Eens in de zoveel tijd heb ik last van een migraine aanval. Tenminste ik vermoed dat het dit is... Het begint met mijn zicht: zwarte vlekken en flitsen zien. Om vervolgens een zwaar bonkend gevoel rond mn ogen, neus en tanden te krijgen en misselijk zijn. De beste optie is om dan te gaan slapen. Helaas lukt dat niet altijd met kleine kinderen in huis. Na weer een aanval gehad te hebben vroeg ik me af of er medicatie is die de klachten weg kan nemen/verminderen. Ik heb bij de laatste aanval een flinke dosis paracetamol en ibruprofen genomen, maar dat had totaal geen effect. Zijn er hier dames die dit herkennen en wat helpt jullie er doorheen?
ai.. heftig.. hier hielp ook niet echt iets behalve slapen. En toen de kinderen nog te klein waren - hield dat in a. hulp in schakelen - soms helaas van mijn man die dan van zijn werk terug moest komen of b. toen ze groot genoeg waren; vanaf een jaar of 2 - met mij mee naar bed en dan tv kijken terwijl ik even sliep. Maar ik heb dan het 'geluk' dat ik écht tv-kijk kinderen heb die een uur lang niet bewegen als de tv aanstaat....
Migraine is zo naar ! Ik mag de medicijnen niet door mijn andere medicijnen, maar wat mij alleen helpt is een cold pack op de plek leggen waar ik migraine heb. Wat een verademing is dat altijd zeg, of tijgerbalsem aan beide kanten van je slaap smeren en tussen je ogen net boven je neus.
De huisarts kan medicatie voor migraine voor schrijven. Ik kan zelf gelukkig migraine meestal voorkomen door excedrin tijdig in te nemen (bij drogist verkrijgbaar). Bij jou zou dat dan zijn zodra je die vlekken en flitsen (aura) krijgt. Die vlekken en flitsen klinken herkenbaar. Je hoofdpijn is wel anders als de mijne bij migraine. Heb je ook last van geluid en ben je gevoelig voor licht? Als mijn migraine doorzet, helpt bij mij niks er tegen wat je bij de drogist krijgt. Maar ik ben nog steeds niet naar de huisarts geweest voor goede medicatie. Ik denk dat dat het enige is wat echt helpt.
Ik heb vaker last van migraine bij stress. En ik heb helaas geen mogelijkheid om te slapen of zorg voor kinderen uit handen te geven. Hoop hier ook een goede tip tegen te komen. Het is zo ontzettend vervelend en je kan helemaal niks meer, ook al moet dat wel..
Mijn migraine is een heel stuk minder sinds ik een flink aantal triggerpoints heb laten weg masseren in mijn schedelrand/nek/schouders. Wat een verademing! Ze heeft me ook geleerd hoe ik dat thuis toe kan passen met een speciaal balletje en een yogamatje, en zodra ik nu iets voel aankomen probeer ik de 'plek' dus los te rollen. 9 van de 10 keer heeft dit vrijwel binnen een half uur effect. Hier ook geen enkele medicatie die werkte, van anti epileptica tot morfine etc. Alles geprobeerd maar het bleef er strak doorheen komen.
Ja, dit klinkt zeker als migraine. Het klopt ook dat paracetamol en ibuprofen dan totaal geen effect hebben. Ik gebruik Sumatriptan 100mg. Dit kan je via de huisarts aanvragen. Bij mij helpt het goed! Binnen een uur is de pijn al een heel stuk minder, ik voel het gewoon wegtrekken... Ik zou echt naar de huisarts gaan om medicatie te vragen, want zonder medicijnen kan een aanval onnodig lang duren...
Er is medicatie voor migraine, maar geloof dat ze dit niet zomaar geven. Iig bij mij toen niet. Ik gebruik er brufen voor en daarna ga ik liggen met een natte washand op mijn viorhoofd/ogen, dan ben ik het zo kwijt.
Bedankt dames! Ik zal de excedrin in huis halen voor de volgende keer en als dat niet helpt toch maar eens naar de huisarts. Gelukkig heb ik niet vaak aanvallen, maar wat een hel is het als het komt Licht is op die momenten inderdaad onaangenaam. Van geluid heb ik dan weer geen last.
Ik heb de imigran en sinds kort een beta blokker ter preventie. Als ik een aanval heb, dan helpt alleen de imigran, al moet ik erbij zeggen dat die ook bijwerkingen heeft. Als ik hem neem, dan moet ik ook echt in bed gaan liggen, want ben totaal de weg kwijt. Laatst is mijn dochter paar x boven komen kijken en daar heb ik niks van meegekregen. Ik neem het alleen als ik echt niet meer de deur uit hoef.
Ik heb ook last van migraine. Eerst had ik zetpil imigran 25 Mg Nu heb ik neussprey imigrann20 Mg. Als ik dit spul gebruikt moet ik even 30 min liggen liefs in bed maar daarna kan ik weer verder met mijn leven
Ik heb de Maxalt smelt tabletten en Relpax. De Relpax is in principe een heerlijk middel, ik val er meteen van in slaap, je hebt er alleen vrij weinig aan want als je een gezind draaiend moet houden dan kan je niet zomaar in slaap vallen Ik gebruik dus nu over het algemeen de Maxalt, deze zorgt er voor dat het de scherpe puntjes van de migraine er vanaf gaan. Ik heb tot nu toe nog geen enkel medicijn gehad wat mij volledig afhielp van de Migraine. En ik loop al vanaf mijn tienerjaren met ernstige migraine Heb het zelfs zo erg dat tijdens een aanval de linker kant van mijn lichaam kan verlammen.
Heb al mijn hele leven migraine maar tref altijd huisartsen die er niks mee doen omdat het hormonaal is. Kreeg een aantal jaar terug last van galstenenaanval en toen mocht ik 2 naproxen (aleve feminax) en 2 paracetamol tegelijk. Bij de eerstvolgende migraine ook genomen en na 45min kon ik door... Migraine bij beide ogen tegelijk komt eigenlijk niet voor. Het kan ook zijn dat het clusterhoofdpijn is al kan ik die zwarte vlekken dan niet verklaren.
Ik heb ook imigran, zetpillen. Daarnaast ibuprofen en paracetamol. Als ik migraine heb (en te laat mijn medicijnen gebruikt heb) functioneer ik helemaal niet meer en kan niet voor mijn dochter zorgen dan!! Ik ben volledig van de wereld, ga overgeven en kan alleen in een donkere kamer stilliggen met een natte handdoek op mijn hoofd. Ik ben er ook 3 dagen beroerd van... Gelukkig is dit nog maar zo'n één á twee keer per jaar, na mijn zwangerschap is het een stuk minder heftig al. Maar ga met deze klachten naar de HA, migraine is nl minder erg en beter te behappen met de juiste medicijnen.
Ik gebruik al 20 jaar sumatriptan tegen migraine. Heel fijn middel (haha), innemen, even uurtje wachten en ik voel de pijn langzaam wegtrekken en kan gewoon mijn dag afmaken. Zijn alleen verkrijgbaar op recept maar kan me niet voorstellen dat een huisarts dit niet wil voorschrijven.
Hier helaas ook vanaf de puberteit hele erge migraine. Ik heb Sandoz sandomigran 0.5 Mg via de arts in het ziekenhuis. Jaren geleden veel gebruikt maar sinds ons zoontje er is niet meer. Ik werd er erg moe en afwezig van en dat vond ik geen prettig idee met een kind in huis. Wat bij mij meestal helpt is als ik het opvoel komen 2 finimal in te nemen en proberen even te slapen of te rusten.
Ik had 15 jaar geleden regelmatig migraine en gebruikte naar tevredenheid Maxalt smelttabletten. Heel blij om ook te kunnen vermelden dat het na ruin 4 jaar vanzelf is verdwenen! Nog maar zelden hoofdpijn...
Ik heb het ook, heel erg. Over de jaren heb ik vele medicijnen gehad. Op dit moment gebruik ik ook onderhoudsmedicatie die ik elke dag moet nemen. Verder bij een aanval frovatriptan. Word er slaperig en moe van, maar dat is niet anders, als ik het niet meem lig ik te spugen ed. Ik zou even naar de ha gaan die kan je verder helpen. Oh heel soms werken advil liquid caps ook nog wel samen met pcm.
Hier ook migraine helaas. Een tijdje terug keek ik naar het programma 'gezond verstand'. Daarin mogen mensen die denken een middel te hebben voor een medisch probleem dat presenteren aan drie huisartsen. Als de huisartsen het de moeite waard vinden wordt het verder onderzocht. Er kwam een mevrouw met verse gemberthee. Zij dronk dat als ze de migraine op voelde komen. De aanval was dan minder heftig, duurde minder lang of stopte zelfs. Het werd onderzocht op een aantal mensen met migraine en het leek inderdaad effect te hebben. Of het inderdaad zo is is natuurlijk de vraag. Misschien helpt het rustmomentje met thee juist? De huisartsen gaven aan het wel te gaan benoemen bij hun migraine patiënten. Baadt het niet, dan schaadt het niet. Ik had de volgende dag gemberwortel in huis. Gelijk geproefd. Een paar dunne schijfjes afsnijden, in een kop kokend water en het er gewoon in laten zitten tijdens het drinken. Ik vind het heerlijk! Drink het gelijk als ik ook maar iets denk te voelen en ook gewoon omdat ik het lekker vind. Lang geen migraine gehad. Of in ieder geval niet zo erg dat ik niet voor de kinderen kan zorgen. Ik kan nooit bewijzen dat het door de gemberthee komt, maar ik ga er in ieder geval mee door.