wij gingen maar 10 euro meer betalen voor 2 man+baby dat valt wel mee. 220 euro in totaal. Maar zelf ga ik denk naar fbto met gezinsplanning en die zet ik na de bevalling weer uit. Kost me 6 of 12 euro en dan krijg ik wel een hoop vergoed zoals kraamzorg enz dat heb ik nu niet.
` Ik hoef ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, ik vind het gewoon belachelijk dat je tegenwoordig meer moet betalen voor minder zorg. En ja tuurlijk is het altijd beter dan in Amerika maar moet ik het dan maar voor lief nemen omdat mensen het ergens anders nog slechter hebben ?? Ik moet ook zien te overleven. Ik snap gewoon nog steeds niet hoe het kan dat je 2/3 jaar geleden nog geld toe kreeg als je geen gebruik maakte van de zorg en dat je nu geld moet betalen en minder zorg krijgt, dat gaat er bij mij gewoon niet in.
@ Daantje22 Maar 5 jaar terug was de zorg ook al duur. Alleen betaalde ik toen maar 33 euro zonder eigen risico... Waarom nu 4x! zoveel met eigen risico?! ( En dat was een jaar na het invoeren van t nieuwe systeem al zo toen had je alleen een eigen risico van 100 euro en was je aanvullende verzekering 112 euro )
Ik vind het vooral schandalig dat er steeds minder in de basis en aanvullende verzekering zit maar de premies wel belachelijk stijgen! En het kan echt wel goedkoper hoor. Ze moeten maar eens op de juiste plekken bezuinigen en niet op het personeel wat op de vloer staat
en die valse beloftes van het kabinet daar word ik ook ziek van. OOOO want het zou niet duurder worden want zo bleven de prijzen laag jaja dat zien we. Net zo als de tandarts nu die maken er ook gelijk gebruik van. Stijgingen van 100% mijn loon stijgt nog geen 1% per jaar
Idd je word straks gewoon verplicht om aanvullend verzekerd te zijn anders krijg je niks meer vergoed. En het eigen risico word ook alsmaar duurder en duurder. Volgend jaar zal hij 270 euro zijn zal me niks verbazen in ieder geval
ze willen naar de 700 euro eigen risico toe he dat zal er echt wel komen. Maar we vergeten ook nog eens dat we in januari ook nog eens meer op ons loon moeten inleveren door de zorgverzekering
Wij zouden nu eigenlijk straks 300euro moeten betalen maar dit wordt bijna 250euro, mijn man gaat dus iets terug in verzekering hij was optimaal verzekerd maar hij gaat nu naar standaard. Ik blijf in gezin ivm de kinderen. Belachelijk veel geld vind ik het maar goed. Ze zouden het gewoon van je loon moeten inhouden want er zijn nu teveel mensen die niet betalen of een enorme achterstand hebben. Daar moeten de betalende mensen ook weer meer voor betalen. Ziekenhuizen weigeren geen mensen dus de niet verzekerden worden gewoon geholpen en wie betaald dat dan weer??? wij dus.
dus als je een laag inkomen hebt heb je geluk maar als je weer wat meer verdiend dan ben je weer de lul zoals wij altijd overal buiten de pot pissen pffff echt wij verdienen geen bakken met geld hoor.
Ja hoor, dat kan best kloppen, wij krijgen 146,00 per maand zorgtoeslag voor twee personen, da's denk ik wel het maximum, want wij verdienen wel van alles, maar krijgen alleen nooit echt veel
Nou ik verdien echt niet veel ( Lees 1000 bruto ) en mijn man 1500 netto maar wij krijgen echt geen zorg toeslag ja 5 euro pm.
Dus? dat wil niet meteen zeggen dat ze dan hier maar elk jaar tientallen euro's erbovenop kunnen gooien? en waarom? Niet om de zorg te betalen hoor, maar om de staatsschuld naar beneden te halen. DAAROM. Omdat NL als een idioot miljarden aan andere landen gaat betalen. Waar zitten we straks? 500 euro per maand? Moeten we dan steeds dankbaar zijn voor dit o zo goede Nederland. Ga toch weg. Eens houdt het op. We betalen steeds meer, lonen gaan niet omhoog, en kosten worden alsmaar duurder. Niemand kan het straks meer betalen, ministers verdienen 400.000 euro per jaar, mensen in de politiek verdienen tonnen per jaar, tov de gemiddelde 20.000 euro die een hardwerkende man/vrouw verdient. Als ik straks droog brood moet vreten, nergens meer met mijn kind heenkan omdat ik het allemaal niet meer kan betalen, moet ik NL dan écht dankbaar zijn? Als ik straks mn rekeningen niet meer kan betalen, moet ik NL dan dankbaar zijn, want ach, ALS ik een autoongeluk krijg hoef ik het niet zelf te betalen. Komop zeg. Wat is er tov 6 jaar geleden verandert in de zorg? Zijn er inene betere chirurgen? offe, inene betere ziekenhuisbedden? betere operatietafels? Is het dodental fors gedaald sinds 6 jaar terug? Nope. Het ENIGE wat er is veranderd, is dat we MINDER vergoedt krijgen, en 3 x zoveel betalen. Maar hey, ik ben ze vreselijk dankbaar. Ja alles kost geld ja, alles. Maar eens houdt het op, en kunnen mensen het allemaal niet meer betalen, mensen krijgen schulden, en dat komt de economie al helemaal niet ten goede. Ja, de zorg is hier beter dan in Amerika of een enkel ander land, maar dat wil niet zeggen dat iedereen maar alles kan of wil slikken, en al helemaal niet dat je dan maar dankbaar moet zijn ook al betaal je 100en euros per maand.
Ja had een nulletje teveel ingevuld... Wij hebben een koophuis, maar dat heeft niks te maken toch verder met je zorgtoeslag?
Sluit me hier zooooooo bij aan. Vind het een beetje 'dom' praat dat we hier maar ooo zo dankbaar voor moeten zijn. Door dit soort kut geintjes van het kabinet gaan heel veel mensen financieel de afgrond in. Kijk eens naar al die 'wanbetalers'. Die zijn er niet voor niks, zijn zoveel mensen die willen wel betalen maar kunnen het gewoon niet meer opbrengen.