In welk opzicht kan het UWV mij helpen om inkomen te houden?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Within, 1 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

Within Niet meer actief

Hallo,

Ik stel mijn vraag even hier, omdat ik op jullie site niet echt wijzer word :p
    Op 31 Augustus heb ik de diagnose Fibromyalgie gekregen. Dit heb ik al een aantal jaren, maar kreeg nu eindelijk een naam. In die jaren heeft het mijn werk al heel erg beinvloed, maar kon ik er niks mee. Een fulltime baan zit er voor mij niet in, en ook parttime banen vallen zwaar. Komt bij dat ik op de wachtlijst sta voor (intensieve) therapie.

Nu de diagnose er is, zit ik gedeeltelijk in de ziektewet. Ik werkte 15 uur in de thuiszorg, dat is er nu nog 6, tijdelijk even 9. In februari loopt mijn contract af, en ik ben bang dat deze in deze situatie niet verlengd gaat worden.
    Zolang deze zekerheid er niet is, kunnen wij niks. We wonen nu bij mijn schoonouders in, maar willen wel graag een eigen woning én een kindje.

In welk opzicht kan het UWV mij helpen om inkomen te houden?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Within,

Ik begrijp dat je verwacht dat jouw contract niet verlengd wordt, omdat je momenteel voor een deel in de ziektewet zit bij je werkgever. Als je werkgever ervoor kiest om het contract niet te verlengen, zal hij je ziek uit dienst melden bij het UWV. Je gaat dan voor je volledige dienstverband (15 uur) een Ziektewet-uitkering ontvangen. Het UWV neemt dan de taken van de werkgever over.

Actuele informatie over ziek uit dienst gaan vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

3. Within

Within Niet meer actief

Bedankt voor het snelle antwoord! Maar geld dat ook als ik maar gedeeltelijk in de ziektewet zit of moet ik dan volledig in de ziektewet zitten?

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Within,

Mijn eerdere reactie geldt inderdaad ook als je gedeeltelijk ziek bent op moment dat je contract afloopt.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina