Hallo dames, Even wat achtergrond... wij zijn zo'n 1,5 jaar aan het oefenen met baby's maken, maar het lukt niet zo. Ervaringen mmm: Heb nu bloedonderzoeken gehad --> goede eisprong Echo ---> goed HSG --> goed Mijn man zaadtest: --> mwoah 13 mln, voldoende beweeglijk, morfologie 4 % Ik was even bang voor een kijkoperatie, maar men besloot eerst de samenlevingstest te herhalen, want die was niet goed. Ik had van de week drie lagen slijm, wat goed was (alleen wel heel veel). Eitje was 21 mm, timing dus mooi. Uitslag minder mooi: negatief. Geen overlevende zaadjes en zuurgraad niet ok. Er wordt in december begonnen met IUI in eigen cyclus... spannend! Ik vroeg me af: als die zuurgraad niet goed is, is er zelf niet iets wat ik daaraan zou kunnen doen? Klinkt eigenlijk een beetje dom, want anders stellen ze ook geen IUI voor natuurlijk. Maar zouden daar geen medicijnen voor zijn of zo? Aan de andere kant, met mijn slijm was zonder sperma niks aan de hand wat betreft zuurgraad... Heeft iemand dit ook meegemaakt? Stiekem hoop ik dat er toch snelle jongens (of meisjes) zijn doorgezwommen, maar ja, een betere timing kon niet volgens de arts, dus vind het wel een beetje jammer dat ik ze allemaal een kopje kleiner maak!
Hoi botervliegje, Wat jammer van zo'n negatief uitslag, zeker niet leuk om te horen. Heb helaas geen ervaring met samenlevingstesten. Hoop dat je in december van je eerste IUI zwanger raakt!
Mijn zuurgraad is ook te hoog verder hier alles prima. Eerst kreeg ik poeder dat moest ik met water mengen en dan vaginaal spoelen. Dit heeft niet geholpen want mijn zuurgraad blijft te hoog. Ook hier zijn we nu met iui bezig binnenkort gaan we voor de vierde iui. We doen de iui in eigen cyclus omdat ik een goede eisprong heb van mezelf wel krijg ik pregnyl om het eitje te laten springen. Het zaad van mijn vriend is niet perfect maar wel goed genoeg voor de iui. Heel veel succes met de iui.
Ik heb daar ook last van: rond de eisprong is de baarmoedermond zo zuur dat er geen enkele zaadcel door komt. Ik heb toen op advies van de gyn inderdaad ook gespoeld met natriumbicarbonaat (kun je kopen bij de drogist, wel de zuivere!). Twee keer ben ik er zwanger mee geraakt, de eerste keer helaas MK. De tweede keer....check mijn banner Achteraf ben ik heel blij dat ik toch nog spontaan zwanger ben geraakt, en we geen gedoe hebben gehad met spuiten, follikelmetingen, insemineren etc. Succes! Joyce
Hoi Botervliegje, Ik heb vorige week ook een samelevingstest gehad en ook hetzelfde resultaat, wel zaad te zien maar allemaal dood. Dus ook vijandig slijm. Wij zijn ook al een hele tijd bezig, iets meer als 2 jaar nu. Ik ben wel èèn keer spontaan zwanger geworden, maar dat werd een miskraam. De gyn stelde ons ook voor om meteen met IUI te starten. Ik vroeg ook kan ik er zelf nog iets doen? Dat was zonde van de tijd want met IUI is de slagingspercentage waarschijnlijk hoger. Dus tja, waarom wachten nog? Veel succes meid, hoop dat de IUI bij jullie heel goed resultaat zal geven. Grt Vanilia
Oh, ik ben 'gelukkig' niet de enige zie ik al wel. Ben ook wel heel blij dat ik met IUI kan beginnen. Het brengt natuurlijk wel extra stress met zich mee. normaal gesproken baal ik al enorm van (steeds weer) ongesteld worden, maar denk dat ik straks heel teleurgesteld ben als het niet (in een keer) lukt. Dan ben ik natuurlijk nog veel bewuster ermee bezig. Volgende week krijg ik uitleg van de assistent. Ik denk dat mij IUI ongeveer begin dec. zal zijn... @Vanilia en Veertje: wanneer beginnen jullie met (de volgende) IUI? @Joyce Veel succes met je zwangerschap, Joyce! Lijkt me heerlijk om na lang wachten zwanger te zijn. @ Enise: Thanks, ik hoop het ook!
Botervliegje ik ga aankomende week weer met de vierde iui aan de slag. Dinsdag moeten we het eitje laten meten en dan ergens aankomende week de 4de iui. Jij ook heel veeel succes met alles en hopelijk mogen jullie snel zwanger worden met de iui. Liefs Veer
Hey Botervliegje, ik heb ook iui gedaan nadat was gebleken dat ik vijandig slijm c.q. te hoge zuurgraad had. Je kunt wel zelf proberen te spoelen. Maar onze gyn wilde de spoelingen (natriumcarbonaat) niet eens uitproberen omdat ze vond dat iui veel meer en sneller kans had.
Ik denk dat wij komende maand, dus december kunnen beginnen. Ik zit nu nog midden in de onderzoekjes. Maar aangezien we nu al ruim 2 jaar bezig zijn, mijn man traag zaad heeft en ik ook nog eens vijandig slijm, kan het wat mij betreft niet snel genoeg! Ik hoop dat als deze cyclus voorbij is we gelijk van start kunnen. Nogmaals succes meid. Grt Vanilia
Ook ik heb vijandig zaad. Begin 2006 hebben we meerdere samenlevingstesten gehad, maar 0 levende zwemmers ontdekt. Zaad was niet super, maar kon ermee door. Juni 2006 met IUI begonnen en meteen raak. Bij het AMC hebben ze imo een hele strakke timing qua grootte fm, pregnyl spuiten en inseminatie. En wie weet ben ik wel hartstikke vruchtbaar na de baarmoederhals.