Samenlevingscontract

Discussie in 'De lounge' gestart door Gusam, 14 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gusam

Gusam Niet meer actief

Ik vroeg me af wie er allemaal een samenlevingscontract had.

En wat kost het om dat te laten maken?
    Mijn ouders dringen er erg op aan omdat te laten maken, zoals de situatie nu is kan mijn vriend mij zo buiten zetten zonder iets. :(

Het gaat nu wel goed hoor tussen hem en mij maar je weet nooit.

dus mijn eigenlijke vraag is wat kost het?

XXX Gusam

2. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Je kan dan beter voor een geregistreerd partnerschap gaan tenminste dat is mij toen der tijd verteld.Wij hebben dat toen ook gedaan de kosten weet ik niet meer precies maar was niet zo duur.Aleen de kosten van de uitreksels uit het geboorteregister en het bevolkingsregister de rest is op maandag gebeurd en was dus gratis(verschilt per gemeente).
    5 jaar geleden hebben we het geregistreerde partnerschap omlaten zetten in een huwelijk.Hoop dat je hier iets aan hebt.

Liefs,Claudia

3. Gusam

Gusam Niet meer actief

Wat is dan het verschil tussen een samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap?

4. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Wij hebben een samenlevingscontract & testament.
    Meteen geregeld toen we samen een huis kochten..
    Wij moesten toen iets van 500,- betalen voor testament en samenlevingscontract.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.795
    113
    geregistreerd partnerschap is hetzelfde als trouwen.

Koste ons 50 euro in totaal ( gratis op maandag)

6. Niet meer actief

Wij hebben dat toen ook gelijk gedaan..kostte ons ook iets van rond dat bedrag..

Anders kun je ook eventjes informeren bij verschillende notariskantoren wat voor prijzen ze hanteren ;)

7. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Het samenlevingscontract is trouwens iets heel anders dan een geregistreerd partnerschap.
    Bij het geregistreerd partnerschap of huwelijk liggen de rechten en plichten voor een groot deel vast in de wet, bij het samenlevingscontract is dit niet zo. Het contract regelt alleen wat de twee partijen zelf afspreken.

een geregistreerd partnerschap is dus vrijwel gelijk aan een huwelijk.

8. Niet meer actief

Waar je ook eventjes zou kunnen kijken is bij http://www.postbus51.nl Staan geen prijzen, maar wel info over welke samenlevingsvormen je hebt en wat de verschillen zijn.

9. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ben dan getrouwd maar dat kost maar 200 euro incl. ondertrouw en trouwboekje (verschilt per gemeente) als je het gewoon in het gemeente huis trouwt dan he.

Wij zijn niet in het gemeente huis getrouwd dus dan betaal je een kleine toeslag!

Maar trouwen is in verhouding goedkoper.

Alleen het probleem bij trouwen is dat we dat allemaal in mooie jurk en feest auto ringen etc wileln doen hihi.

(heb ik zelf ook gedaan hoor) ;)

Maar ik kan me voorstellen dat 500 euro ook veel geld is

10. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ik heb zelf een geregistreerd partnerschap.
    Het verschil tussen samenlevingscontract is dat het 'erfrecht' niet is vastgelegd en bij geregistreerd partnerschap wel (zelfde als trouwen, je kunt kiezen voor ' in gemeenschap van goederen' of huwelijkse voorwaarden').
    De kosten voor een geregistreerd partnerschap zijn het zelfde voor een huwelijk en dat is per gemeente en per dag(deel) verschillend.

Ook wij willen nog trouwen (maar dan met alles er op en eraan), maar omdat mijn mannetje weg moest (afghanistan) wilden we wel dingen vastleggen. tevens moesten we nog even wachten op een geboortedocument uit Suriname (dit was een heel onzekere factor, maar we hadden het op tijd met een heel grote berg geluk en met dank aan familie die op vakantie was daar).. Uiteindelijk was alles 2 weken voordat hij wegging in orde, en in 2 weken een trouwerij voorbereiden... nee dat lukt niet (niet zoals wij het willen;).

11. augustus

augustus Niet meer actief

Wij hebben een saenlevingscontract en ik heb mij laten vertellen dat wij het erfrecht nu kunnen regelen via de kantonrechter middels een verzoekgezamelijkgezagformulier...
    Ook handig om te weten!

12. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    een samenlevingscontract is automatisch ontbonden als je niet meer samenwoont. een geregistreerd partnerschap moet je laten ontbinden als je uit elkaar gaat (soort scheiding). Prijzen verschillen er per notariskantoor enorm voor het opstellen van een samenlevingscontract. Slim is om meerdere offertes aan te vragen (kan via internet www.degoedkoopstenotaris.nl of zoiets)

groetjes Lisette

13. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Natuurlijk blijft trouwen het leukste!

14. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Volgens mij is trouwen het goedkoopst , trouwen kost ongeveer 180 a 200 euri' s en samenlevingscontract minstens 400 euro .
    Tja en net wat booey zegt trouwen is het leukst .
    Als ik weer zou gaan trouwen zou ik lekker stiekum trouwen of in het buitenland .

Deel Deze Pagina