hoe snel zwanger met ICSI?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by dagmar1974, Jan 31, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

Oct 2, 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    ik ben benieuwd hoeveel mensen hier uiteindelijk toch zwanger zijn geworden na IVF of ICSI.... en hoe groot de kans is dat je toch ongewenst kinderloos blijft.. je krijgt per slot van rekening maar 3 behandelinge.. dat lijkt mij zoooo weinig.... kben bang dat t niet gaat lukken!

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hoi Dagmar,

Het is heel moeilijk te zeggen of het wel of niet zal lukken, dat hangt nou net van die ene geluksfactor af. Een zwangerschap is ook mbv IVF of ICSI niet af te dwingen. Maar gelukkig lukt het bij de meeste stellen wel met IVF/ICSI. De kans op slagen is gemiddeld zo'n 30% per behandeling en er worden helaas maar drie behandelingen vergoed door de verzekering.

Wij hebben 10x IUI gedaan, zijn daarna met IVF begonnen. Helaas was er bij ons geen enkele eicel bevrucht, dus hebben we toen geen terugplaatsing gehad. In juni vorig jaar zijn we met ICSI begonnen, twee embryootjes teruggeplaatst en nu zwanger van één daarvan. Wij zijn dus intens gelukkig en dankbaar dat het bij ons eindelijk gelukt is, we hadden er al niet meer op durven hopen.

Heel veel succes!

Groetjes,
    Jippie

3. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Helaas is het ons na 4x IUI en 4x ICSI niet gelukt om zwanger te worden.
    Jammer, maar het is niet anders!

Resultaten:
    1e ICSI: 6 eitjes, slechts 1 bevrucht tp van 1
    2e ICSI: helemaal de mist in!
    3e ICSI: 7 eitjes, 3 bevrucht en tp van 1
    4e ICSI: 9 eitjes, 3 bevrucht en tp van 2

Wens jullie heel vel suc6! ;)
    Hoop dat het jullie wel gaat lukken!

Liefs Marjo

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier 6x in eigen cyclus en de 7e (standaard) behandeling was raak.

Je kan er vooraf niks van zeggen, helaas.
    Je "moet" gewoon beginnen en zien waar het schip strandt. Kans op ongewenste kinderloosheid hou je absoluut.

Heel veel succes!

Elmo

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Klopt het trouwens dat als je jonger bent je meer slagingskans hebt. Niet lullig bedoelt maar als je tegen de 40 bent zal het toch moeilijker gaan dan als je bijvoorbeeld 28 bent. Misschien heb ik het mis hoor.

gr vruchtje

6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het is inderdaad zo dat je kansen hoger liggen als je jonger bent. De gemiddelde kans is zo'n 30% per behandeling. Maar zo na je 35e wordt de kans op slagen wel kleiner, je reageert slechter op de hormoonindicatie, de eicellen zijn over het algemeen ook van mindere kwaliteit, de kans op innesteling is kleiner en de kans op een miskraam of aangeboren afwijking is groter. Dit hoeft allemaal geen belemmering te zijn, maar zo over het algemeen gesproken dalen je kansen naar mate je ouder wordt.

7. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ik heb twee hormoonbehandelingen gehad.
    Daarna was ik bij de 2e terugplaatsing zwanger.

Volgens het ziekenhuis is het 1 poging geweest (voor de statistieken), want na de 1e hormoonbehandeling heb ik moeten stoppen vanwege slechte eitjes.

Succes meis,

groetjes,
    Danielle

PS. ik was bijna 37 bij de 2e hormoonbehandeling

8. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

Oct 2, 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    pfff zijn er ook nog succesverhalen? ik hoor allen maar negatieve dingen... wordt er echt heeeeeel beroerd van :evil:

9. Hannah

Hannah Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    4,137
    5
    38
    Hoi meid,

Hier zwanger na de eerste ICSIpoging! Dus een succesverhaal!
    De hele poging is eigenlijk vrij soepel verlopen, 2 embryo's teruggeplaatst en eentje is nu het wondertje dat in mijn buik zit!

Veel succes!

10. lieselot

lieselot Bekend lid

May 29, 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Kom op Dagmar! ;)

Positief blijven, er van uit gaan dat het gaat lukken hoor!
    Ik begin donderdag aan mijn 1e icsi in eigen cyclus en ik heb er vertrouwen in, misschien niet dat het direct lukt, maar ik ben wel positief!
    Ik weet ook dat dit heel makkelijk gezegd is, ik heb ook wel eens anders gedacht, maar als je er niet positief over denk, waarom zou je er dan aan beginnen?
    Ik hoorde van mijn arts in het UMCG dat ongeveer 50% na alle behandelingen zwanger is... :)
    Dus daar gaan we voor toch? ;)

11. vergo

vergo Fanatiek lid

Mar 3, 2007
    1,139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Na 4 icsi behandelingen ben ik zwanger van een tweeling dus vindt ik het wel positief. succes

12. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

Oct 2, 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    @liselot... heeeeeeel veel sterkte, ik zal zeker aan je denken en hoop dat gaat lukken!
    ja je hebt ook wel gelijk hoor.. positief denken... scheelt al een boel denk ik... maar ja ik werd een beetje depri van alle mislukte pogingen etc..

@vergo... VAN HARTE! wat heeeeerlijk.....
    die laatste poging heb je die zelf moeten betalen? of ben je verzekerd bij Unive?
    stel dat het niet lukt de 3e keer kan je dan zo overstappen naar een andere verzekering die wel 5 keer vergoed?

@Hannah ook van harte.... lekker zeg na de eerste keer al.... dat is zeker een succesverhaal.. wordt ik erg blij van.... :D

13. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

Oct 2, 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    zoals ik hier lees hebben vrouwen onder 36 jaar met een regelmatige cyclus 8 kansen?

Wie komt er in aanmerking voor IVFICSI in eigen cyclus...
    - Vrouwen jonger dan 36 jaar met en regelmatige maandelijkse cyclus

* Waarom krijg je 6x IVF in eigen cyclus in plaats van de 1e reguliere IVF...
    Als je in aanmerking komt voor de IVF/ICSI in eigen cyclus, krijg je dit 6x in plaats van 1x reguliere IVF/ICSI. Dat is omdat:
    - Er meer risico's zijn dat het niet goed afloopt omdat je maar met 1 eitje per cyclus werkt.
    - Een keer geen mooie cyclus kan hebben.
    - Een keer geen follikel groeit.
    - Dat de eisprong te vroeg optreed.
    - Dat er na de punctie geen eicel in de follikel zit.
    - Dat er geen bevruchting optreed.
    - Dat er na bevruchting geen goede deling optreed.
    Je moet er bij IVF/ICSI vanuit gaan dat er van de 6x, maar 2 á 3x een embryo wordt teruggeplaatst.
    Na 6 x IVF/ICSI eigen cyclus heb je een kans van 30 á 35% dat je zwanger bent. Dit is een hogere kans dat bij reguliere IVF/ICSI en veel minder ingrijpend dan de reguliere behandeling, vandaar dat het 6x in eigen cyclus wordt gedaan en je maar 1 reguliere behandeling 'kwijt' bent van je verzekerde totaal.

* Hoeveel kans je heb met IVF/ICSI zowel regulier als in eigen cyclus...
    - Bij IVF/ICSI in eigen cyclus heb je 30 á 35% kans dat je na 6 behandelingen zwanger bent.
    - Bij een reguliere IVF heb je per behandeling 15 á 20% kans dat je zwanger bent.
    - Bij een reguliere ICSI heb je per behandeling 20 á 25% kans dat je zwanger bent.

Het verloop van reguliere IVF:
    100% begint de stimulatie
    90% heeft een punctie
    78% heeft een terugplaatsing
    15/20% wordt zwanger

Het verloop van reguliere ICSI:
    100% begint stimulatie
    95% heeft een punctie
    90% heeft een terugplaatsing
    20/25% wordt zwanger
    paar verloren maanden, maar het valt gelukkig nog mee!

* Inlichten van je verzekering...
    De verzekering vergoed de 6x IVF/ICSI in eigen cyclus + 2 reguliere IVF/ICSI's, net zoals dat het 3 reguliere IVF/ICSI's vergoed. Alleen als je melding maakt bij de verzekering dat je eerst 6x IVF/ICSI in eigen cyclus gaat doen snappen zij er niets van. het ziekenhuis stuurt de verzekering 1 rekening van de 6 IVF/ICSI's in eigen cyclus, net zoals ze 1 rekening zouden sturen van 1 reguliere IVF/ICSI.
    Dus niet vermelden dat je eigen cyclus gaat volgen.

14. Dushi

Dushi Niet meer actief

Tja, ik heb me daar ook in verdiept toen we dat boekje kregen over ICSI, maar toch had ik het gevoel: "het gaat lukken! Ze gaan ons helpen!"

De teleurstelling kwam, maar door een tip van de arts niet te ver vooruit te willen kijken kwamen we daar overheen en mochten we bij de volgende poging zwanger zijn !

Wij zijn zo ontzettend blij dat we het gedaan hebben en sowieso dat deze mogelijkheid er is.

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Die geslaagde pogingen geven toch weer een beetje moed toch? Ik hoor al zoveel mensen bij wie het niet´is gelukt, om positief te blijven is het erg fijn om positieve verhalen te horen!

16. patricia34

patricia34 Bekend lid

Nov 19, 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Hier ook een succesverhaal hoor!
    Bij de eerste ivf poging hadden we helaas geen bevruchting en is er dus ook geen terugplaatsing geweest.
    De 2e ivf was er maar 1 ei-cel bevrucht, die is teruggeplaatst en hoeraaa, zwanger!

Het was dan wel onze 2e poging, maar eigenlijk was het pas de eerste kans om zwanger te worden ;)

Veel succes!

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Super! Ik krijg gewoon tranen in mijn ogen bij het lezen van je onderschrift..16 weken echo..zo mooi!
    Ik denk dat we dat allemaal wel zo ervaren als er weer iemand zwanger is geraakt via IVF-ICSI.

Share This Page