Balen, maar ik zou die verzendkosten gewoon betalen. Logisch namelijk dat schoenen niet door de brievenbus passen. Zeker voor een heel pakket vallen de verzendkosten dan nog wel mee, vind ik. Ik heb goede ervaringen met DHL. het duurt alleen iets langer ( alhoewel post nl tegenwoordig ook vaak veel langer duurt!).
Zo heb ik het ook een keer gedaan, heb daarbij de kopende partij niet eens benaderd over de kosten. Maar bij schoenen is van te voren natuurlijk wel in te schatten dat deze niet door de brievenbus passen...
Ik heb hetzelfde gehad 2wk geleden maar deze mevrouw zei dat het door de brievenbus paste. Dit was dus niet zo bleek later en de had het al op de post gedaan en vroeg mij wel de rest te betalen. Heb uiteindelijk afgesproken dat we ieder de helft zouden betalen omdat zij mij eerst had moeten vragen. In jou geval was het vrij duidelijk dat het niet door de brievenbus zou passen dus dat had je kunnen weten toch? Ik zou ook vragen om het te delen of het geld terug te storten.
Is toch ook logisch dat schoentjes niet door de brievenbus gaan? Had ze ook eerder kunnen bedenken dat de verzendkosten dan pakketkosten worden die inderdaad 6,95 kosten bij Post.NL. Maar goed, als er een bedrag is afgesproken dan is het niet netjes om nu nog geld erbij te vragen, de verkopende partij moet dan zijn verlies maar dragen, ik ging niet bijbetalen en ze mocht me het geld terug betalen.
Nouja -- Ik had als verkoper de kosten op me genomen, mijn inschattingsfout. Als koper had ik, zoals jij nu, gesnuffeld of ze misschien nog iets heeft wat ik zou willen kopen, zodat de pakketprijs zich 'meer loont'. Is dat niet het geval, zou ik overleggen of ik de schoenen voor vier euro duurder ook nog had gekocht..
Het ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan hoe graag je het wilt hebben, maar ik zou zelf niet direct het hele bedrag willen betalen. De verkoper heeft een bedrag aangegeven voor de verzendkosten, dan mag je er vanuit gaan dat dat ook is wat je moet betalen. In dit geval zou ik ook voorstellen het verschil te delen. Heb het zelf een keer als verkoper gehad dat het duurder uitviel, kon namelijk niet als 1 pakket verzonden worden, maar moest als 1 pakket en een brief. Heb de koper dit gemaild ter kennisgeving, omdat hij dus 2 zendingen kon verwchten ipv 1. Toen heeft hij zelf de extra kosten overgemaakt, dat vond ik erg fijn, maar had hij het niet gedaan, dan was het m'n eigen risico geweest. Had ik het van te voren maar goed uit moeten zoeken.
nogmaals de schoentjes zijn van die zachten schoentjes, zoals lief ze ook heeft, dus die kunnen door de brievenbus, maar dat maakt verder niet uit Ik betaal de rest bij en kijk wat ze nog meer heeft in ieder geval 2 leuke shirtjes,
Indien ik de verkoper ben en ik kom erachter zonder het te controleren dan zou ik het ook zo aanpakken.
even een update: Heb de verzendkosten gewoon overgemaakt, ben ook niet over delen begonnen. Ze gaf aan een extra shirtje erbij gedaan te hebben, omdat ze het verkeerd ingeschat had. Vond ik erg attent van haar en ben benieuwd morgen
Ik zou het zelf als verkoper op me nemen. Heb het al vaker meegemaakt dat ik alles als 1 pakketje heb gedaan dat door de brievenbus zou passen. Bleek het toch niet te lukken. Jammer voor mij maar had ik maar beter op moeten letten. Ik betaal dat dus gewoon zelf bij