Oh nee toch! Wat rot voor je! Ik vind Menzis echt super slecht in verzekering. ( en dat terwijl ik er ook zit ) Sterkte, wat een onwijs hoog bedrag. Waar zijn we tegenwoordig nog wél verzekerd voor????:x
Met wat? Bij ons gebeurde er met klasse 1 hormoonzalf niets, maar toen we met klasse 2 die hij toch al voor zijn eczeem had begonnen, kwam er wel verbetering. Ook scheelde het toen we gerichter gingen smeren, echt rondom het gaatje, velletje lang trekken (dus tuutje langer trekken) en zalf inmasseren. Kan best zijn dat jullie dt al doen natuurlijk, maar wij hadden aanvankelijk geen duidelike smeerinstructie gekregen, vandaar dat ik een opschijf wat uiteindelijk bij ons werkte. We hebben het trouwens met tussenpozen van 1 a 2 jaar nog 3 keer moeten herhalen, maar zoals ik al schreef, hij is nu puber en het is allemaal OK.
Klant is veerantwoordelijk, maar in het geval van een besnijdenis weet ziekenhuis heel goed dat er vaak niet vergoed wordt, ze hadden TO horen te waarschuwen hier voor. Zal echt niet de eerste keer zijn dat dit zo gebeurt!
Ja het is wel zo netjes dat ze dat doen maar dat is helaas niet verplicht, Maar ik vraag me wel af waarom ts het niet van te voren bij de zorg verzekeraar heeft gecheckt, Ik zelf hang regelmatig aan de telefoon met mijn zorg verzekeraar om dingen te vragen, Ts zou de behandeling die er nu gedaan is wel vergoed worden als je van te voren een machtiging had aangevraagd? Sommige zorg verzekeraars willen vaak de kosten alsnog vergoeden als er een machtiging ligt (ookal is die pas later dan de behandeling aangevraagd)
+1 Niet zo handig idd om niet vantevoren even Menzis te vragen hoe of wat. Maar wel heel vervelend dat begrijp ik. Misschien kan je vragen of Menzis toch uit coulance de ingreep wil vergoeden, even een goede brief schrijven.
Jammer joh,je had beter eerst vantevoren moeten informeren,bij Islamitische besnijdeniscentrum kost het 250 euro.
maar waarom heb het niet nagevraagd voordat je de ingreep deed? ik vind het trouwens wel een belachelijk bedrag. hier zoon besneden in een speciale kliniek en de rekening was maar 200 euro.
Ben ik het niet helemaal mee eens hoor. Er zijn zoveel verschillende verzekeraars en die hebben allemaal weer meerdere verschillende aanvullende verzekeringen. Het ziekenhuis kan toch niet bijhouden wie wat precies vergoed.? Vind dit ook wel een beetje eigen verantwoordelijkheid.
Moet je ook maar net weten dat het bestaat. Ik wist niet dat er aparte centrum voor was. Weer wat geleerd. Maar even een vraag dan aan de meiden die het hebben over het besnijdeniscentrum. Die zijn dus goedkoper, maar is dat dan echt dezelfde operatie? Was dit dus "gewoon" een besnijdenis? Sorry heb er verdr geen verstand van.
ja hoor ze besnijden er ook niet moslims @ ellen het is gewoon een normale besnijdenis onder plaatselijke verdoving
Plaatselijke verdoving bij kinderen? Ik denk dat daar het verschil in geld zit. Maar zou daar graag 1000 euro extra betalen. Maar in eerste instantie wel mijn verzekering raadplegen.
Oke, dank jullie wel weet ik dat ook. @ts ik hoop dat je het toch terug kan krijgen. Dat is een heleboel geld.
Fijn dat jullie meedenken. En ja het is dom dat ik het niet heb nagevraagd. Enne polisvoorwaarden? Dat stukje staat onder plastische chirurgie. Mijn zoon is niet geopereerd door een plastisch chirurg maar door de uroloog!
Ja dat bedoel ik. In het ziekenhuis wordt het onder algehele narcose gedaan en daar betaal je natuurlijk extra voor. Geld wat ik er zelf wel voor over zou hebben want een klein kindje alleen onder plaatselijke verdoving (dus eerst een prik daar waar de boel verdoofd moet worden, daarna alles er om heen kunnen meebeleven) opereren kan erg traumatiserend zijn.
Ziekenhuis weet niet wie wat vergoed. Ziekenhuis weet wel dat nou juist deze ingreep omstreden is, en had daarom moeten adviseren even navraag te doen bij verzekering.