Onze middelste heeft het afgelopen jaar een beugel gehad. Simpel plaatje, was rond de 300 euro en elke controle 27 euro. We zitten bij zilveren kruis, omdat zij vorig jaar geen wachttijd hadden, maar nu helaas wel. 3 sterrenpakket, dus voor de beugel alleen had het niet perse gehoeven, maar nog een zoon met een bril en zelf ook maar een nieuwe gehaald.
Ik zit bij cz. Adhd medicatie wordt pas vergoed na 250 euro eigen bijdrage. Ik betaal 15 euro per maand voor langwerkende medicatie, dus ik kom niet eens aan die 250 euro.
Wij zijn nu overgestapt naar CZ voor 2019 ivm beugel zoon en misschien ook dochter. Eerste jaar 1000,- per kind en dan elk jaar 500,- erbij. Ben wel benieuwd naar de kosten vd beugel maar begreep dat die ook gespreid zijn, dus niet ineens 2000,- in 1x/jaar... Medicatie ADHD gelukkig niet meer nodig maar wij hadden 2 jaar geleden strattera en wat was dat duur zeg... iets van 90,- per maand.
Het dossier van kinderen word (godzijndank in ons geval ) niet doorgelopen. Ze kunnen hooguit van ouders medische aanvullende gegevens vragen voor een aanvullende verzekering (basis mogen ze niet wijzigen) Kinderen zijn gewoon automatisch meeverzekerd
Hier is de beugel er sinds vorige maand uit Er is al 2500,- betaald door de verzekeraar. Zelf kreeg ik een factuur van 270,- (kosten die bovenop die 2500 kwamen en niet vergoed werden). En nu heeft hij als het goed is nog 3x een controleafspraak staan (deze maand 1 en dan elke 6 mnd nog 1) en due kosten moet ik ook zelf betalen. Zal iets van 25,- per afspraak zijn. In totaal kostte de beugel hier dus ca 2900,- (incl nu een nachtbeugel voor een jaar).
Jezus ik ben echt blind ofzo. Wij gaan nu de gok nemen om nog een jaar te wachten. Ze hoeft toch pas een beugel als ze 11/12 is, ze wordt pas eind september 11, die 3 maanden kunnen ook wel wachten.
Hij heeft 1,5 jaar de beugel gehad. Eind feb 2017 is hij gezet en in okt 2018 er uit. Maar de vergoeding krijg je maar max voor je gehele verzekeringscontract. Dus niet elk jaar weer een vergoeding van 2500,-
Nee dat zou in jullie geval ook niet handig geweest zijn Maar zoiets zei een vriendin ook al, dat je de medische gegevens van de kinderen helemaal niet door hoeft te geven.
In mijn geval zou ik daarmee duurder uit zijn. 2900,- totaalprijs, waarvan ik dan nu ong. 400,- zelf moeten betalen. Bij 80% vergoeding zonder max zou ik 580,- zelf moeten betalen (80% van 2900,- = 2320,- vergoed).
Dat ligt er toch ook aan hoeveel premie je daarvoor betaald. Bij ons betaal je voor die 80 procent niet heel veel extra en geen wachttijd. Dat moet je natuurlijk wel meenemen in je berekening.
Klopt, maar ik vraag me af of dat per maand duurder zal zijn dan ik nu verzekerd ben Ik ben sowieso top verzekerd ivm adhd medicatie en geen idee hoe die vergoeding bij hun zit
Ah zo, hier maar een minimaal extra pakket, waar mijn werkgever nog meer dan de helft van betaald en een groot eigen risico. Voor 15 e meer zou 80 procent vergoed krijgen. Ik zou dat totaal netto op 125 per maand euro zitten.
Nee ik zit wel duurder dan dat hahaha. Ik ga in 2019 voor ons gezin 350 pmnd betalen met de hoogste pakketten. Bij promovendum zit ik al op 365,50 pmnd voor een iets lager pakket voor ons allen, dus dan ben ik nu goedkoper uit.
Wow das wel een verschil. Ik hoop hem op 220 te zetten, maar als de tandarts een beugel verwacht volgend jaar wordt het 235.