Verzendkosten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Female, 6 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Weet iemand wat de verzendkosten hiervoor zijn?

http://kind-baby.marktplaats.nl/overige ... ybelt.html

Op bijna alle soortgelijke advertenties staat 2 - 2.20 euro aan verzendkosten,
    Ik krijg van deze adverteerder een mailtje dat ze akkoord gaat met mijn bod maar dat de verzendkosten € 6.20 zijn. Is dat niet wat veel? :(

2. acire

acire Fanatiek lid

het lijkt mij dat ze dat best in een grote enveloppe door de brievenbus kan proppen. hoeft echt niet per pakketpost

edit als je het niet rg vind als het een beetje plat aankomt

3. Female

Female Niet meer actief

Ja toch?
    Desnoods stamp je het doosje plat :)

4. acire

acire Fanatiek lid

als ik babykleding verkoop prop ik t ook in een enveloppe en tape m strak dicht zodat het passen gaat, het scheelt best veel geld

5. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Het doosje past waarschijnlijk niet door de brievenbus..Maar zonder doosje is t toch ook welkom?
    Scheelt idd een hoop vzdkst!
    Heb ook wel eens gehad dat ze voor een shirt dat gewoon door de BV past ook 6,20 vragen.. :( Is vaak niet eens nodig....

6. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    die 6,20 is voor verzending via Track & Trace.
    Het pakketje krijgt een nummer zodat beide partijen het pakketje kunnen volgen via internet.Zo heb je minder risico dat de verkoper zegt dat het verstuurd is terwijl het niet zo is en jij kan fluiten naar je geld.
    Als ik iets via mp verkoop dan verstuur ik via Track&Trace tenzij de koper dat niet wil maar dan vermeld ik bij de koper dat deze dan alle risico's van het versturen op zich krijgt.

Zo heb ik een keer gehad dat ik kleding zo plat moest verpakken zodat het door de brievenbus kon en het zo ook voordeliger verstuurd kon worden. Dit heb ik netjes gedaan nadat ik het geld had ontvangen.
    Een paar dagen na het verzenden kreeg ik boze mailtjes dat ik een oplichter was omdat het pakje nog niet binnen was gekomen terwijl ik het netjes had verstuurd en ze wilde haar geld terug.
    Hier ben ik niet op in gegaan want ze wilde het zelf op deze manier verzonden hebben.
    Dit soort dingen kan je dus mat Track & Trace voorkomen.

7. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Inderdaad, pakketjes die niet door de brievenbus passen kosten €6,20. Past het wel, dan is het het gewone tarief per gewicht. Je kunt dat op de site van TNT vast wel vinden hoeveel dat is. Ik heb destijds zo'n inbakerding (weet niet meer hoe dat heet) gewoon in een envelop gekregen met ongeveer €2,00 aan postzegels erop.

8. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Hai Female:
    Ik zou gewoon zeggen doe maar via de briefpost.. Kan in een grotere enveloppe en je betaald alleen de kosten voor briefpost.. Ik geloof (aan het doosje te zien) dat het pakketje niet door je brievenbus past.. En wat Esther78 zegt is ook wel zo, ik weet niet om wat voor bedrag het gaat, maar je kan het er gewoon op wagen.. Ik heb genoeg klanten gehad die het gewoon via briefpost doen.. Dus zeg maar dat je het daar op gokt :)

9. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Je kan er altijd een stripje op laten plakken voor een antwoordnummer.. En pakketje met antwoordnummer krijgt een code, die strip is gratis (aangezien antwoordnummer gratis is).. Ik weet niet of ze dat ook doen bij het postkantoor.. Maar je kan het altijd proberen..

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zou het wel via pakketpost doen.

Wat betaal je nu in totaal?

Ongeveer 7 + 6,20 = 13,20

Toch ook niet veel geld.

11. acire

acire Fanatiek lid

je betaald bijna het dubbele dan dat je daadwerkelijk voor het product betaald.
    terwijl het net zo goed in een enveloppe past.
    je zal nog versteld staan hoeveel je door een brievenbus proppen kan ;)

12. Female

Female Niet meer actief

Bedankt voor jullie antwoorden en tips!
    Ik heb er nu een gekocht, verzendkosten waren gewoon 2.20
    Tja weet niet of ze het met doosje doet, maar die gaat toch meteen de prullenbak in dus maakt niet uit

@ Bossi
    Ik vind 6.20 verzendkosten echt teveel, zeker aangezien het artikel zelf bijna net zo duur is ;)

Deel Deze Pagina