Waar op letten of wat te vragen met kennismaking op kdv?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Jucade, 6 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb zelf op n kdv gewerkt maar had hier nog geen ervaring mee/in. Wat kan ik vragen of waar kan ik op letten met de kennismaking as dinsdag?

2. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Allereerst kijken en voelen hoe je t vind op dat kdv. Kijk hoe de leidsters met de kids omgaan. Hoe de slaapkamers zijn (schoon, leuk, ontluchting, bedjes) hoe groot de groep is en met hoevelen ze op de groep staan.

Vraag naar de dagindeling, doen ze alleen verzorging of is er tijd voor leuke dingen en wat doen ze doen. Hebben ze veel verschillende hoekjes, dus dat je kindje een favo hoekje kan hebben bv. Niet dat alle kids in 1 box moeten (dat is niet hoor maar schets t ff zwart wit)

Je moet je er goed voelen, als jij je er niet goed voelt laat je je kleine erniet gerust achter. Dus als de begeleiding je niet aanstaat dan zul je niet blij zijn als je Justin erheen moet brengen.

3. snow

snow Actief lid

11 mrt 2007
    256
    1
    0
    ik heb zelf ook op kdv gewerkt dus vond het juist heel handig dat ik dus ook al heel goed wist hoe een kdv in zijn werking gaat, en zelf dus ook weet wat ik positief vind en waar ik moeite mee zou hebben.
    Dus ga op je gevoel af, wat vind JIJ belangrijk voor je kind?

ik zelf heb gelet op;

horizontaal/verticale groepen
    netheid en schoonheid van het kdv en meubelen en bedjes en wc's
    bedjes zelf (veilig?hoe is de slaapkamer, ventilatie?)

en verder keek ik naar hoe de leidsters omgaan met de kinderen, hoe de kinderen erbij liepen, gezichtjes handjes schoon e.d.

activiteiten en dagindeling.

en ikzelf keek ook naar de locatie, ik moet er toch onderweg vanuit en naar mijn werk naar toe, en dan moet ik niet eerst een hele wijk door ploeteren, maar dat komt ook omdat ikzelf in een dorp woon waar geen kdv is, dus ik moet elders uitwijken.

belangrijkste vind ik dat leidsters enthousiasme uitstralen en het er schoon is.

Deel Deze Pagina