Ontstoken knipje

Discussion in 'Na de bevalling' started by BeetjeMama, Dec 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    1,125
    0
    0
    #1 BeetjeMama, Dec 10, 2012
    Last edited: Dec 10, 2012
    Dag dames,

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen.

Ik heb een knip gekregen bij de bevalling van mijn meisje en deze is voor het grootste gedeelte heel netjes genezen. Een klein stukje bleef iets open staan, doordat een knoopje niet wilt oplossen. Dit stukje is nu eigenlijk dicht, maar het is echt ontstoken nu op die plek waar de knoop onder zit. Het is rood en beetje opgezwollen en enorm pijnlijk.

Moet ik hiermee naar de huisarts... of kan er verder niets aan gedaan worden en moet ik gewoon wachten tot de knoop opgelost is en gaat het dan vanzelf weg?

Edit; de ontsteking zit dus inwendig, de hele knip is verder dicht.

Liefs, BeetjeMama

2. november12

november12 Actief lid

Mar 10, 2012
    143
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gatsie, wat vervelend, kan je de huisarts niet bellen tijdens telefonisch spreekuur? Scheelt weer een uitstapje naar de ha mocht het niet nodig zijn....

3. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    1,125
    0
    0
    Bedankt voor je reactie.

Ja ik wilde even kijken of hier iemand misschien ervaring ermee had. Dan weet ik of het zin heeft om te bellen en zo ja, waar ik voor moet vragen (dat maakt het weer wat makkelijker voor ze en hoeven ze er geen 2 dagen over te doen om te overleggen wat ze moeten).

Mocht iemand ervaring hebben... tell me!

4. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

Oct 21, 2012
    703
    0
    0
    Het wil soms wel gebeuren dat oplosbare hechtingen toch niet goed oplossen en dan voor irritatie/ontsteking kan zorgen en dan moet hij er als nog uitgehaald worden. Zou het dus wel even door de huisarts na laten kijken, zeker als je er zo'n last van hebt!

5. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    1,125
    0
    0
    Maar hij zit onderhuids? Dan moet ik opengesneden worden om hem eruit te halen... en dan zit ik weer opnieuw met hechtingen. Lijkt me niet ideaal toch?

Maar bedankt voor het reageren!

6. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

Oct 21, 2012
    703
    0
    0
    Nee ideaal is het zeker niet! En ben natuurlijk geen dokter dus misschien kan het ook anders maar in mijn werk ben ik het wel wens vaker tegen gekomen dat oplosbare hechtingen toch weg gehaald moeten worden. Maar denk dat je huisarts dit het beste kan beoordelen.

7. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    1,125
    0
    0
    Oke... Ja bij uitwendige hechtingen lijkt me dat dan ook wel weer heel logisch! Dan kan je direct de oorzaak wegnemen natuurlijk. Ik bel vandaag eens, hopelijk kunnen ze iets!

8. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,132
    1,830
    113
    Als het te lang duurt bij je huisarts bel dan de gyn/VK.

Je hebt 6 weken na zorg dus dan kunnen hun ook even kijken misschien is het zo opgelost.
    Meestal word de knoop ook weg geknipt na zoveel dagen of als het zeer doet.

9. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    1,125
    0
    0
    Nou, vandaag bij de huisarts geweest, ik heb een inwendig abces onder mijn knipje.... Nu 7 dagen zware antibiotica.

10. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

Oct 21, 2012
    703
    0
    0
    Goed dat je langs geweest bent! Nu hopen dat de antibiotica zijn werk goed doet en je snel van de pijn af bent!

11. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    1,125
    0
    0
    Ik hoop het ook! Kan nog amper zitten, kom niet meer in slaap snachts. Wat een verrekte pijn zeg... poeh!

Ze zei dat ik over een dag of 5 toch wel minder last moest hebben.

Share This Page