Verzekering premie ergenis.

Discussie in 'De lounge' gestart door Darlagirl, 17 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Dit maakt voor je loon niet gek veel uit. Je werkgever vergoedt dit namelijk. Het is dus met name een lastenverzwaring voor de werkgevers (en dan met name de werkgevers die veel mensen in dienst hebben met de hogere salarissen).

Dus, geen paniek ;)

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Precies

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38

o dan heb ik het verkeerd begrepen gelukkig pffff

4. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    #144 zo79, 17 nov 2011
    Laatst bewerkt: 17 nov 2011
    Ik heb er net even een rekenvoorbeeldje bijgezocht. Het schijnt pas netto echt iets te gaan uitmaken als je meer dan 50.000,-- euro verdient. Maar ik ben niet echt overtuigd van die bron, dus zoek nog even verder..

Edit, heb nog even gezocht, maar kom er niet uit. Het is ook nog geen definitief besluit, dus wie weet wat er nog zal veranderen. Maar al met al, denk ik dat het wel mee zal vallen.

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
  6. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ja, dus zo is het nu: per saldo merk je er dus niks van. Je fiscaal loon gaat omhoog omdat je het vergoed krijgt, maar per saldo komt er onderaan de streep hetzelfde salaris uit, juist omdat je het vergoed krijgt.

Maar goed, ik ben geen fiscalist, dus misschien zit ik fout. Maar ik heb er in nieuwsbrieven oid nog nergens wat over gelezen, in ieder geval niet van de grote accountantskantoren die echt wel weten hoe eea fiscaal in elkaar steekt en het dan wel al hadden laten weten. Kan op het i-net ook maar één artikel vinden waarin staat dat het vanaf 50.000,-- nadelig is voor je nettosalaris, maar volg zijn berekening niet helemaal.

Pff, krijg er hoofdpijn van, ik laat het maar rusten ;)

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    het heeft wel in de krant gestaan net na prinsjesdag.

8. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ja, de wetswijziging op zich. Maar meestal gaan de (grote) accountantskantoren dan rekenen en laten aan hun klanten weten welke nadelige gevolgen dit kan hebben. Daar heb ik verder niks over gehoord, dat bedoelde ik..

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    o zo haha. Nou we zien het wel 1 jan

10. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Onder de streep zal het wel ietsjes schelen, omdat je fiscale loon dus inderdaad hoger wordt en je daar dus meer belasting over betaalt. Daarna wordt het bedrag zelf weer afgetrokken, maar niet het stukje belasting dat je betaalt hebt. Maar dat is dus kwestie van paar euro, niet veel.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63

12. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL

Waarvoor je verzekerd bent? Nou misschien als je van je fiets klettert en 2 weken ic ligt plus operatie plus revalidatiekliniek? Of misschien kanker krijgt of diabetes? Dit zijn dingen waar niemand om vraagt, maar toch worden mensen ziek. Tenzij je een paar toen uit je zak kunt kloppen, maar anders is ht toch wel erg lekker als je niet hoeft te pinnen op de ic,maar de verzekering gewoon betaalt.

13. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Ben het helemaal met je eens ...

De zorg hier in nederland is helemaal niet zo super goed als dat er hier word beweerd, tuurlijk is het beter dan in amerika maar nogmaals, moet ik dan maar in mijn handjes klappen omdat het hier beter is ? ik zit zelf ieder dubbeltje drie keer om te draaien zodat we het iedere maand gewoon rond kunnen breien, waarom moet ik dan denken aan iemand anders die het nog slechter heeft ? het klinkt hard maar ik denk gewoon eerder aan mijn eigen gezinnetje dan aan andermans gezinnetje. Het is gewoon belachelijk hoe het hier gaat in nederland en het word volgend jaar alleen maar erger als tandartsen enzo hun eigen prijzen mogen berekenen.

Nogmaals ik ben absoluut niet dankbaar voor wat wij krijgen hier in nederland.

14. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Daarom is het ook zo belangrijk om je polis goed onder de loep te nemen. Wat voor verzekering heb je en waar heeft je verzekering contracten mee, dat scheelt namelijk ontzettend.

Heb je een natura verzekering of een restitutie verzekering?

Hetgeen wat het duur maakt, zijn de aanvullende verzekeringen, omdat je betaald voor zaken waar je zeer waarschijnlijk geen gebruik van gaat maken.

Voorbeeldje: In mijn aanvullende pakket zit fysiotherapie. Hier betaal ik 20 euro extra voor per maand.
    Een consult kost 45 euro per keer. Goed na rekenen, hoe vaak heb ik daar gebruik van gemaakt? Afgelopen jaar misschien 3x..
    Dat is 135 euro.
    20 x 12 = 240 euro betaald aan premies. Dan is het dus goedkoper om het uit eigen zak te betalen.

Dus...neem ik dan het risico om terug te gaan naar basis, waar fysio niet bij in zit, maar wat me 20 euro per maand scheelt...

En mijn verzekering vergoedt medicijn A 100%, maar is een B-merk. De apotheek verdient meer aan het A-merk, maar mijn verzekering vergoedt maar 80%. Dus moet 20% zelf betalen. Dan is het aan mij om aan te geven bij de apotheek dat ik dat andere merk wil, of dat ik zelf een gedeelte betaal.

Dus om je wat te verdiepen in wat je verzekering doet, kan je al heel wat besparen.

En kijk goed waar je lid van bent! Ben je bijvoorbeeld lid van vereniging van eigen huis, of Wij jonge ouders, natuurmonumenten, ANWB etc...dan krijg je vaak ook nog eens korting per maand!

Ga eens onderhandelen met je zorgverzekeraar....zij hebben jou namelijk ook nodig. Als je aangeeft als ik overstap naar X, krijg ik zoveel korting per maand. Wat kunnen jullie mij aanbieden zodat ik bij jullie blijf?

Vergeet niet, zorgverzekeraars moeten ook aan ONS verdienen he!

En tja...zeuren en miepen dat het zo duur is...dat helpt niet, betalen moet je toch, maar verdiep je er dan in!

16. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ik zit nu bij IZZ, via mijn werk. Die gaat maar een tientje omhoog, maar betaal dit jaar al €150,- Ben wel super goed verzekerd..
    Maar ook allemaal dingen die ik niet nodig ga hebben.
    Wat ik nu het belangrijkste vind is fysiotherapie en de eigen bijdrage voor kraamzorg.
    Manlief zit bij Anderzorg en daar is het Basispakket volgend jaar €96,-
    Dus zijn verzekering ga ik naar beneden schroeven, gaat nooit naar de dokter nml.
    Ik heb al een beetje zitten neuzen en kom bij Ohra al 20,- goedkoper uit.

Vergelijken jullie via Independer? Ik vind dat je daar onvoldoende kan kijken naar de pakketten e.d.

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wij gaan hier met zijn 2-en (nouja de kids ook maar die zijn nog gratis natuurlijk) 346 nog wat betalen en dan een eigen risico van 220 euro! die stijging valt me nog mee (ik ben zelf 7 euro omhoog gegaan en mn man ook zoiets) maar dat eigen risico vind ik absurd!! € 4.152,- euro per jaar kwijt, en hopen dat je het niet nodig hebt :p

Ik ben bij Interpolis trouwens en heb 4* aanvullen en 4* tand dus maximaal zeg maar.. ik moet zeggen dat ik echt wel van alles vergoed krijg dus in principe mag ik daar niet over klagen...

18. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.048
    2.857
    113
    Wij gaan samen maar 5 euro per maand meer betalen qua premie en zijn daarmee eigenlijk nog best oververzekerd. Dus ik kan het ook nog terugzetten zegmaar mocht ik het teveel geld vinden.
    Je moet ook wel echt goed afwegen of de kosten van een aanvullende verzekering wel opwegen tegen wat je aan kosten maakt. Er zijn VEEL mensen veel te hoog verzekerd..

Oja en ze hebben bij zilveren kruis al bij 2 sterren dat je poliklinische bevalling vergoed krijgt en een deel van die 4 euro kraamzorg geloof ik, dat is beter dan vorig jaar. Dus die 5 euro per maand vind ik het dan wel waard ;)

Ik vond dat reuze meevallen na alles wat je hoorde.

19. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dat is op zich wel zo, maar hetgeen wat mensen in de problemen brengt is het feit dat de prijzen in een paar jaar tijd explosief gestegen zijn. Iedereen past zijn uitgaven aan aan zijn inkomen. Als je uitgaven ineens een stuk hoger worden, heb je gewoon een probleem om rond te komen. Dát is het grote probleem hier. Niet iedereen heeft een zodanige financiële buffer dat ze dit soort prijsstijgingen zomaar kunnen opvangen. Misschien kun jij je dat niet voorstellen, maar ik wel.

20. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Bedankt Mikki :D

In Duitsland en België is het systeem ook anders, maar daar zijn de andere systemen ook naar.. Ander belastingstelsel bijvoorbeeld.

Deel Deze Pagina