Wanneer IUI?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Jolein, Oct 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jolein

Jolein Nieuw lid

Oct 23, 2007
    2
    0
    0
    Hallo,

heb vaker gelezen op dit forum. Ben erg nieuwsgierig naar de verhalen van anderen, maar krijg niet echt antwoorden op mijn vragen, vandaar dat ik maar een onderwerp start.
    3 jaar geleden ben ik bij de gynacoloog geweest vanwege flinke buikpijnen. Alles onderzocht: geen medische oorzaak. Gestopt met pil: geen buikklachten meer. Inmiddels alweer 20 maanden bezig zwanger te worden. Vanaf het begin doen we dit al aan de hand van de ovulatie-testen. Mijn cyclus is aan de korte kant (25 dagen, dag 11 ovulatie). Na 1 jaar proberen zijn we naar de gynacoloog geweest: alles was goed (gelukkig). Half jaar later weer, maar we moesten het nog maar even proberen. Nu vraag ik mij af: hoe lang zijn jullie onverklaard onvruchtbaar geweest, voordat de gynacoloog actie wilde ondernemen? Actei in de zin van hormonen/IUI. Ben inmiddels 32 en de kinderwens is (net als bij de anderen) zo groot! Heeft iemand ervaring met een prive-kliniek (in omgeving Utrecht)? Zijn er nog tips?
    Succes voor iedereen. Groetjes

2. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    hoi jolein,
    misschien kun je beter onder 'vruchtbaarheidsbehandelingen' je vraag stellen. daar zijn denk ik meer meiden die hier ervaring mee hebben.
    veel succes met zwanger worden. ik hoop dat je niet lang meer hoeft te wachten!
    liefs, lauwie

3. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve Jolein,

Ik verplaats je vraag over IUI naar het kopje 'Vruchtbaarheidsbehandelingen'. Daar vind je meiden die je precies verder kunnen helpen!

Groetjes,
    Josien

4. jolein,

ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag. mijn man en ik zijn nadat we bij de dokter zijn geweest die ons doorgstuurd heeft naar de gyn, 3 á 4 maanden later al met de IUI begonnen. dat doen wij in het diaconesseziekenhuis in utrecht.
    heel veel succes en ik hoop dat je droom snel werkelijkheid mag worden.
    rachel

5. MissGin

MissGin Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    2,883
    0
    0
    Middelburg
    Ik heb in 2000 al een keer een kijkoperatie gehad (toen 1 jaar pilloos) en
    ik bleek verklevingen in m'n eileiders te hebben. Kort daarna ging mijn
    relatie over, dus weer fijn aan de pil. Nu bijna 2 jaar van de pil af, maar
    ik zat na 3 maanden alweer bij de gyn ivm die verklevingen. Weer een
    kijkoperatie gehad in mei 2006 en weer verklevingen en in oktober 2006
    ben ik doorgestuurd naar de fertiliteitsafdeling.
    In januari 2007 heb ik mijn 1e IUI gehad.

Het verschilt echt per ziekenhuis en arts.

Succes meid en ik hoop dat jullie snel verder geholpen worden!

6. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Jolein,
    ik denk dat je gewoon goed aan moet geven dat je aan de gang wilt! Ik heb gelukkig zelf weinig ervaring hiermee, wij zijn op doorverwijzing van de internist meteen bij een fertiliteitsarts terecht gekomen. Daar werden we meteen heel serieus genomen en zijn alle onderzoeken e.d. gestart.
    Lekker assertief zijn, en het komt zeker goed!
    Succes! Nu maar hopen dat het snel haar vruchten afwerpt! :thumup:

7. Jolein

Jolein Nieuw lid

Oct 23, 2007
    2
    0
    0
    Bedankt voor jullie lieve en snelle reacties. Ga maar een afspraak maken met de gynacoloog en wat assertiever zijn! Actie!

Jullie ook heel veel succes. Groetjes

8. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Hier nog een \'geval\' van onverklaarbare verminderde vruchtbaarheid.Ik heb dec \'05 m\'n laatste pil geslikt.
    Alles onderzocht, incl. kijkoperatie.Niks aan de hand.
    Het is dat ik nu mee kan doen aan een wetenschappelijk onderzoek want anders had ik pas in juni \'08 worden geholpen.
    Zolang er geen afwijkingen zijn gevonden gaan de meeste zh pas stappen ondernemen na 2.5 jr.(dat is dus de totale tijd gerekent vanaf het stoppen met de pil) En dan krijg je eerst iui (meestal 6 behandelingen) en daarna pas ivf.\'De reden dat ze je zolang laten \'aanmodderen\' is omdat ze er vanuit gaan dat de kans op spontane bevruchting groter is dan dmv behandelingen.(dit is in het geval van onverklaarbare onvruchtbaarheid)
    En dit komt helaas niet uit de lucht vallen, maar de zh hebben er nl een hoop ervaring mee...
    Ik hoop dat er in jouw zh sneller actie wordt ondernomen!Veel succes!

9. minou

minou Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,490
    0
    0
    Wij ook onbegrepen onvruchtbaarheid.

Na 1 jaar zelf klussen,naar de gyn.
    Eerst alle onderzoeken gehad.Nog weer een half jaar zelf klussen en toen begonnen met IUI.
    Helaas ook niet zwanger.
    Nu net begonnen met IVF in eigen cyclus.....

10. bellemarie

Oct 31, 2007
    5
    0
    0
    hallo,

ik heb ene beetje moeite om de juiste plek te vinden om mijn vragen te stellen en ervaringen te delen, er zijn zoveel onderwerpen!

even in t kort voorgeschiedenis, 3jr embolisatie gehad ivm vleesbomen. echt heftig maar succesvol geweest. ik dacht daarna dat zwangerschap er niet meer inzat, vanwege eerdere puinhoop in bm. 1,5 j geleden gestopt met pil. 3mnd geleden toch maar gyn gebeld en afspraak. Was hele stap voor mij zo terug in medische molen, zh etc. bloed sperma onderzoek, alles in orde. Kijkoperatie gehad. ik was heel erg bang dat gyn zou bevestigen dat zwangerschap onmogelijk zou zijn, maar..hij was eigenlijk best positief, leek zelf ook verbaasd.

Nu moeten we eind volgende week gaan praten over hoe nu verder. Hij had het over hormonen. Meer weet ik nu nog niet, maar zou dat begin zijn van IUI?. is dat ook dat clomid? herkennen jullie hier iets in en kun je me alvast iets vertellen over jullie ervaringen? Heb je daar veel last van?

Alvast erg bedankt, want geduld bewaren is erg moeilijk nu, ik wil gewoon weten wat er allemaal nog komen gaat....

Thnx!
    groetjes BelleMarie :) :)

11. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Hoi,
    Ik was in augustus 2002 gestopt met de pil. had darvoor in de stopweek veel last van hormonen gerelateerde migraine. Zwanger worden was een wens en ik kwam er al snel achter dat mijn eisprong op dag 15 was bij een cyclus van 27 dagen. uiteindelijk in januari 2006 zwanger geworden. Dit werd begin maart 2006 een miskraam. Zo kwam ik bij de gyn terecht, in augusus 2006 een gesprek gehad over de mogelijkheden. september zaadonderzoek en een gesprek met de sexuologe.In oktober de eerste IUI in eigen cyclus. 4 november positief getest en Marin is nu 3 maanden.
    Eventuele vragen mag je wel per pb stellen aangezien ik niet dagelijks de topics nakijk op reacties.
    groeten femke

Share This Page