Hoi allemaal, Ik moet op dag 5 na de temperatuurstijging bloedprikken om te controleren of mijn eisprong is geweest. Willen jullie even meekijken of het inderdaad vandaag die dag 5 is? Voor (vermoedelijk) ei, de meeste dagen 36.4 en af en toe 36.5 (een keer 36.6, waarschijnlijk had ik het gewoon warm ofzo toen ). Dan 36.2 (ei denk ik, had ook meer cervix slijm toen en de 2 dagen ervoor) 36.4 36.5 36.5 36.5 36.7 Ik heb eerder getemperatuurd en toen was het ook zo dat de stijging wat later na temperatuurdip er was. Maar toen dacht ik vooral, nou ja er is een voor en een na dus zal wel goed zijn. Nu komt het met de dagen wat nauwkeuriger natuurlijk. Vandaar graag jullie mening!Alvast bedankt!
Ik denk dat jouw ei pas op de dag vd laatste 36.5 was (gisteren?), aangezien je die waarde ook voor ei hebt. Pas na de laatste 36.5 stijgt hij goed om een evt eisprong in kaart te brengen (36.7). Hij moet echter dus nu wel hoger blijven dan 36.7.
36.4 /36.5 is je gemiddelde temperatuur. 36.2 is dan wel een dipje, maar daarna komt je temp uit op je normaalwaarde. 36.7 is echt hoger dan normaal dus ik denk dat dat dag 1 na eisprong kan zijn, mits je temp de komende dagen ook zo hoog of hoger is.
Oke, is temperatuurdipje dan niet perse ei denk je? Dat was trouwens op cd 13 (mijn cyclus ligt tussen 25 en 28 dagen)
Ik heb even met het ziekenhuis gebeld, ze vonden het prima dat ik vandaag ging bloedprikken. Gezien mijn cycluslengte en ze zeiden dat het wel eens vaker was dat stijging wat later na ei kwam. Als hij inderdaad hoog blijft Maar dat was die andere keer dat ik temperatuurde ook wel (ook die 36.4 vs 36.7 gemiddeld) dus dat geloof ik wel dat dat goed zit. Nogmaals bedankt voor het meedenken
Sorry maar 5 dagen na je ei pas een stijging heb ik nog nooit meegemaakt. Op cd 17 je ei met een cyclus van 28 dagen is vrij normaal. Je hebt dan een kortere lf (11 dagen). Mjn cyckus is ook 28 dgn met ei op dag 16-17. Ik denk dat je veel te vroeg gaat prikken, maarja tis jouw keuze.
Eens met RoGiJuLi.. dit temperatuurkaartje is betrouwbaarder dan kijken naar je cycluslengte. Op dag 1 na eisprong weet ik niet of je wat aan de bloeduitslagen hebt.
Vreemd het ziekenhuis zegt dat het wel kan en adviseert om vandaag bloed te prikken, niet alleen op basis van cycluslengte maar ook op basis van temperatuur (heb ik uiteraard ook doorgegeven) Ik vertrouw erop dat afdeling gynaecologie weet wat ze doen... Eerder met ovulatietesten (gebruik ik nu niet meer omdat het toch geen nut heeft) was ei altijd wel in midden van cyclus, nooit op dag 17 pas. Maar vreemd is het wel
Tja mens is geen robot en een eisprong hoeft dus niet elke maand op dezelfde dag plaats te vinden. Op welke dag waren ovulatietesten dan positief? En op welke dag werd je toen ongi?
Dat weet ik niet meer precies uit m'n hoofd Maar tussen dag 12 en 14 heeft het gezeten, en cyclus dus tussen 25 en 28. Dus wel redelijk 50/50 altijd. Tenminste, de 3x dat ik dat heb gedaan..
Maar als jij op dag 14 een posi ovu hebt, springt hij pas op dag 15-16. Vervolgens wordt je dus ong 11 dagen daarna ongi (cyclus van 27 dagen). Als je hem op dag 12 had (posi ovu) dan sprong je ei op dag 13-14 en werd je ong 11 dagen later ongi (cyclus van 25 dagen). Gezien je temp ben ik er 100% van overtuugd dat je zeker 4 dagen te vroeg gaat bloedprikken. Maar je hebt het ziekenhuis dus verteld dat je vandaag pas de echte temp stijging had en dat hij hiervoor dus 4 dagen op basale temp zat?
Ja, ik heb van dag tot dag genoemd naar het ziekenhuis.. Wel gek dan zeg! Hoop maar dat ze er wat mee kunnen dan Je zou zeggen dat zo'n ziekenhuis wat moet weten