Ik stel deze vraag voor mijn broertje hij gaat deze week samenwonen met zijn vriendin. Hij moet dus ook zijn verzekeringen afsluiten. Nu twijfelen we over de rechtsbijstandsverzekering. De adviseur zei ook weetje zeker dat je dat wilt want die is duur. Wat hebben jullie?
Ja ik zou het doen. Hier helaas ook al een keer nodig gehad. Ik zou gewoon prijzen vergelijken want het scheelt echt wel van elkaar.
Wij hebben er al een paar keer gebruik van gemaakt (bij een aankoop van een tv, die door het bedrijf achteraf verkeerd gefactureerd werd, plotseling ontslag van mijn man (ontslagprocedure en - vergoeding laten checken) en de aankoop van ons huidige huis, waarbij de verkoper probeerde ons op te lichten). Dit is een van de verzekeringen, die wij niet zo snel zouden laten schieten.
Ik zou als eerste geen gebruik maken van de adviseur, maar het rechtstreeks bij een bedrijf afsluiten. Dat scheelt iemand die er tussen zit en dus weer geld. Wij hebben wel zo'n verzekering en ik vind het ideaal. Daarnaast valt de prijs ook wel mee (iets van 16 euro per maand of zo)
Wij hebben er ook een. Gelukkig nog geen gebruik van hoeven maken, maar je weet nooit wat er gebeurd, en dan kan je hele hoge kosten krijgen als je niet verzekerd bent.
Wel! Heb er zelf al enkele malen gebruik van moeten maken. Als ik de rechtsbijstand niet had gehad in het verleden dan was ik nu enkele duizenden euro's lichter geweest i.v.m. een rechtszaak. Vind het ook een beetje een vreemde opmerking van die adviseur. Ik werk zelf bij een assurantiekantoor en de rechtsbijstand vinden wij toch altijd wel een belangrijke verzekering. Duur...ja dat wel (in verhouding met andere verzekeringen) maar zeker wel belangrijk.
Ik had mijn rechtsbijstand verzekering opgezegd met dezelfde reden. Men! Wat heb ik daar een spijt van. Ik had nu 3 advocaten nodig (familierecht, strafrecht en een ander voor de alimentatieberekening). Dat kost wat hoor. Had ik die 20 pm maar betaald aan DAS. Dus ja, ik zou het zeker aanraden
Familierecht wordt zo goed als nergens vergoed op de rechtsbijstand, zelfs niet als je uitgebreide rechtsbijstand hebt Ik heb rechtsbijstand van de unive, daar kan je zelf kiezen welke onderdelen je er in wilt hebben. Heb het nu sinds een jaar of 2 en nog niet nodig gehad. Maar daarvoor al wel 3x in een situatie gekomen waarin ik het goed had kunnen gebruiken. Dus die 15 euro per maand heb ik er nu graag voor over
Ik heb hem alleen voor verkeer. Betaal 4 euro geloof ik. Nu maak ik er al bijna 4 jaar gebruik ivm een zaak wat maar niet afgerond kan worden
Nog nooit nodig gehad. Dacht het een keer nodig te hebben, maar toen was ik niet verzekerd voor werkgerelateerd. Ik raakte al in paniek van het idee van de kosten die ik misschien moest maken. Sindsdien werkgerelateerd bijverzekerd. Zou het zeker verzekeren, je weet nooit in wat voor situatie je terecht komt.
Ik zit momenteel voor het eerst in mijn leven bij een advocaat in verband met mijn ontslag situatie. En ik heb geen rechtsbijstandsverzekering. Nu mag ik 200 per uur dokken. Ik zou het zeker doen!
Echt schandalig duur! Je hebt veel goedkopere advocaten en duurder betekent niet automatisch ook beter!
Ja ik heb er sinds kort wel één. Het leek mij eerst onzin en vond het zonde van mijn geld, maar toen ik hem nodig had baalde ik vreselijk dat ik hem nooit had afgesloten. Daarna direct afgesloten. Opzich vallen de kosten wel mee. Ik betaal rond de 15 euro per maand.
Net zoals met alle verzekeringen, koop je een risico af. Je moet nagaan of je de kosten kunt betalen als je die bepaalde verzekering niet hebt. Zou je Eur min. 200,- per uur kunnen missen voor een advocaat, niet doen. Als je dat niet zou kunnen opbrengen absoluut afsluiten. Ik ken zoveel mensen die spijt hadden achteraf (!) geen rechtsbijstandsverzekering te hebben......😔
Ik ben helemaal leek op dit gebied, maar lees hier vanalles... Ik heb deze verzekering niet en weet niet of mijn partner die wel heeft. Maar wel hebben wij een rechtszaak (aangifte) lopen, die al een tijd duurt...en daar kan ik straks dan ook een dikke rekening van verwachten dus? Ik ga ook maar eens even Google wat dit inhoud..
Wij hebben wel een rechtsbijstandverzekering en we hebben 'm ook al diverse keren moeten gebruiken. Heeft ons al veel geld bespaard.
Wij wonen in Duitsland en daar wordt het zeer zeker aangeraden om een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten. Het enige wat ik daar niet kan laten regelen is "arbeidsrecht", maar dat komt omdat ik in NL werk. Ik/wij hebben dus een rechtsbijstandsverzekering voor van alles, behalve Arbeid... dat deel heb ik vervolgens weer onder gebracht bij de vakbond.
Is het een rechtzaak of loopt er puur een aangifte vanuit jullie? In het laatste geval hoef je niet persé een rekening te verwachten. Nadeel is wel dat je nu mogelijk geen rechtsbijstandsverzekering meer kunt afsluiten voor dit specifieke geval, omdat het al een lopende zaak is.