Is een spierwitte ovulatie test vlak voor de Pregnyl spuit niet een beetje raar?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by nana33, Jan 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Hoi meiden,

Hoewel ik alles bij elkaar (dochter en nieuwe kinderwens) alweer 4,5 jaar bezig ben met zwanger worden, gebruik ik nooit ovulatietesten. Maar omdat de timing van mn vorige twee IUIs zwaar crappy was, doe ik nu op aanraden van mn arts toch een keer een ovulatietest voor ik de Pregnyl zet. Het idee was dat als mn ovulatietest positief was de iui morgen al zou kunnen plaatsvinden.
    Nu heb ik zojuist die test gedaan en guess what, hij was gewoon witter dan wit. Echt spierwit dus. :$ Dit terwijl ik gister op de echo toch een eitje van 17 mm had. Is dit niet een beetje raar? Ik ben echt een ovulatietest-leek, maar ik dacht dat je altijd wel een beetje een licht streepje zou moeten hebben en zeker zo vlak voor de Pregnyl en 2 dagen voor de iui toch ook wel een goed zichtbaar licht streepje. Ik vind het zo vreemd en ga me nu afvragen of het eitje überhaupt wel is doorgegroeid en de IUI dinsdag nog wel zin heeft. Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Daar ben ik ook weer ;)
    Ik denk dat dat niet raar is. Mijn redenatie was juist: als ik maar geen positieve ovulatietest heb VOOR de pregnyl, want dan springt m'n ei misschien wel stiekem voor die 40 uur dat ik daarna de IUI heb. Dus ik was juist blij met mijn witte ovulatietesten vlak voor de pregnyl. tsja... tis maar net hoe je het bekijkt. Volgens mij klopt het wel hoor. Ik had het dus ook alle keren een negatieve ovulatietest ;).

3. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

May 3, 2010
    1,036
    303
    83
    lijkt mij juist goed als de test nu nog wit is. Na de pregnyl prik gaat je lijf aan het werk om een ovulatie in werking te zetten, dan verwacht ik 12 uur na de pregnyl bijv eerder een positieve ovulatie test dan ervoor. Als er een eitje van 17 mm zit, en je gaat er vanuit dat die ongeveer 2 mm per dag groeit dan is het eitje groot genoeg en klaar voor de eisprong. Dus lijkt me een goede timing!

4. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

May 3, 2010
    1,036
    303
    83
    ik vraag me trouwens af of een ovulatie test na de pregnyl nog geldig is, want in combinatie met hormonen worden ovulatietesten juist afgeraden. Ga op je lijf af meid.. er zit een mooi eitje dat groot genoeg is... heb vertrouwen dat het goed gaat. Ik dacht bij mijn laatste iui dat ze te laat waren met de inseminatie want ik voelde dag dag ervoor erge steken en ruim 14 uur later had ik pas de inseminatie, dacht dus dat de timing ook slecht was maar zolang ze met echo's kunnen zien hoe je eitje groeit kan je daar het beste van uitgaan!

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je krijgt pas een positieve ovulatietest als je lichaam de eisprong in gang zet. Je eisprong wordt in gang gezet door de LH-piek. Dat je een follikel van 17 mm had, wil niet zeggen dat je al in de LH-piek zit.

Mijn ervaring is dat ze bij mij iets later springen, zo rond de 24 mm. Zeker bij het gebruik van hormoonmedicijnen groeien ze vaak iets langer door voordat ze springen. Wat betekent dat je LH-piek ook later is. Het is niet zo dat het streepje steeds duidelijker moet worden naar mate je follikels groeien. Het kan wel, maar een positieve test kan er ook ineens vanuit het niets zijn. Dat kan elke keer verschillen.

De Pregnyl is bedoeld om de eisprong in gang te zetten. Het kan dus heel goed dat je nu een spierwitte test hebt, puur omdat je lichaam de LH-piek zelf nog niet gang heeft gezet. Had je gewacht met de Pregnyl, dan was die piek waarschijnlijk vanzelf gekomen, maar dan iets later.

Succes!

6. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Is juist goed dat je test nog wit is! Datbetekent dat je eigen lichaam nog niet begonnen is met een eisprong en dat pregnyl optimaal zn werk kan doen. Test maar eens de dag NA de pregnyl. Wedden dat hij positief is?

7. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ben blij om te horen dat het kennelijk normaal is en niet negatiefs zegt over de groei van het eitje. Ik ga er dan maar gewoon vanuit dat de aanmaak van LH nog volgt. Ik dacht altijd dat je vóór de LH piek al dagenlang LH moest aanmaken om een goede eisprong te krijgen, maar kennelijk is dat onzin :).

8. Verschilt bij iedereen hoor meis. Zoals je in het andere topic hebt gezien wordt mijn streepje met de dag donkerder en is hij dan ineens positief. Bij mij was er dus wél al wat te zien geweest. Kan ook nog van het merk testen afhangen!

9. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    @Shadixxx: Maar volgens mij gebeurd het meestal zoals bij jou, dat ie langzaam donkerder wordt en dan ineens knalt. Maar misschien doet mijn lijf gewoon een beetje raar of was dit inderdaad niet zo'n goeie test. Ik heb hem in het ZH gehad, dus ik heb geen flauw idee welk merk.

10. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik had de ene keer een opbouw van steeds donker wordende testen. En de andere keer zomaar vanuit het niets ineens een knaltest. Terwijl ik altijd hetzelfde merk testen gebruikte (CB). Het kan per persoon verschillen en ook per keer.

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, natuurlijk, dan slaat hij uit van de Pregnyl. Weggegooid geld dus, testen na een shot HCG!

12. sesa

sesa Niet meer actief

Bij mij woren ovulatietesten nooit positief terwijl ik wel een eisprong heb. Bij mij meten ze het dmv een echo

13. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee, hij wordt niet positief van de pregnyl. Groot misverstand dat ik hier vaker lees op het forum.
    Je krijgt met de pregnyl echt een lh-piek. Ook aan te tonen in je bloed.

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Of je wel of niet een echte LH-piek krijgt, maakt in feite niet uit.

Na de pregnylshot slaat je LH-test uit, (mede?) van de HCG die je gespoten hebt, want een ovulatietest reageert ook op HCG.

Share This Page