en eenmaal thuis met die sportlucht van zweet en warmte sta ik ook nog eens met mijn gereedschap mijn fiets te repareren. Helemaal vol met pikzwarte handen repareer ik mijn fiets. Ik ben binnen - ga douchen, probeer er leuk uit te zien met mijn uitgekozen kleding, voel me goed en ik krijg bericht van mijn gastouder (we hadden die ochtend al eerder contact gehad, mijn zoontje is niet helemaal lekker - en ik zei: als het niet gaat, laat het weten) en het ging niet. Hij wilde zijn broodje ham niet eten en zat na 5 stukjes ham te kokhalzen. Arme schat. Ze stuurde een foto en ja hoor; hij kan heel zielig kijken Ophalen die handel! Kortom; school cancellen, kind halen, snel een banaan naar binnen gepropt. Eenmaal daar merkte ik dat er gewoon iets niet goed zat want hij zag er zo deuzig uit. Thuis wilde hij wel iets meer drinken/eten en ik besloot het toch even aan te kijken (paracetamol erin) maar tijdens het luier verschonen zag ik dat de 'luieruitslag', waarvan ik vermoedde dat het wat anders was, extremer werd. Ik moet morgen/overmorgen naar school, dus tijd voor een huisarts heb ik dan niet, mijn partner werkt fulltime -> nu dus maar even de dokter bellen. Na een venijnige opmerking van de doktersassistente over dat - als ik vandaag nog geholpen wenste te worden - ik 's ochtends om 8 uur had moeten bellen, DUH, als ik dat geweten had, had ik dat ook wel gedaan, maar goed, anyways... Afspraak om 15:40. Dus ik om 14:30 maar even gekeken of hij een pyjamapapje luste, want die lust hij bijna altijd wel. Het hele papje ging er in alsof hij uitgehongerd was (terwijl ik ondertussen lesstof aan het lezen was die ik had gemist vandaag) en ik heb hem een aantal keer af proberen te remmen omdat hij anders te snel dronk. Hij begint te hoesten en begint ineens zo hard te hoesten dat het gehele pyjamapapje inclusief die 5 stukjes brood met ham en een halve soepstengel en een beetje diksap in de vorm van een halve liter vloeibaar braaksel over mijzelf, de stoel, hem en het laminaat terecht kwam. Na een halve minuut afwachten of het wel echt voorbij is met mijn ogen dicht en de hoop dat het slechts fictief was dat ik niet daadwerkelijk in de zoom van mijn t-shirt stukjes ham zie drijven ben ik toch maar opgestaan en heb ik ons ter plekke uitgekleed. Tot op mijn ondergoed was ik doorweekt. Ik was nog niet klaar of we moesten de deur uit richting de huisarts. Eenmaal daar kreeg ik een coassistent en daarna vervolgens een gehele check-up voor mijn kleine kereltje (die overigens baby van de maand is geworden Bedankt voor de stemmen!). Nou prima, niks bijzonders aan de hand, griepje, mag ventolin gebruiken, de luieruitslag is een schimmeltje, zalf kun je bij de drogist halen en ze vertelde mij hoe verder te handelen. Omdat meneertje zijn slaapje heeft gemist begint hij onophoudelijk te mopperen/zeuren en combineert dat met piepend huilen. Hij is écht gewoon zielig, besloten we alle drie. Arm kind. Gauw even naar de drogist voor paracetamol en schimmelcrème en dan leg ik hem op bed. Ik ga op de fiets met mijn zere schouder naar de drogist en ik sta daar in de kruidvat - pijn in mijn schouder van het sporten (waarom druk ik ook 17,5 kilo met de shoulder press; elke keer weer, AARRGGHHH, dat kan mijn schouder niet!!!) met een briefje micorazol en ik kan het toch gewoon niet vinden. Het zweet breekt mij uit en ik merk dat mijn kind toch zwaar begint te worden in mijn armen. Het vrouwtje van de Kruidvat hielp me gelukkig. Ik had mijn handen compleet vol... Zet ik hem in het fietsstoeltje om daarna naar huis te fietsen (godzijdank, mijn gehannes met mijn net-iets-te-zware kind zonder buggy is eindelijk voorbij).... En wat denken jullie? Komt er gewoon een stoet scholieren/pubers/rotkinderen voorbij waarbij ik netjes naast fiets op het fietspad in de hoop dat ze snel doorfietsen en ik gewoon lekker de andere kant op kan... Roept er eentje: jezus, fietst er ineens een vette k*nkersnol naast me, moet je kijken man, whaaaaaahahahaha. En ik dacht dat ik flipte. Alles in mij werd woest. Drie keer met de trappers van de fiets harder trappen en ik zou hem van zijn fiets af kunnen trekken, aan zijn haren eraf sleuren en helemaal tot moes rammen. In gedachten zag ik het hele tafereel voor me. Je kunt mij niet afremmen op zo'n moment. Ik druk zijn schedel in elkaar! Maar ik heb mijn zoontje bij me. Dus ik roep een paar scheldwoorden (maar ik was zo uit vorm dat het eerder lachwekkend was) en fiets naar huis terwijl mijn bloed kookt. Mijn kleine kereltje ligt op bed, heeft zijn creme en paracetamol gehad en ik kan wel janken. Nu maar de geur van braaksel van het laminaat poetsen en eten koken. Partner kan elk moment thuis zijn met zijn 'wat eten we'. Ik wilde alleen maar naar school vandaag. Hoe moeilijk is dat??! :x
IK zou parner bellen , jij regelt eten en neem het mee want ik ga niet meer koken vandaag! verder rust erin en even een beetje lezen wat je op school had gehad in de komende dagen. Betrschap voor je mannetje
Dat klinkt als een rotdag!! Sterkte en beterschap voor je kleintje.. Dat word vanavond maar iets makkelijks eten dus
Soms heb je gewoon van die dagen dat alles tegen zit!!Grr! Gelukkig kan het morgen bijna alleen maar beter gaan
Jij moet schrijfster worden, Joyce ! Jammer van de rotdag. Hopelijk is zoonlief morgen een beetje genietbaar. De vraag "Wat eten we?" had ik overigens beantwoord met "Niets, mijn honger is over na de gehele maaginhoud van zoonlief te hebben gezien vanmiddag, schat. De snackbar is misschien wel open, schat."
Ik heb nog steeds zin om die puber van de fiets af te schoppen :x (maar ik ben te moe om het daadwerkelijk te doen... Ik zak echt even helemaal in) Mijn partner kwam thuis en ik zei: we eten verse worst met aardappels en groente. Begin maar vast. En verder zei ik niks. "Je ziet er een beetje depri uit vandaag, zet anders een leuk muziekje op, Mika ofzo". En hij staat nu in de keuken. I seriously want to kill a fifteen year old boy - hoezo moet ik dan naar opgewekte muziek luisteren van Mika die er uit ziet als een vijftienjarige jongen. Dat lijkt mij de kat op het spek binden. Tijd voor metal of rapmuziek!
Lekker helemaal NIKS meer doen! Ik vind het ergste nog zo'n 15 jarig pleuris ventje wat kennelijk geen fatsoenlijk leven heeft. Wat een mongool. Ga anders ff lekker headbangen ofzo Je schrijft trouwens écht fantastisch ondanks dat de strekking 3x kut is!
Dank je wel ! Ik werd net op Facebook opgevrolijkt door wat lieverds en mijn partner heeft mij zojuist een boek cadeau gegeven waar ik iets mee kan op mijn opleiding. Echt superlief Het gaat gelijk een stuk beter
Wow, Joycey, wat een baggerdag! Maar wat kan je dat grappig beschrijven! En qua muziek: op zo'n dag werkt bij mij "Mother, Mother" van Tracy Bonham altijd erg goed! Even lekker meeblèren!
Beterschap voor je zoontje. En voor die rotjongens heb ik geen goed woord over. Ik mag toch hopen dat die van mij dat niet doen. Ik snap helemaal je woede. Dadelijk lekker onder de douche of zo en je lekker laten verwennen door je man.
Hij heeft het eten gekookt! Heerlijk Het eten achter de rug en ik lig lekker op de bank. Even lekker niksen. En met een schuin oog op de baby letten in de speelgoedhoek natuurlijk Maar hij lijkt zich tot nu toe wel te vermaken met zijn toet toet garage. Bedankt allemaal!
Dat was geen leuke dag. En dan ook nog een stel van die k*tjongens die je uit gaan schelden. Beterschap voor je zoontje. Hopelijk knapt hij snel op en heb jij morgen een betere dag.
Zo, jij had een echte maandag vandaag.. Gelukkig lijkt je dag beter te eindigen dan dat ie begon Relax nog even en morgen weer een nieuwe poging
Pffff, je hebt van die dagen.... Hopelijk voelt je mannetje zich morgen beter en kun jij hier over een tijdje om lachen!
Nope Ik ben net serieus geflipt hier. Partner dook achter de pc, liet mij met baby zitten en hij huilde en huilde. Ik heb gewoon een studie te volgen en kon gewoon niks doen. Ik ben flink uit mijn plaat gegaan en ventlief zit ineens op de slaapkamer bij ons kind en houdt hem eindelijk een keer rustig. Ik heb tegen een emmer vol onzin aangetrapt en die vloog de halve kamer door. Ik denk dattie bang is dat zijn pc het volgende voorwerp is - want die heb ik wel vaker bedreigd (niet dat ik daar ooit iets mee zou doen, maar ach, laat maar denken ). Jammer dat ik er eerst voor moest ontploffen - maar nú kan ik lekker met school aan de gang.
Oeff hier ook een echte baaldag.. Sowieso omdat het mn eerste werkdag weer was, na een half jaar thuis.. Dan is het ook nog een slaapdienst van 16u tot 10u en blijken die kinderen echt verschrikkelijk en misgunnen ze mij een nachtje slapen, zonder nachtvoeding van de baby.. Echy bah. Wat walg ik van die kinderen.. En het meest verschrikkelijke is nog dat zij dus nu, op dit moment naar hun nest gaan (half 4!! 16 jr!!) en ik er over 2,5u weer uit mag om paraat te staan... Oohhh wat ben ik boos bahhhh