verzekeringen...

Discussion in 'De lounge' started by Snoopy82, Nov 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,156
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Inshared is trouwens ook van Achmea. Dus hun zou je kunnen bellen.

Ik zou bij Inshared 11 euro betalen voor alleen mn inboedel en aansprakelijkheid. Glas zit er gratis bij.

Ik heb dan geen verzekering voor de tuin en voor schade die ik zelf toebreng aan mn eigen spullen.

2. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Klopt, Inshared is van Achmea. Ze zijn zo goedkoop omdat ze alle overbodige franje eraf hebben gesneden en hebben dus ook geen call centre. Een beetje als een low buget vliegtuigmaatschappij, helemaal uitgekleed. Je kunt je vragen op www.inshared.nl stellen, en ze hebben een noodnummer 071-3641762. Maar dat is volgens mij voor het aangeven van schades etc.

Dit betekent ook dat er een zekere mate van zelfredzaamheid van de verzekerde wordt verwacht. Je zult weinig ondersteuning van ze krijgen dus misschien is een iets duurderde maatschappij, of een tussenpersoon, een betere optie voor je? Omdat je zelf al aangeeft dat je niet veel van de materie afweet bedoel ik.

Wettelijk ben je verplicht om de volgende verzekeringen af te sluiten:
    - Zorgverzekering
    - WA gedeelte van een auto die in eigendom is
    - Brandverzekering van een koophuis

Verzekeringen die er vaak bij aangeraden worden:
    - Algemene WA verzekering, ook voor je kinderen. Zoals je al aagaf, als ze iets kapot maken bij iemand anders is dat dan verzekerd. Als je iemand anders per ongeluk letsel aandoet is dat ook verzekerd. Echt doen hoor, deze!
    - Rechtsbijstandverzekering. Hierbij moet je goed kijken wat ze doen. Het is echt niet zo dat ze direct je advocaatkosten gaan vergoeden. Het loont dus om te kijken of je dit wilt gaan doen, of dat je in geval van een conflict zelf een advocaat betaalt (dat hoeft niet extreem duur te zijn, dus een afweging maken tussen wat je betaalt aan de verzekering en of je dit risico zelf wilt gaan dragen)
    - Inboedelverzekering
    - Bij eigendom huis: opstalverzekering, evt. glasverzekering (die hebben wij weer niet omdat ik dat risico zelf wel wil dragen en een handige man heb :D)

Verzekeringen die ik je af zou raden:
    - Reisverzekering, zeker als je op vakantie gaat in europa. Als de vliegmaatschappij een koffer kapot maakt kun je hem daar claimen, dokterskosten worden vergoed via je gewone zorgverzekering en veel cash geld heb je toch niet bij je omdat je overal in europa kunt pinnen. Zonde geld dus.

3. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    @juul: thanks girl je hebt me aan t denken gezet en idd t is erg goedkoop en aantrekkelijk maar zoals jij t neerzet roept t wel vraagtekens... :) Ik wil idd bij schade niet alleen als we t bij een ander aanrichten maar ook schade aan onze eigen spullen en dta zit er bij inshared niet.

@devilschase ik zal je pben met alles erop en eraan wat ik zoek en wat ik heb :) wat lief dat je er tijd voor wil maken!!!

. Dan vraag ik me nog steeds af naast inshared wat ik t beste kan kan. Ik zit bij t abn en daar kots inboedel 4 euro, maarja is dat goedkoop en is abn moeilijk of makkelijke uitkeerder wil namelijk geen heel gedoe bij elk iets dat ik vergoed wil...ppff lastig dit zeg :)

Toch maar achmea dan devilschase hihihihi

4. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik heb alles bij fbto. Daar ben ik heel tevreden over. En als je lid bent van de vereniging eigen huis krijg je daar ook veel korting.

5. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Wij zijn erg tevreden over verzekeruzelf. Hebben eigenlijk al onze verzekeringen daar lopen (WA, inboedel, opstal, auto etc.). Zijn per maand echt vrij weinig kwijt.. Zou op moeten zoeken hoeveel precies, maar stelt geen drol voor.
    Tot nu toe eenmalig schade gehad aan een raam (barst, geen idee hoe het erin kwam) en dat is prima opgelost.

Oh even nagezocht:
    - €14,- pm wonenplus pakket: inboedel (€100.000), glas, storm etc.
    - €16,- pm auto
    - € 3,- pm aansprakelijkheidsverzekering

Totaal €33,- pm

6. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Devilschase heeft t voor mij uitgezocht en bij achmea ben ik 16pmnd kwijt aan inboedel tot 100.000 en glas zit erbij en aansprakelijkheid ook als je zelf schade aanbrengt enzo....ik heb er dan geen auto bij zitten. maar dan ben jij bij inshared en achmea goedkoper uit denk ik...?

7. Wettelijk gezien hoef je geen opstalverzekering voor een koophuis te hebben! Maar 't is natuurlijk wel zo verstandig.. want je hoest niet zo makkelijk een ton op voor de herbouw van je huis :p.

Ik heb mijn verzekeringen via Ohra lopen maar da's via mijn werk, dus kan niet echt premies opnoemen die ik betaal omdat ik korting krijg. Ik doe schaden afhandelen en heb veel te maken met andere inboedelverzekeraars, maar dan de andere kant van 't verhaal: inboedelverzekeraars die willen verhalen, of mensen die hun geld niet krijgen via een inboedelverzekeraar. Hieruit is voor mij vooral te merken dat een aantal maatschappijen graag schaden afwijzen met een reden die dan strookt met hun polisvoorwaarden. Veelal Interpolis.
    Qua bank is ABN trouwens beter voor haar klanten dan Rabobank of ING!!

Inboedel en aansprakelijkheid kosten bij de meeste maatschappijen trouwens niet veel. 16 euro vind ik nog geeneens echt goedkoop, maar goed. Ligt ook aan meerdere dingen uiteraard! Rechtsbijstand is een grotere kostenpost, afhankelijk van welke rubriek(en) je kiest.

Voordat je een verzekering afsluit lees de voorwaarden goed.. je hebt tegenwoordig meerdere soorten inboedelverzekeringen en zat schadebehandelaren zijn dol op standaard afwijzen.. dus handig als je van tevoren weet waartegen je echt verzekerd bent. Vooral als je geen tussenpersoon wilt hebben.

Share This Page