hoi dames, Ik vraag mezelf iets af We hebben intussen 3 keer iui gehad waarvan de eerste keer met maar 700000 zaadcellen na opwekking van het zaad. De 2de keer met ongeveer 1.5 mlj zaadcellen na opwekking. De derde keer was ineens mijn ei foetsie en was hij al in het weekend gesprongen. Nu in afwachting wanneer ik ongesteld ga worden of niet dat zou nog mooier zijn. Maar nou had ik vandaag een belafspraak omdat ze bloed hadden geprikt om te kijken of mij ei was gesprongen dat zag er allenmaal netjes uit. Mijn baarmoederslijmvlies zag er netjes uit.. Maar we hebben nog steeds behalve een echo van de eilleiders en bloedprikken wanneer het ei is geweest en het zaadonderzoek helemaal geen onderzoeken gehad. Ik ben intussen een beetje aan het rond speuren op internet en wil eigenlijk ergens anders heen. Wij zijn 25 jaar en 21 jaar en heb echt het idee dat ze daar naar kijken. Vorige week met de echo om te kijken of mijn ei goed genoeg was om te laten springen werd er me nadrukkelijk nog een keer gezegt ja jij bent nog gezond en jong dus jij kan makkelijk zwanger worden. Ik denk ja alleen de zaadkwaliteit is zwaar triest elke keer dat heeft niks met mijn gezond lijf te maken Weet iemand welke weg ik kan behandelen en waar ik het beste heen kan gaan. of zeggen jullie je steld je aan en je moet gewoon zo doorgaan...
Ik was ook 21 toen ik begon en ze wilde ook met iui beginnen 6x. Mijn man zijn zaad was toen 800.000 toen las ik op internet dT je meer dan een miljoen nodig heb voor iui dus ik zei ga daar mn tijd niet aan verspillen. Hun wilde geen ivf doen. Ben overgestapt naar medisch centrum kinderwens en daar blleek dat het zaad zelfs te slecht was voor ivf!!! Icsi was voor ons de enige optie. Ik ben dus blij dat ik niet eerst die iui gedaan heb. Ik zou naar een ander ziekenhuis gaan en kijken wat ze daar zeggen! Succes!!
Ik zou dan ergens anders gaan kijken. Ongeacht je leeftijd, wens is wens. Ik was 19 toen wij begonnen in de mmm. Even offtopic Sammy, gefeliciteerd!!
De gyn zei mij toen strax aan de telefoon dat ik eerst die 6 iui moet doen voordat ik verder mag........ bij onze evuluatie gesprek zeiden ze tegen ons dat alleen ivf ging uiteindelijk is het zaad in een ander ziekenhuis getest daar kregen ze het ineens met 80% opgewekt en daardoor moeten we iui doen terwijl dat de opwekkingen in dit ziekenhuis de eerste keer was 20% en de 2de keer was 30% maar ze willen me ook niet de gehele cijfers geven. uiteindelijk met alles hebben we 6 onderzoeken van het zaad gehad waar zoiezo de helft van de onderzoeken onder de miljoen uit komt ook met opwekken. ook gefeliciteerd van mij
ps ik woon tussen breda en oosterhout ik loop nou in het ziekenhuis in breda langedijk we hebben een auto maar de afstanden moeten wel een beetje realistisch zijn want wij hebben geen oppas en onze kleine meid moet dus mee in de auto en die vind auto rijden niet leuk. welk ziekenhuis raden jullie aan ik zat bij dusseldorf en geertgen te kijken maar ik wil eerst ergens heen om te kijken wat hun reactie is of we wel of geen iui mogen kunnen.
Zodra het zaad te slecht is voor iui na opwerking horen zij dit wel te melden aan je. Wat betreft het ziekenhuis hoor ik over beide dingen veel goede dingen. Ik denk dat dat iets is wat je zelf beslist. Waar voel jij je goed bij.
maar aangezien ons ziekenhuis samen werkt met tilburg vraag ik mezelf eigenlijk af of het dan wel zin heeft want ze zullen niet voor niks samen werken.. ik zie door de bomen het bos niet meer dit zijn de bekenden maar er zal toch wel meer zijn in deze omgeving vind het geertgen en dusseldorf tegelijk zo'n grote stap
In principe is het zo dat onder de 1 miljoen je in aanmerking komt voor ivf/icsi. Maar is het zaad na opwerking 700000 en hardstikke goed verder van kwaliteit dan heb je ook met die aantallen met iui nog een goede kans hoor. Ik denk dat ze voorzichtig zijn, het boek gaat nml na 3 ivf pogingen dicht...dus willen ze de kans met iui toch optimaal benutten denk ik. Misschien kan je toch alle uitslagen opvragen, want je hebt als patiënt recht op die informatie. Vanuit de uitslagen kan je zien of je toch verder gaat naar een ander ZH.
maar die zaadcellen zijn niet goed dat is nou net het vage erom heen. maar ik heb het geertgen gebelt en we kunnen daar 9 juli terecht we konden eerder we maken hopelijk nog net hier een iui mee ondertussen is de auto naar de garage word hij gemaakt dus dan kunnen we er ook makkelijker heen.
@toetie wat toevallig wij lopen in hetzelfde zkh ! en woon bij je in de buurt hahaha! Bij ons zeiden ze vorige maand precies hetzelfde ... ik heb inmiddels 4 iui's gehad, nouja officieel maar 3 want 1x overgeslagen door teveel eitjes toen wel pregnyl gezet en thuis geklust! bij ons zeiden ze ook 6x iui ... maar wij gaan dat niet doen! ik heb een verwijzing voor DD gelukkig en maanden geleden al een afspraak gemaakt! mijn man heft slecht zaad (gelukkig voor mij niet zo slecht als die van jou) maar ik denk dat iui weinig zin heeft met zulke aantallen! mijn man heeft steeds veel zwemmers echt ruimmmm boven het gemiddelde maar helaas is bijna alles niet beweeglijk vermoeddelijk is zijn zaadkwaliteit zelfs te slecht voor IVF, dus zodra wij kunnen starten met ICSI doen wij dit meteen! ik wil je heel veel sterkte wensen en wie weet tot in de wachtkamer hihi
hoi mag ik vragen welke gyn je hebt? waar woon je dan ongeveer mag ook via pb. ja dit is in eerste gewoon een herbeoordeling weet niet hoe je dat ander woord typt. maar als het bevalt gaan we daar ons traject volgen ben benieuwd. ja ik dacht trek mijn stoute schoenen aan en bel het geertge die kunnen me vast wel vertellen hoe en wat. ik vertelde die vrouw het verhaal ze zegt je hebt er niet veel vertrouwen in ik zeg ja als je dit zo hoort zou jij het dan wel vertrouwen .... en ze zou een afspaak plannen maarja vind het al moeilijk genoeg het traject dat maakt het zo nog moeilijker. en wie weet hebben we nog een iui ronde en raak ik wel zwanger maar
Hey Toetie, mijn mans zaad was na opwerking ook slecht, maar toen mocht hij het in Hams opvangen en was het ineens heel goed. We gaan nu na 6 iui wel IVF doen, maar had wel het gevoel dat we in ieder geval goede iui kansen hebben gekregen. Dus misschien kunnen jullie ook om Hams vragen? Anders zou ik als ik jou was idd naar een ander ziekenhuis gaan.