Schade aan schuttingen, bestrating, wasgoed, tuinmeubelen, tuingereedschap, planten, plantenbakken etc. Alles in de tuin is ook tegen diefstal verzekerd.
Dat zit gewoon bij je woonhuis/opstal verzekering in, net als inbraak, storm, waterschade, brand bijv
Wij betalen voor alles 100 eur ong. Aanspr. Rechtsbijst. Overlijdensrisicoverz. Inboedel. Opstal. Hyp.bescherming. weet niet of k nog wat vergeet. Alleen de doorlopende reisverz zit er niet bij rest alles.
Niet bij alle verzekeraars. Goed de polisvoorwaarden doornemen. Stormschade aan schuttingen die vast zitten aan je huis kan je verhalen op je opstalverzekering. Maar schade aan tuinmeubilair, planten, ongevallen plantenbakkenen en diefstal van je bijvoorbeeld je tuinset etc worden niet vergoed onder je opstal of inboedelverzekering. Als er een boom onwaait en in jouw tuin belandt, dekt een tuinverzekering de schade die daardoor ontstaat en de kosten van het opruimen van de boom. Wij hebben een dure tuinset en deze is dus ook verzekerd tegen diefstal, wat helaas voorkomt. Ons kost de tuinverzekering 1,25 per maand en verzekerd voor 10.000.
Wij betalen 58/59 euro dus ik vind 60 niet heel veel. Wij hebben toen ook vergeleken maar kwamen niet echt goedkoper uit.
Ik heb het één en ander even uitgezocht en in de wft schadeverzekeringen particulier staat geschreven dat: "Wanneer de zaken zich bevinden in de tuin of op het balkon is er dekking voor diefstal van roerende zaken. Hierbij kan gedacht worden aan wasgoed, tuinmeubilair en tuingereedschap. Er is geen polisbeding aanwezig dat er sprake moet zijn van sporen van braak." Als centraal beheer claimt dat er toch een aparte verzekering voor moet worden afgesloten zijn ze m.i. flink bezig om de boel te besodemieteren. Dit is namelijk standaard in de woonhuis/inboedel verzekering opgenomen.
Wij hebben unive. 43 euro per maand en jaarlijks winstuitkering van zn 50 euro. Wat dus neerkomt op netto ongeveer 39 euro. Voor rechtsbijstand, inboedel, brand
Als je gewoon de voorwaarden van CB doorleest voordat je begint te roepen dat ze dingen aan het besodemieteren zijn. Ook als er vandalisme gepleegd wordt en je schutting kapot getrapt wordt, er een lekkage in de tuin is waardoor de tuin moet worden opengebroken, er schade is ontstaan aan je tuintegels door stormschade, je planten die kapot zijn gegaan doordat er iets op gevallen in door storm , bodemsanering etc. lles is gedekt. De kosten om alles te laten repareren ook. Dat valt niet onder je inboedelverzekering of opstalverzekering. Daarbij kent bijvoorbeeld UNIVE een MAXIMUM vergoedt bedrag van 1250 euro per gebeurtenis bij diefstal van dingen uit je tuin. Dus als je een tuinset van 2500 euro hebt, dekt oa Unive daar net aan de helft van, maximaal. De tuinverzekering is niet alleen voor spullen die uit je tuin worden gejat maar omvat vele andere dekkingen, namelijk ook de onroerende zaken en schade daaraan. Dit is namelijk niet gedekt via je opstal of inboedel (behalve schuttingdelen die vastzitten aan je huis, onder de opstal, maar dat zei ik al) Schade aan de tuin bij de woning.  Planten en bomen.  Tuinmeubels.  Tuingereedschap.  Sproei-installaties.  Verlichting.  Bestrating.  Jacuzzis en zwembaden. - Als het een vast onderdeel van de tuin is. - Ook de installaties die erbij horen.  Pergolas, steigers, masten.  Bruggen, walbeschoeiing.  Buitenkeuken die vast onderdeel van de tuin is.
Ik ga het morgen even verder uitzoeken, maar zover mij bekend vallen deze zaken gewoon onder een reguliere opstal en inboedelverzekering. Het kan zijn dat als je echt een duurder tuinset in de tuin hebt, zoals in jouw geval en dat de normale dekking niet toereikend is, dat je een aanvullende verzekering kan afsluiten. Maar bij de meeste verzekeringen staan er tegenwoordig geen maximum bedragen meer voor uitbetalingen en heb je een garantie tegen onderverzekeren. Ik kom er nog even op terug.
Ik ben eerder ook verzekerd geweest bij centraal beheer en had ook de tuin verzekering. De tuinverzekering is gewoon veel uitgebreider dan je normale verzekering en je betaald daar bijna niets voor. Maar elke verzekeraar is anders, bij fbto heb je geen tuinverzekering en niet alle dingen die bij centraal beheer in de tuinverzekering staan, worden door fbto vergoed. Dat is gewoon het risico wat ik dan neem.