Mn zoontje van nu bijna 8 weken jengelt veel overdag. Ik leg hem bij de eerste vermoeidheidstekenen in bed. Hij huilt dan even kort en slaapt. Na 5 min tot 3 kwartier wordt hij wakker. Dan is het steeds jengelen/huilen en weer in slaap vallen voor een paar minuten/kwartier. Steeds als ik op het punt sta om naar hem toe te gaan is ie weer stil. Zie dan op de camera van de babyfoon dat hij slaapt. Als hij jengelt slaapt hij ook half, want zn ogen gaan bijna nooit helemaal open. Hij wil heel graag slapen! Ga ik naar hem toe is het helemaal hard brullen en pak ik hem dan gaat hij helemaal niet meer slapen Vandaag zei de fysio die langskwam ivm zn voorkeurshouding dat dit te maken kan hebben met karakter en dat hij een jongen is Iemand hier meer van gehoord? En wat ik mij afvraag: heeft hij pijn, honger? Of hoort dit gewoon bij hem? s nachts slaapt hij wel goed, vanaf ongeveer 19.30 en dan een nachtvoeding tussen 1 en 3 uur. Dat wisselt. Ben al heel blij met dit ritme maar wordt zo onzeker van dat gejengel de hele dag. Als het voedingstijd is gaat hij echt doorhuilen, dan weet ik dat ik hem moet pakken. Hij drinkt dan goed en laat alweer zien dat hij moe is. Dan begint het weer van voor af aan. Alleen na de nacht is hij vrolijk en kan hij een uur op zijn.
Wauw, ik lees dat je een lang traject hebt doorlopen om je kleine knul te krijgen. Nog gefeliciteerd!!! De eerste 3/4 maanden zijn veel baby's nog onrustig en huilerig. Het kan zijn dat het jengelen een beetje bij zijn slaapje hoort. Soms komt dat voor, jammer dat hij juist wakker wordt als je hem vastpakt. Mijn zoontje sliep (ook door reflux klachten) ook zo onrustig, korte slaapjes en veel huilen. Het kan van alles zijn, darmkrampjes etc. Ken je het boek: baby in een droomritme? En de website onrustigebaby? Daar staan veel slaaptips in/op. Misschien is hij overdag oververmoeid? Is het een optie om hem eerder te voeden, dus voordat hij echt gaat huilen? Dan ben je het huilen voor, dat is voor hem misschien wat meer ontspannen. Verder is het ook de krampjes periode dus het kan zijn dat hij last heeft van zijn buikje? Succes
Mira, bedankt voor je felicitatie! Was zeker een lang traject, maar dat is het waard geweest!! Ook bedankt voor je tips, ik heb zelf ook heel veel aan die website gehad en ook inbakeren.nl. Hij word idd gedurende de dag steeds vermoeider door die korte slaapjes. Ik weet nog niet zo goed hoe ik dat moet doorbreken. Hij jengelt en huilt de hele tijd en van het een op andere moment is er dan een honger huil. Dat voor zijn is lastig... Kunnen misschien toch krampjes zijn ja... dat hij daar steeds wakker van wordt. K moet maandag naar het bureau dus zal het daar ook even aankaarten. Famke: nee helaas heb ik nog geen draagdoek wilde hem wel graag, maar zie het nu ook eigenlijk niet meer zo zitten om de hele dag met hem te lopen. Lijkt me ook onrustig voor hem, zou niks durven zeggen in de 'angst' dat hij wakker wordt, of is dat niet zo?
Hoi lauwra, Bij ons hetzelfde! Onze zoon is 7 weken en het lukt niet om hem anderhalf uur achtereen te laten slapen. Ik kan je het boek van Tracy morgan de babyfluisteraar van harte aanbevelen. Zij heeft veel goede tips. Ik probeer het door te voeren maar het is lastig hoor! Maar als het werkt zeker de moeite waard. Groetjes!
Even een andere kant belichten; nu ligt hij naar ik begrijp, bijna heel de dag alleen boven in zn bed, danwel te slapen danwel te huilen? En dan is het huilen, drinken en weer slapen? Lijkt me ook niet echt wenselijk. Wist je hoeveel uur mensenbabies lichamelijk contact nodig hebben? 20! Weet je hoeveel de Nederlandse baby krijgt - als ze geluk hebben? 4 uur. Ik denk dus dat alleen al de nabijheid van je baby hem heel veel goeds zal geven. Vertrouwen, warmte, geborgenheid. En heel veel liefde! Die liefde heb jij natuurlijk al als je hem slapend in zn bedje gelegd hebt, maar hij is dan alleen. Bovendien slaapt een baby toch niet heel de dag, je doekt je kindje lekker in de doek na een voeding, gaat lekker wandelen of wat rommelen in huis. Je kan alsnog aanhouden dat je kindje zeker het middagdutje in zn bedje slaapt maar bv het late middagdutje, vaak rond 17u als ik het me herinner, in de doek. Of juist het ochtenddutje, na het ontbijt spelen en knuffelen, dan in de doek, wandelen, winkelen etc. Dan om 11 uur terug naar huis, voeden en in zn bedje?
20 uur per dag mama contact? Ik denk eerder andersom, 20 uur slapen en 4 uur knuffelen... of heb ik dat helemaal mis dan? Hij is nog maar 8 weken dus heeft nog veel slaap nodig en niet teveel prikkels. Als ik een half uur met hem knuffel merk ik dat hij echt aan zn bed toe is, gaat zich verzetten, wil niet meer! Ligt hij in bed gaat hij heerlijk slapen. Een baby heeft toch zn rust nodig naast knuffelen. Als ik met hem weg ga, gaat hij echt niet slapen in de wandelwagen maar heel zielig huilen, valt steeds in slaap maar wordt wakker van het gehobbel. Het 'probleem' was dat hij na 3 kwartier slapen vaak wakker wordt en gaat jengelen/huilen in zn slaap of half wakker is. (Overigens gaat het nu al 3 dagen erg goed, heb steeds een uitgeruste blije baby na 3 uur rustig slapen, uurtje wakker en weer heerlijk slapen). Heb van de verloskundige waar we nog op controle waren de tip gekregen om hem goed te laten boeren, want deed nog wel eens een boer als ik hem uit bed haalde. Mogelijk zit hem dat toch dwars als hij zo onrustig is.
Ik herken je probleem, hier is het al wat langer geleden maar wat hier hielp was de reiswieg in de box en haar daarin laten slapen, zo hoorde ze alledaagse geluiden en onze stemmen en sliep ze veel langer en beter. Daarnaast waren ook de boeren hier een probleem, dat ging lastig of helemaal niet waar ze wakker van werd. Na veel methodes van boeren laten proberen hebben we er 1 gevonden wat werkte, en dat scheelde ook veel. Goed om te horen dat het al beter gaat, heb je nu iets anders gedaan of gaat het gewoon beter? Misschien zijn het idd wel buikkrampjes, daarvoor hebben wij Cinababy geprobeerd en later Infacol, beide werkten maar Cinababy gaf hier meer rust. Misschien ook het proberen waard mocht dat het zijn.