Maar wat staat er in de polisvoorwaarden? Als daar staat dat je het niet vergoed krijgt...ook al is het medisch...dan klopt het toch dat je het moet betalen?
ooo zo ik heb het bij mijn zoontje expres gedaan toen hij nog erg jong was zodat hij het niet bewust mee zou maken en er geen trauma van overhoud. hij heeft na de ingreep ook maar 10 minuten gehuild en verder helemaal geen last van gehad
Ben jij ook aanvullend verzekerd bij menzis? Want hier is het vorig jaar wel vergoed, heb net nog even gekeken bij de kosten en bij Quinten staat netjes 1467 euro aan kosten gemaakt vorig jaar dus dat kan dan wel,kloppen want verder is hij nergens geweest, misschien een andere omschrijving nodig of dat het uit de aanvulling wel vergoed wordt. Want weet zeker dat ik het toen thuis na heb gekeken in mijnpolis en dat het wel vergoed werd, heb nu helaas de papieren polis niet meer liggen maar daar had ik het in opgezocht,
Ik zou eerst eens beginnen met gewoon bezwaar te maken. Je kunt op een normale manier ook heel veel bereiken.
Nee hoor, voor ingrepen dien je altijd zelf te informeren wat de vergoeding is. Bij het ziekenhuis vertellen ze je normaliter nooit iets over de vergoeding, dat is niet te doen ook voor ze. Vervelend TS, zoiets verwacht je niet als het op medische indicatie is. Ik zou iigl. een klacht neerleggen bij de zorgverzekering.
zie pagina er voor. Het staat bij de polisvoorwaarden onder het kopje plastisch chirurgie.... Prinsje is niet geopereerd door plastisch chirurg maar door uroloog.
Ben bij menzis geweest. Hun geven aan dat de arts via codes aan moet geven dat dit de enige behandling was die werkte voor prinsje. Als dit niet gebeurd voor de declaratie niet eens in behandeling genomen. Ik ben daarna door gegaag naar het zkh. Assistente heeft met iemand gebeld. Er blijken een aantal codes ingevuld te kunnen worden. Ze gaan hier naar kijke. Ze stuurt de rekeing door. Hopenlijk horen we er niks van weer. Dat betekent dat het dus toch vergoed wordt. Assistente gaf aan dat dit de 1e keer was dat dit gebeurde. Alle andere verzekeraard vergoeden wel... Ik weet wel dat ik eind van het jaar toch overstap naar een ander...
Wij zitten al jaren bij Menzis heerlijk! Dus het is een fout van het ziekenhuis en NIET van Menzis. Hun hadden die rekening direct door naar Menzis moeten sturen. Een operatie door plastische chriurg wordt vaak niet vergoed ondanks medische indicatie. Van de Uroloog uiteraard wel, dus denk dat je je niet heel druk hoeft te maken.
Ik zag het topictitel en dacht het zal wel om Menzis gaan.. En ja hoor Ben zelf jaren verzekerd geweest bij menzis en duurdere paketten, maar vaak toch veel zelf betalen. Nu sinds twee jaar bij een ander, net zo duur en veel meer vergoed en veel meer service. Menzis doet sowieso snel moeilijk (is mijn ervaring).
Ws hebben ze de rekening eerst naar menzis gestuurd. Maar als hun hem gelijk afwijzen krijgt het zkh hem terug. Daarom werd hij daarna naar ons gestuurd. Iig zo zei de dame van menzis het
Maar dan nog is het waarschijnlijk de fout van het ziekenhuis omdat hun verkeerde codes hebben gebruikt. Daar kan Menzis natuurlijk niets aan doen.