Bloeduitslag, wie weet er iets van?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Loe, Dec 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Ik heb vandaag een bloeduitslag gekregen, 1 daarvan zijn de vrouwelijke hormonen: ik zat 1 dag na mijn eisprong ten tijde van de bloedafname:
    LH = 3.3
    FSH = 1.6
    Oestradiol = 150 pmol/l

Weet iemand of dit goed is?
    Ja, ik kan ook de arts bellen, maar wil het even ook zelf bekijken eerst. Vooral de oestradiol kan ik niet vinden. Alleen in andere grootten zoals Nmol/l.

Wie kan helderheid geven?:)

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Je hebt een lage LH. Dit wil zeggen dat je niet rond je eisprong zit. Je schreef een dag erna te zitten, dus dat klopt mooi.
    FSH is ook prima en kan goed passen bij je luteale fase.
    Oestradiol in de luteale fase heeft een referentie van 150-900 pmol/l. Jij zit aan de ondergrens, maar dus nog wel binnen de norm.
    Ik zeg dus: op het eerste gezicht goede waarden!
    Moet je nog een keer terug komen om je progesteron te prikken (om te controleren of je een goede eisprong hebt gehad)?

3. Loe

Loe Niet meer actief

nee, het was niet ivm vruchtbaarheid, maar ivm overmatig zweten, dan kijken ze hier ook niaar. Ik ben trouwens wel bekend met pco en een lage progesteronwaarde (eisprongwaarde). Die oestradiol leek mij ook vrij laag, maar nog net goed dan. Wat zegt dat eigenlijk, als je daaronder zou komen?

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    In de follikulaire fase of post-menopausaal (schrijf je dat zo) is oestradiol doorgaans laag. Deze waarde lijkt voor jou (in jouw deel van de cyclus) nog net goed, maar het zou ook goed kunnen betekenen dat je geen eisprong hebt gehad (omdat hij dus aan de lage kant is). Op zich zou dit ook goed passen in je PCO-beeld. Vandaar dat ik vroeg of ze ook progesteron gaan prikken. Maar dat was idd met een vruchtbaarheidsprobleem in het achterhoofd.

5. Loe

Loe Niet meer actief

dank je merah!

Share This Page