Verzekeringskwestie. Ipad laten vallen

Discussie in 'De lounge' gestart door Froetsel, 21 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Het zijn twee kinderen. Jullie waren daar op bezoek. Dus hun geven het op aan hun eigen inboedelverzekering. Ze kunnen de svhuld niet bij jullie leggen want op het moment dat hij viel had hun eigen kind hem vast en liet te vroeg los.

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Mee eens :)

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh zo ja, als echt onduidelijk is wie 'm per ongeluk te vroeg los lieg/niet goed aannam, zou ik het ook eerst zelf via inboedel proberen. In ons geval was het heel duidelijk dat mijn zus de dader was, haha ;)

4. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Ik zou me hier best lullig om voelen en zelf even mn aansprakelijkheidsverzekering bellen. Dekt die het niet, kan je vriendin alsnog haar inboelverzekering aanspreken.

240 euro voor een ipad scherm is trouwens nogal overdreven, ik heb die van mij al 3x moeten laten maken (ben een beetje een kluns :D) en dat kostte 89 euro voor een origineel scherm (ipad4).

5. Babbs

Babbs Niet meer actief

Deze oplossing dus, ik heb zelf mijn iPad in mijn eigen huis laten vallen en kon dit ook op onze inboedelverzekering verhalen.

Ik vind eigenlijk dat beide kinderen hier geen schuld hebben...het zijn immers nog kinderen...

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Nou misschien hebben ze er wel schuld aan, alleen vind ik niet dat ze er verantwoordelijk voor zijn. :)

Kijk als er nu expres iets kapot wordt gemaakt door een kind die bij mij op visite is vind ik het een ander verhaal, maar als ik zelf een iPad geef aan mijn kind en een vriendje, dan zou het mij niet uitmaken wie hem precies heeft laten vallen. Want IK heb ten slotte het risico genomen door een waardevol product aan iemand te geven. Ik zou dan in eerste instantie mijn eigen verzekering bellen en anders zelf de schade betalen.

7. Babbs

Babbs Niet meer actief

Dat bedoel ik dus eigenlijk ook te zeggen...

Als de inboedelverzekering het dekt van degene in wiens huis het is gebeurd, is alles toch opgelost?

8. AnLo

AnLo Actief lid

16 nov 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt mij vrij duidelijk:
    De iPad valt onder de inboedel van vriendinnetje, is ook in hun huis gevallen en vriendinnetje was betrokkene dus bij de inboedelverzekering van vriendinnetje claimen.

Lukt dit niet, kan kun je overwegen om het op jullie inboedelverzekering te verhalen.

Wat zegt de moeder van vriendinnetje er eigenlijk van?

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Als ik besluit kinderen op een ipad te laten spelen is dat ook mijn risico. Ook als dit vriendjes enzo zijn die het perongeluk kapot maken. Zou dan mijn eigen inboedel proberen te verhalen. Lukt dit niet optie 2 proberen en hun inboedel verzekering

10. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Op de inboedelverzekering van TO gaat sowieso niet lukken. Het is immers geen onderdeel van haar inboedel.

11. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Dit is inboedel van het vriendinnetje (de ouders van) en in hun huis gebeurd, dus melden zij het op hun inboedelverzekering. Pas als deze de schade niet dekt kun je het op jouw aansprakelijkheidsverzekering melden, maar als er een inboedelverzekering is dan gaat deze 'voor'. (Onderlinge afspraak verzekeraars)

12. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Dit is onzin, een aansprakelijkheidsverzekering is niet verplicht.

13. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Een WA- verzekering is toch verplicht?

14. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Niet verplicht wel heul handig en wijs:p

15. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Een aansprakelijkheidsverzekering wordt vaak verward met een WA verzekering. Een WA verzekering staat voor Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering. Een WA verzekering is in tegenstelling tot een aansprakelijkheidsverzekering, wettelijk verplicht voor individuen die een motorrijtuig besturen. Beide verzekeringen dekken verschillende zaken

16. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Ligt er wel aan waar de barsten zitten. Als die midden over het scherm lopen, is dat reuze irritant.

Wij hebben ook een grote barst (al jaren), maar die zit in dat zwarte deel. Daar Heb je inderdaad geen last van.

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Alleen voor een auto.

18. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Mijn fout, ik bedoelde verstandig ;)

19. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Ja, via jullie aansprakelijkheidsverzekering inderdaad.

Mijn dochter is vorig jaar op mijn nieuwe Ipad gaan zitten. Dit was niet gedekt in de verzekering, ook niet in de inboedelverzekering. Maar dat kan natuurlijk per verzekering verschillen.

Deel Deze Pagina