Ga voor second opinion. Mijn zoon was ook ballonplasser, maar dat hebben we met een goed smeerbeleid met triamcinolon kunnen aanpakken. Moest over de loop van jaren wel een paar keer herhaald worden, maar nu is hij als puber gelukkig volledig intact!
Dan zou ik als ik jou was ff de desbetreffende uroloog opbellen en je verhaal doen en dan vragen op hij de benaming nog kan veranderen (ik weet dus niet of ze dat ook doen als de operatie al geweest is). Want ja, een verwijdingsplastiek is immers hetzelfde als een besnijdenis alleen qua vergoeding maakt het toch een groot verschil. Volgens mij (als ik diep nadenk) werd het bij mijn vriend eerst een circumcisie genoemd (gedeeltelijke besnijdenis) en nog iets en dat werd niet vergoed.
Wat erg dat ze het niet vergoeden terwijl het iets medisch noodzakelijks is. Wel ben ik bang dat dit koomt doordat er te vaak misbruik is gemaakt van de vergoeding. ..
Kan me goed voorstellen hoe je je voelt. Dit is toch van de zotte, een operatie die noodzakelijk is niet vergoeden, het wordt steeds gekker... Geen tips voor je, ik hoop dat het uiteindelijk lukt om het vergoed te krijgen!
Wat staat er in de voorwaarden van je verzekeraar? Vaak moet je een machtiging invullen en daarna krijg je toestemming van je verzekeraar. Tenminste zoiets heeft mijn zus gedaan.. Het zkh vult de machtiging in dat het medisch is en wordt het vergoedt.
Las ook op de site bij menzis dat een besnijding niet verzekerd wordt. In jullie situatie snap ik echt niks van, omdat jullie een medische indicatie hebben. Ik zal de brief van de oncoloog even afwachten, mocht het te lang duren weer even bellen. Wat een rot situatie. Succes..
Het zal toch gewoon in je polisvoorwaarden staan? Zoek die even terug en bekijk waar je recht op hebt. Ik vind het wel makkelijk om het ziekenhuis maar de schuld te geven omdat zij niets hebben laten weten. Natuurlijk is het niet netjes, maar zelf heb je hier ook een verantwoordelijkheid in vind ik. Ik kijk altijd bij alles waar ik zorg voor nodig heb wat en hoeveel ik vergoed krijg/kan krijgen. Succes!!
Schrijf een bezwaarbrief naar de verzekeraar met daarbij een verklaring van de arts dat de ingreep medisch noodzakelijk was.
Dat klopt niet, Ik heb zelf 1 jaar bij 1 van de grootste zorg verzekeraars gewerkt, en een klant is zelf verantwoordelijk voor het opzoeken van de juiste info, Een zorg verlener kan namelijk onmogelijk alle verzekerings voorwaarden van alle verzekeringen in nederland weten, Ik hoop TS dat je er uitkomt met je verzekering, veel succes iedergeval
Hmm raar zeg, hier een mannetje dat in oktober geholpen is ook verzekerd bij menzis en ik heb toen mijn voorwaarden er bij gezocht en daar stond in dta het eenmaal vergoed werd mits oo medische indicatie, daar hebben wij thuis nog hartelijk om gelachen, was volgens mij alleen niet uit de basis maar vanuit de eerste aanvulling, misschien nog even je polisvoorwaarden zoeken
Nou ja zeg, dat is een flinke tegenvaller.. Vind t eigenlijk best erg dat uit medische noodzaak het niet vergoed wordt! Wat nu als je het niet zou kunnen betalen dan, het kind maar met pijn laten lopen en alle gevolgen van dien?
Wat hier denk ik het belangrijkste is, is of de arts/het ziekenhuis niet van tevoren hadden moeten vermelden wat de kosten zouden zijn en dan hadden moeten vragen of jullie die operatie wilden doen.
En anders had je beter naar een besnijdeniskliniek kunnen gaan, was je 1000 euro minder kwijt. (wanneer je wist dat het zo duur was)
Wat duur! Hier ook de kleine besneden in een besnijdeniskliniek, kostte iets van 200 euro, grotendeeld vergoed door (Achmea). We hebben zelf maar een paar tientjes hoeven te betalen.
Dit moet je ook uiterlijk 6 weken na de officiele afwijzing van de verzekeraar doen! Anders hoeven ze je bezwaar niet te behandelen.
Wat een rottige situatie voor iets wat voor hem noodzakelijk is. Snap dat er misbruik van gemaakt word maar helemaal niet meer vergoeden is toch wel erg kort door de bocht!!!