Bedrijfsarts op zaterdag?

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 25 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hoi allemaal

Ik ben vanaf dinsdag ziek wat begon met overgeven werd een acute amandel ontsteking wat gepaard gaat met extreem veel pijn en koorts vlagen . Deze ontsteking is door gezakt naar mijn stembanden. Ik kan dus niet goed praten als ik al praat dan klink ik als een bezopen piraat.

Nu heb ik me netjes ziek gemeld bij mijn werkgevers en een deed totaal niet moeilijk moest gewoon rustig aam doen. De ander riep gelijk dingen over een bedrijfsarts etc.

Daar ben ik nog al flink van geschrokken ik weet dat het geen makkelijk bedrijf is maar dit had ik niet verwacht. Ik ben dan nu ook al dagen binnen ik durf de vuilnis niet eens naar de kliko te brengen. Ik weet zeker dat ik dan gewoon een heel groot probleem heb

Maar ooit is de voorraad op en moeten er boodschappen gehaald worden. Man werkt tot en met zondag dus ik zal moeten gaan ( niemand in de buurt die dit voor mij kan doen) is er een grote kans dat een bedrijfsarts op zaterdagochtend voor 9 uur op de stoep staat? Morgen om 7 uur is de supermarkt open dan maak ik half 7 de kinderen wakker en ga ik boodschappen doen namelijk.

Wie weet of een bedrijfsarts ook op zaterdag controleert

2. stressbal

stressbal Niet meer actief

Ligt aan jouw werkdagen/cao.

3. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Het lijkt me dat je gewoon even boodschappen kan doen hoor.
    Je zal toch eten in huis moeten hebben.

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ik heb een oproep contract ( wel een minimum van 18 uur perweek) en een cao hebben ze niet

5. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik denk dat ook een bedrijfsarts wel snapt dat 'werken' en even wat kleine boodschapjes halen twee verschillende dingen zijn.

Het is toch best jammer (hoewel ik snap dat het meestal komt door 'neppe zieken') dat werkgevers zo wantrouwend/ niet-flexibel als het zieke werknemers betreft.

6. stressbal

stressbal Niet meer actief

Ja dat maakt an sich niet uit. Maar kun jij bijv ook op zaterdag werken dan mag de arbo arts idd ook op zaterdag komen.

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.666
    5.701
    113
    Frisse lucht is ook belangrijk, even rondje buiten doet vaak al wonderen dus dat moet gewoon kunnen. Maar snap je zorgen, ik had een keer een virus van het werk opgepikt en moest nog thuis blijven verplicht maar van binnen zitten werd ik gek. Ik heb het gewoon gevraagd en toen werd ook gezegd dat even naar buiten gaat wel belangrijk is. Kijk naar de dierentuin is niet de bedoeling maar even naar de winkel moet kunnen en de vuilnis buiten zetten al helemaal ;)

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Je kunt gewoon boodschappen doen hoor, ze kunnen je echt niks maken dan.

9. AprilMommy

AprilMommy Actief lid

13 aug 2015
    404
    0
    0
    Ja joh, die arboarts heeft ook gewoon weekend hoor ;)

10. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Zonder eten word je ook niet beter! Gewoon gaan en ik dacht dat t ook gewoon mag omdat het noodzakelijk is.

11. Theres

Theres Actief lid

4 nov 2009
    280
    33
    28
    Zeeland
    Ik denk inderdaad dat de bedrijfsarts gewoon weekend heeft. Wij vragen onze werknemers het even te melden wanneer ze weg moeten, dat kan zijn voor een huisarts bezoek, de hond uitlaten of boodschappen. Is geen probleem, maar dan staat iig de eventuele bedrijfsarts niet voor niets voor de deur. Dat is namelijk best duur.

12. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Je kan ook gewoon online boodschappen bestellen ;)
    Hier kan je ook 's avonds boodschappen doen, dan komt een bedrijfsarts echt niet.
    Zaterdagmorgen voor 9:00 uur ook niet lijkt mij.
    Wij moeten zelf naar de bedrijfsarts, die komt bij ons niet langs.

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Dan moet je wel wonen in een regio waar ze bezorgen ;)

Ik heb nog nooit te maken gehad met een bedrijfsarts is weet niet wat ik kan verwachten

14. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Mocht je weten wie je bedrijfsarts is bel hem op en leg het uit. Weet alleen dus niet of dat mogelijk is. Sterkte

15. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    In principe zal het echt geen probleem zijn. De bedrijfsarts krijgt als het goed is ook je telefoonnummer dus als je zorgt dat je bereikbaar bent dan kan je het altijd uitleggen. Zolang je niet thuiskomt met zaken als kleren, speelgoed voor de kinderen en andere items die niet noodzakelijk voor je zijn nu zal hij/zij het heus begrijpen.
    Als je echt twijfelt kan je ook aan je werkgever het telefoonnummer van je bedrijfsarts vragen en die bellen om te vragen wat je wel en niet mag.
    Er zijn ook mensen die alleenstaand zijn en ziek worden, die moeten toch ook boodschappen doen, of kinderen naar school brengen, of medicijnen ophalen, naar de huisarts/fysio/verloskundige etc etc.
    Beweging is overigens vaak juist goed als je ziek bent. Belangrijk is dat je activiteiten niet conflicteren met je ziek zijn, dus bij rugpijn niet tillen, bij een gekneusde enkel geen lange wandeling, bij keel/stem klachten niet naar een koorrepetitie etc etc.

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ik wist tot woensdag niet eens dat we binnen het bedrijf een bedrijfsarts was. Wat ik wist niet eens dat ik recht had op ziektewet. (zoveel word er gecommuniceerd daar)

17. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Dit dus, hier kan het ook niet.

Maar volgens mij kun je wel gewoon boodschappen doen.
    Als je alleenstaand was geweest had je ook zelf de boodschappen doen. Eten is geen luxe, maar een noodzakelijk iets :)
    Als je in de buurt woont wil ik het eventueel ook wel voor je doen als je er echt mee zit. (Friesland-Leeuwarden)

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Is dat echt nog van deze tijd dat een bedrijfsarts je thuis komt controleren?
    Ik kan het me nog wel herinneren van vroeger bij mijn ouders thuis dat er zo'n meneer in pak kwam met een koffertje haha
    Mijn man heeft het ook weleens gehad maar dat is echt al 18 jaar geleden.
    Hij zat toen met een zwaar gekneusde enkel thuis en kon zijn werkzaamheden daardoor niet doen.
    Die man was geloof ik na 5 minuten alweer vertrokken.
    Ik vind het wel enorm flauw dat je werkgever direct met dit soort termen gaat gooien.
    Ben je nu aan de lopende band afwezig dan vind ik het een ander verhaal.
    Misschien kun je een familie lid even vragen voor wat boodschappen.
    Ik weet wel dat wanneer ik echt beroerd ben ik niet heel erg vrolijk wordt van een bezoekje aan de supermarkt,zweten en duizeligheid.

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Volgens mij komen bedrijfsartsen niet meer aan de deur, hoor. Ik heb bij twee bedrijven gewerkt, maar kreeg dan gewoon een oproep dat ik me daar op kantoor bij de arts moest melden of had een belafspraak.
    Bovendien klinkt een bedrijfsarts misschien gelijk heel eng of dreigend, maar mijn ervaring is dat het heel redelijke mensen zijn en dat ze er echt niet op uit zijn jou te controleren of te laten werken als je daar nog niet aan toe bent. Dus gewoon boodschappen doen!

20. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ts wordt er vast ook niet vrolijk van, maar moet toch eten he ;)

Deel Deze Pagina