Krassen op laarzen

Discussion in 'De lounge' started by melloncollie, Oct 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Hi,

Ik heb van de week een paar laarzen gekocht van synthetisch leer. Ik heb ze ingespoten met een speciale schoenenspray, dat was vrijdag. Ik heb ze nu voor het eerst aan maar ik zie toch krasjes verschijnen. :( Nu denk ik dat ik die spray misschien te licht heb gebruikt dus dat ga ik nog een keer doen. Nog iemand andere tips?

2. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,799
    9,314
    113
    Gelderland
    Heb je ze ergens tegen gestoten dat de kleur eraf is?? Sprayen heeft denk ik geen zin want meestal is dat alleen om ze waterafstotend te maken.
    Ikzelf doe ze nog wel eens bijwerken met stift.

Groetjes luna86

3. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

Sep 24, 2008
    7,353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ehm, synthetisch leer bestaat niet...Ze zijn of synthetisch, wat een net woord voor plastic is, of ze zijn van leer! Als ze van leer zijn kun je ze het beste behandelen met een blanke leervet; dik aanbrengen en goed inwrijven.
    Als ze synthetisch zijn is er helaas heel weinig wat je er aan kunt doen...spray is alleen handig om ze een anti-rain beschermlaag te geven en werkt alleen anti-kras op leer, maar niet op synthetisch!
    Wat ik altijd doe als ik zwarte, synthetische laarzen heb en ik krijg krassen, dan bewerk ik ze met een watervaste zwarte marker om de kleur op te vullen, maar verder is er helaas weinig aan te doen!

4. droombeebje

droombeebje Bekend lid

Jun 7, 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad, volgens mij is watervaste stift de oplossing! Iets anders zou ik ook niet weten.

5. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Leer van plastic dan. :D

Het is een beetje een uitgevaagde zwarte kleur dus ik kan er denk ik niet met een zwarte stift overgaan. Waterafstotend zijn ze wel, gisteren een paar mooie regenbuien gehad om ze te testen.
    Dan zou ik dus voor leer moeten gaan, maarja dat draag ik liever niet dus dan houdt het op.

Thanks voor de antwoorden!

Share This Page