Yustin gaat beginnen met IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Yustin, 3 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Eindelijk na een lange weg in het ziekenhuis hebben wij gister te horen gekregen dat we 10 november op intake mogen voor ivf!
    Ik ben blij, maar het is wel een dubbel gevoel!

Kan iemand mij vertellen hoe het nu verder gaat verlopen?
    Ik zie erg tegen het prikken en de punctie op..Hoe gaan jullie hier mee om?

Liefs Yustin

2. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Hoi Yustin,
    Bij ons hebben we na het intake gesprek bloed moeten laten prikken.
    Zowel mijn man als ik.
    Ook moest mijn man nog een keer zijn zaad inleveren.
    Twee weken later hadden we de vervolgafspraak, hier hoorden wij dat we mochten starten.
    Mijn cycles liep meteen goed dat ik de volgende dag al moets beginnen met het spuiten van Lucrin.

Al met al is het snel gegaan.
    Wij hadden 10 januari ons intake gesprek en op 9 maart een positieve bloedtest.
    Op 6 November is onze dochter geboren.

Idg heel veel succes met alles.
    Als je nog vragen hebt stel ze maar ik hoop dat ik ze kan beantwoorden.

Groetjes Lydia

3. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Zie mijn banner, allemaal erg spannend en ik vind het best snel gaan als je eenmaal begonnen bent met de behandeling. Ik vind het met name een heftig traject qua het er veel mee bezig zijn, het is nooit uit je hoofd en veel naar het ziekenhuis. Prikken valt mij mee, in het begin is het ff eng maar daarna wordt je een echte junkie, heb het er ook allemaal wel heel erg voor over, misschien is een beebje wel heel dichtbij net als voor jullie!

4. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Oja bij ons ging het anders, voor de intake hadden wij het zaadonderzoek, direct na de intake kregen we bloedonderzoek.

Dan moet je eigenlijk zo rekenen dat je vanaf de intake de volgende twee cyclussen bezig bent met IVF, de 1e als het ware ter voorbereiding (je krijgt dan medicijnen om je eigen hormonen stil te leggen) dan wordt je ongi en de 2e cyslus is echt voor de stimulatie en punctie, bevruchting e.d. (lang protocol).

Het kan ook zijn dat je direct al begint met de stimulatie (kort protocol).

Bij ons ziekenhuis geld lang protocol, ik weet niet of het patient of zkh afhankelijk is eigenlijk.

5. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Goh dank je voor de info. Ik loop in Voorburg, dus geen idee wat voor protocol ze daar hebben...

Heftig allemaal he? Ik hoop op een beebje voor ons allemaal :)

Lydia, jouw succesverhaal doet me goed :D gefeliciteerd!
    xxx

6. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Het prikken valt erg goed mee. Ik was er ook bang voor, en de eerste keer is het best wel eng, maar je went er vlug aan. Je bent snellen dan je denkt en echte junk. Over de punctie kan ik je nog niets vertellen, ik heb morgen namelijk mijn eerste punctie.
    Succes alvast, en laat maar weten hoe het nu verder gaat.

groetjes, timonneke

7. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Fijn he als je ergens weer een datum voor krijgt :) Wil jullie alvast veel succes wensen met alles en hoop dat je snel zwanger mag worden..

8. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Was je nog vergeten te vertellen dat ik heel erg opzag tegen het spuiten.
    Ik ben (nog steeds) erg bang voor naalden.
    Maar gelukkig viel me dat erg mee, ik had manlief ook al instructies gegeven voor het geval ik het echt niet zou kunnnen.

Wat betreft de punctie, die viel mij vies tegen.
    Bij ons in het ziekenhuis (almere) werken ze niet met een roesje of morfine maar met paracetamol zetpillen.
    Die doen bij mij dus niets.
    Heb het dus echt heel bewust mee gemaakt en ik vond het niet fijn.
    Maar gelukkig weet ik via dit forum dat het ook anders kan, alleen in Almere dus niet.

Succes meid.
    Gr. lydia

9. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hey meid, ik wil je even heeel veel sterkte en succes wensen.

10. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Dank jullie allemaal voor de lieve reacties :D

xxx

11. Kuikentje

Kuikentje Lid

4 okt 2007
    82
    0
    0
    den haag
    Hoi Yustin,

Hier ook in behandeling in Voorburg en wij beginnen ergens volgende week met ICSI.

Wij kregen bij de Intake recepten mee voor antibiotica kuur (voor beide) en moesten daarna nog komen voor een uitgangsecho. Na de echo kregen wij al de recepten mee voor de behandeling. Die heb ik zojuist bij de apotheek besteld.

Na de echo kreeg ik een korte toelichting op de behandeling. Het kwam erop neer dat we direct met de eerstvolgende menstruatie konden beginnen.

Ik hoop dat mijn menstruatie niet al te lang op zich laat wachten, dan kunnen we eindelijk echt beginnen.

Succes!

12. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Whow dat gaat dus best snel?

Ik hoop idd dat ik na mijn bezoekje aan de ivf arts, direct kan beginnen na mijn menstruatie!

Mag ik vragen waar die antibiotica voor is?

Ik heb ook ergens gelezen dat mensen eerst weer aan de pil moeten? kan iemand mij vertellen waar dat voor is?

Kuikentje ik hoop voor jou dat het snel raak is en dat wij elkaar tegenkomen bij de gyn als we zwanger zijn :D

Zora, dank je. Jij erg veel succes met de larascopie

Lydia en Linda, bedankt voor je tips en je verhaal. Linda, natuurlijk ook goodluck!

Timonneke81, jij bijna een terugplaatsing! whow spannend :D

Enise, jemig ik kom jou steeds tegen op het forum hihi Wat fijn om te lezen dat je met iui kan beginnen. Bij ons had dat weinig nut ivm de slechte zwemmers! Jij ook veel succes

xxx Yustin

13. Kuikentje

Kuikentje Lid

4 okt 2007
    82
    0
    0
    den haag
    Na de intake hebben we nog een uitgangsecho gehad, daar zat bij ons wel een maand tussen dus nu pas kunnen we beginnen.

De antibiotica is (volgens mij) voor eventuele infecties. Is maar 3 dagen en op zich wel goed. Wij hebben ook slechte zwemmers maar ik hoef niet aan de pil. We beginnen de eerste dag van de menstruatie met hormonen spuiten, zonder pil gebruik ofzo.

Groetjes

14. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Spannend kuikentje! Wat is een uitgangsecho?

15. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    de uitgangsecho maken ze om te kijken of ales rustig is.
    Dus dun baarmoederslijmvlies en kleine follikels.
    Als dat het geval is, mag er gestart worden met het stimulerende hormoon.
    De pil wordt idd vaak voor een IVF / ICSI behandeling gegeven.
    Dat heb ik ook moeten doen. Dan kunnen zij bepalen wanneer jij ongesteld wordt.
    Maar dit is in ieder ZH anders geloof ik.

Succes Yustin :thumup:

16. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Dank je voor je info hope..

:D

Deel Deze Pagina