clomid: ondersteuning cyclus + meerlingenzwangerschap?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nomusa, 13 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nomusa

Nomusa Lid

10 nov 2006
    60
    0
    0
    Hey allemaal

Ik heb een vraagje (eigenlijk niet voor mij maar voor een vriendin) m.b.t. Clomid.
    Nu is het zo dat deze vriendin afgelopen maand gestart is met Clomid, ter ondersteuning van haar cyclus. Ze had altijd wel een eisprong maar haar cyclus was onregelmatig.
    Zij vraagt zich nu af of het zo is dat je als je wel van jezelf al een eisprong hebt en dan clomid neemt ter ondersteuning van je cyclus de kans groter is dat je een 2 of 3-ling krijgt dan dat je clomid neemt omdat je helemaal geen eisprong hebt.
    Heeft iemand hier een idee van? Of eventueel ervaringen die je kan delen?

2. Mirza

Mirza Actief lid

17 sep 2007
    159
    0
    0
    beste nomusa

ik weet niet of het al dan niet zelf hebben van een eisprong verband enig effect heeft op de rijping van meerdere follikels na inname van clomid. ik kan wel uit eigen ervaring (zelfde probleem als je vriendin: wel een eisprong maar bijzonder onregelmatig) het volgende zeggen: ik ben nu bezig met de vierde cyclus met clomid (50 mg) en twee van de vier keren (andere twee keren 1) waren bij de fm op dag 12 twee grote follikels te zien die ook telkens allebei gebarsten zijn. Ik denk dat het echt van vrouw tot vrouw verschilt hoe je lichaam op clomid reageert ...

groetjes
    mirza

3. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    heel veel meiden die clomid gebruiken hebben een onregelmatige of geen cyclus, als er standaard meer eicellen rijpen bij jouw vriendin door het gebruik van clomid dan zullen ze eerder de dosis verlagen, ze willen een meerling zwangerschap zeker niet stimuleren.

groetjes jose

4. Niet meer actief

De clomid helpt je lichaam je eigen hormonen huishouding in balans te brengen.
    Het stuurt de hypofyse aan die de hh regelt. Bij de 1 werkt het wel en bij de ander niet, is per persoon verschillend en ook de dosis.

5. Niet meer actief

De clomid helpt je lichaam je eigen hormonen huishouding in balans te brengen.
    Het stuurt de hypofyse aan die de hh regelt. Bij de 1 werkt het wel en bij de ander niet, is per persoon verschillend en ook de dosis.

6. Sens

Sens Bekend lid

24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    De kans met Clomid op een meerling is groter omdat er meerdere follikels kunnen rijpen. Volgens mij heeft dit niets met wel of geen eisprong hebben te maken....

Deel Deze Pagina