Verzekering

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door valeryb, 11 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valeryb

valeryb Lid

11 jan 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Help ! :(
    ik heb een vraagje, in juni krijgen wij onze baby.
    Nu wil ik haar op mijn naam verzekeren want ik ben net iets beter verzekerd dan mijn vriend.
    Nu heb ik de Verzekering gebeld (ik ben verzekerd bij Zilveren Kruis) en de een zei dat het niet op mijn naam hoeft te staan om op mijn naam verzekerd te zijn, daarna sprak ik nog een dame en die zei dat ze zeker wist dat dat wel nodig was.
    Dus ik helemaal ervan overtuigd dat ze op mijn naam moet staan om op mijn naam verzekerd te zijn.
    Nu zegge al mijn vrienden dat dat onzin is en dat het wel gewoon kan!
    Heeft die mevrouw me de verkeerde informatie gegeven of weten mijn vrienden zelf niet wat ze zeggen..
    ik weet het niet meer

2. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Je bedoelt de achternaam van je kindje?
    Hier heeft dochter de naam van vriend, hij heeft haar erkend en we hebben toen zijn naam gekozen voor haar. (we zijn niet getrouwd).
    Dochter staat op mijn naam bij de verzekering (ook zilverenkruis), is geen probleem. Zolang jij gewoon geregistreerd staat als moeder, kan een kind gewoon bij jou in de verzekering.

3. SuperStarDebs

SuperStarDebs Actief lid

1 sep 2011
    348
    143
    43
    Ik ben zelf ook bij het zilveren kruis verzekerd en mijn zoontje heeft de achternaam van mijn vriend en dit is helemaal geen probleem.

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    De baby krijgt als het goed is automatisch de verzekering van de hoogst verzekerde ouder. Nu zijn wij getrouwd dus misschien dat het anders is als je niet getrouwd bent maar dat weet ik niet. Ik zit trouwens ook bij zilveren kruis.

5. valeryb

valeryb Lid

11 jan 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    heel erg bedankt voor jullie reactie !
    ik vind ht zo vreemd dat iemand van het zilverenkruis mij dan verteld dat het absoluut op mijn naam MOET staan en iedereen maar tege mij zegge hoe kom je daar nou bij hahah ik denk dat ze me dan gewoon verkeerd begreep ofso, in iedergeval bedankt !

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Mijn dochter staat bij mij erop terwijl m'n man hoger verzekerd is? Allebei Zilveren Kruis. We zijn getrouwd maar ze heeft mijn achternaam (mijn man ook) misschien is dat het. Geen idee eigenlijk. Volgens mij mag je gewoon kiezen.

7. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Namen weet ik niet wel dat je je kindje wel zelf moet aanmelden bij verzekering. Als je uitvaartverzekering hebt ook daar aanmelden meeste verzekeren je kind gratis mee tot zijn /haar 18e. Kennis was rond oud en nieuw in ziekenhuis bevallen had alleen bij nieuwe verzekering aangemeld en kreeg rekening van paar duizend euro... Had ook bij de oude moeten aanmelden omdat ze in oude jaar geboren waren. Erg belangrijk dus :)

8. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18

Dat geldt inderdaad als je beide bij de zelfde verzekering zit. Mijn vriend en ik hebben beide een aparte verzekering (beide bij andere organisatie). In dat geval kan je zelf kiezen.
    Als je beide in één verzekering zit en je meldt je kind ook aan, krijgt het inderdaad automatisch de dekking van de ouder die het hoogst verzekerd is.

9. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier bijna drie kinderen maar moest dat wel bij de verzekering melden dat ze bij mij op de polis kwamen.

10. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    "Op jouw naam staan" is heel iets anders dan 'jouw achternaam hebben'. Dus als die term gebruikt is, heb je ook kans dat dat gewoon een misverstand is geweest.

En zoals de anderen ook al zeggen, welke achternaam het kindje draagt heeft niks te maken met bij welke ouder het kind verzekerd is.

Ik ben alleenstaand, kind draagt naam van mn ex man. Zou toch wat zijn als ik haar niet zou kunnen verzekeren op mijn polis omdat ze mijn achternaam niet draagt? :)

Deel Deze Pagina