Wie kan mij helpen met een uitvaartverzekering?

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 30 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.044
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    #1 consider, 30 nov 2009
    Laatst bewerkt: 30 nov 2009
    Ik moet nog altijd voor mijn dochter een uitvaart verzekering afsluiten :)
    Verder heeft mijn man geen verzekering, en ik ben te laag verzekerd.
    Hier heb ik al offerte's voor aangevraagd.
    Maar ik kan niks geschikts vinden voor mijn dochter.
    Ik wil haar liever niet bij ons op de polis hebben, maar wil dat ze een eigen verzekering krijgt.

Zouden jullie mij kunnen helpen? Ik zie door de bomen het bos niet meer...

- Ik wil dat ze voor 8000 euro verzekerd is (het liefst een geld verzekering).
    - Dat we er maar 30 jaar voor haar moeten betalen.
    - Dat de verzekering levens lang uitkeerd.

2. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Dat je man geen verzekering heeft? Waarvan ga je het betalen als hij dan komt te overlijden?

Er zijn iig genoeg uitvaartverzekeringsmaatschappijen op internet waarvan je dan premie kan berekenen.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.044
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    @ kletskous, denk dat je niet goed leest...Ik heb voor mijn man en mij al offerte's aangevraagd ;)
    Dus daar ben ik al mee bezig, en als er ondertussen wat gebeurt hebben we genoeg spaargeld om een uitvaart te kunnen betalen.

Ik weet dat er genoeg site's zijn...maar als ik voor mijn dochter zelf een verzekering wil afsluiten, dan staat er opeens dat ze nog geen 18 is, of ze moet tot haar 65e betalen.

4. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Misschien kan ik je wat info geven, toevallig heb ik vorige week onze verzekeringsagent over de vloer gehad en hebben we allerlei soorten verzekeringen onder de loep genomen, aangevuld of aangepast naar een gezinsdekking bijvoorbeeld.

Wat betreft de uitvaart:
    - mijn vriend had zichzelf ook nooit echt verzekerd voor de uitvaart, tot een jaar of 2 geleden, toen verzekerde hij zich bij Monuta (dit ging via zijn zorgverzekering Azivo). Wat bleek nu volgens mijn verzekeringsagent (hij regelde altijd mijn zaken, nu pas die van mijn partner erbij), bij Monuta moet je goed oppassen (kleine letters lezen!). Mijn partner bleek enkel verzekerd te zijn voor zaken om de begrafenis heen zeg maar (vb. koffietafel, bloemen e.d.), dus niet het begraven/cremeren zelf. Voor hem hebben we nu een uitvaart bij KLaverblad Verzekeringen afgesloten. Aangezien hij nog niets heeft opgebouwd in het verleden, is zijn premie logischerwijs het hoogst (rond de 23 euro p.m.) voor 30 jaar en 8000 euro;
    - voor onze kleine wilden we ook graag bij Klaverblad (schijnt goed en voordelig te zijn). Wat blijkt echter: Klaverblad verzekert geen kinderen van 0-1 jaar (reden: kindersterfte). Bizar verhaal natuurlijk. Wat wij nu hebben gedaan is onze kleine voor 1 jaar bij Reaal een uitvaart afgesloten (10,35 euro p.m. voor 30 jaar, verzekerd voor 8000 euro). Over 1 jaar zeggen we deze op (is namelijk ietsjes duurder) en stappen we over naar Klaverblad (op aanraden dus van onze verzekeringsman);
    - voor mij geldt: mijn moeder had al jong een verzekering voor mij afgesloten (bij Goudse), toen ik ging werken heb ik deze zelf overgenomen van haar. Toentertijd verzekerde je je meestal voor 4000 euro (was alles natuurlijk ook goedkoper). Ik heb nu ook bij Klaverblad een extra/aanvullende verzekering afgesloten (dus naast de Goudse waar ik nog 8 jaar bij loop zeg maar) en ben nu ook voor 4000 euro extra verzekerd (dus in totaal 8000 euro), premie: 6,60 euro p.m.

Hoop dat je er iets aan hebt :) en als je nog vragen hebt 'vraag maar raak hoor!'. Succes!

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik ben zelf verzekerd bij monuta. Chelsey heeft daar nu ook een eigen polis, voor 5 euro per maand is ze voor 8000 euro verzekerd. Dit is waardevast en het bedrag blijft 5 euro. Als ze later ouder is kunnen we het bedrag evt verhogen, dan gaan de kosten ook iets omhoog. Misschien iets voor jullie? (ben trouwens erg tevreden met monuta, heb best wat ervaring met hun, en alles is altijd goed geregeld!)

6. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    kijk even bij vergelijkings site's , daar kan je duidelijk aangeven wat je wilt en niet wilt en dan komen de beste verzekeringen er voor jou uit.

xx

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.044
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Als ik ga zoeken bij vergelijkingssite's, en als ik dan de datum van me dochter invul. Dan zegt de site dat mijn dochter te jong is, en minimaal 18 jaar moet zijn.

@Melisa, hoeveel jaren moet je voor je dochter betalen?
    Want als ik op de site van monuta alles invul...dan kan ik alleen kiezen tussen: betalen tot 65 jaar of tot 85 jaar.
    En ik wil er maar 30 jaar aan vast zitten.

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Wij betalen tot 65 jaar. Maar ik ga er vanuit dat ze het zelf over gaat nemen als ze volwassen is?

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.044
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    @Meryl, bedankt voor je info.
    Ik wilde voor mijn man ook afsluiten bij klaverblad, maar kwam er ook achter dat ze dan niet goed verzekerd is.
    Als ze binnen een jaar zou overlijden dan krijg je minder uitgekeerd. En voor kinderen die bij de polis opstaan krijg je dan maar 7500 euro.

Maar heb net even op de site van klaverblad zelf gekeken...en zie dat ik haar vanaf morgen kan verzekeren voor 8000 euro. En dan betalen we 6,19 per maand, en dit 30 jaar lang.
    Zal morgen eens de kleine lettertjes lezen, maar dit klinkt goed!

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.044
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    @Melisa, ik wil dus iets waar ze niet tot haar 65ste aan vast zit.
    Wil het zelf 30 jaar lang voor haar betalen. En als ze daarna nog iets wil...dan moet ze het zelf bepalen.

11. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    onder de 18 kan en mag je kind zelf geen verzekering afsluiten .. dus ben jij straks de verzekeraar .. en zij de verzekerde !!
    zo is de wet in nl ..

kan je net zo goed mee laten verzekeren bij je eigen polis is vaak het goedkoopst .. zo doen wij het ook !
    wij hebben via interpolis ..
    maar goed ik werk ook voor hun als tp ..

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.044
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    @Emma...hoe bedoel je precies: ik ben de verzekeraar en me dochter de verzekerde?

Mijn ouders hebben voor mij ook een verzekering al vanaf de geboorte.
    Ik heb liever dat ik nu al begin te betalen en er over 30 jaar vanaf ben.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij hebben het bij monuta lopen, weet niet precies hoe en wat, Habib heeft dat geregeld.
    Ik weet niet hoe het met je man zit, wil hij in nl begraven worden of in zijn land van herkomst?
    Want als het land van herkomst is zijn er speciale uitvaartverzekeringen voor.

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.044
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Hey meid, nee hij wil gewoon in Nederland gecremeerd worden.
    Met zijn land van herkomst voelt hij geen band meer.
    Maar goed dat je het even noemt.

15. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    een persoon onder de 18 is wettelijk niet mogelijk om iets af te sluiten .. dus ook geen verzekering .. in dat geval sluiten de ouders of ouder het af en is dus de verzekeraar ... die moet dus ook betalen
    en je sluit het af op het leven van een persoon in dit geval je kindje ! en zo is zij dus de verzekerde ..

dus eigenlijk kun je overal een verzekering regelen voor je kindje alleen moet jij het zelf doen ..

op de polis staat het dan ook zo aangegeven
    heeft ook weer te maken met de belasting op het moment dat er met haar iets gebeurd en ze komt te overlijden krijg jij het geld hiervoor en is het geld onbelast .. anders als je het niet zo regelt komt eerst de belastingdienst langs en mag je ongeveer de helft weer afstaan !
    hier goed op letten

Deel Deze Pagina